טוען...

החלטה מתאריך 04/11/12 שניתנה ע"י עירית הוד

עירית הוד04/11/2012

בפני

כב' השופטת עירית הוד

מבקש

שאדי עאבד

נגד

משיבים

1. זוכים שונים

2. פרטנר תקשורת בע"מ

החלטה

לאחר שקילת נימוקי הערעור והחומר שצורף, מצאתי, כי דין הערעור שהגיש המבקש להתקבל באופן חלקי כמפורט להלן.

עולה מהבקשה, כי כנגד המבקש פתוחים תיקי הוצאה לפועל רבים כ- 111 תיקים וסכום החוב שהצטבר נגדו עומד על סך 1,650,000 ₪.

כבוד הרשמת קבעה בהחלטתה, כי על המבקש לשלם סכום ראשוני בסך 2,000 ₪ כתנאי לפתיחת תיק איחוד וכן קבעה צו תשלומים חודשי על סך 1,500 ₪. על החלטה זו הוגש הערעור שלפני.

לעיתי קרובות, חייבים אשר עותרים, כי יכריזו עליהם כחייבים מוגבלים באמצעים או עותרים לקביעת צו תשלומים מחויבים על ידי רשמי ההוצאה לפועל בתשלום ראשוני על חשבון חובם, כתנאי לקיום דיון בבקשתם או לצד קביעת צו תשלומים וכתנאי לכניסתה של ההחלטה באשר להכרזתם כמוגבלים ולצו התשלומים לתוקף.

בפסיקה נקבע לא אחת, כי קיים ספק באשר לשאלה האם הפרטיקה של התניית ההכרזה ואיחוד תיקים בביצוע הפקדת תשלום ראשוני הינה נכונה או האם היא נכונה לכל המקרים. קיימת גישה לפיה יש לראות בנקודה בה מוכרז החייב כמוגבל באמצעים כנקודת פתיחה חדשה אשר לאחריה יש לצפות ולדרוש, כי יעמוד בתשלום קבוע ומאוזן אשר ייקבע בהתאם ליכולותיו. קביעת תשלום ראשוני, גבוה יחסית, עלול לסכל אפשרות כאמור.

לאחר שקילת נימוקי הבקשה ולאור מצבו הכלכלי הנטען של המבקש אשר הצדיק אף סיוע על ידי הלשכה המשפטית, מצאתי לקבל באופן חלקי את הערעור, על מנת שהמבקש יוכל לעמוד בתשלום קבוע וחודשי על פי יכולותיו הכלכליות בשלב זה. אי לכך, מבטלת החלטת הרשמת באשר להפקדת סכום ראשוני על פי החלטתה. לאחר שלקחתי בחשבון את היקף חובותיו של המבקש, גילו הצעיר והכנסתו נכון להיום, מעמידה את התשלום החודשי של המבקש על סך 1,000 ₪ לחודש החל מיום 5.12.12 וב- 15 לכל חודש עוקב .

על המבקש להודיע לתיק האיחוד על כל שינוי לטובה במצבו הכלכלי.

המזכירות תמציא לצדדים.

ניתנה היום, י"ט חשון תשע"ג, 04 נובמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/11/2012 החלטה מתאריך 04/11/12 שניתנה ע"י עירית הוד עירית הוד צפייה
04/11/2012 החלטה עירית הוד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 שאדי עאבד ניהאד דלאשה
משיב 1 זוכים שונים
משיב 2 פרטנר תקשורת בע"מ ויקטור פישר