טוען...

פרוטוקול

אילן בן-דור10/07/2013

בפני כב' השופט אילן בן-דור

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מסלה משה ברקולנייה

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד קרוק

הנאשם בעצמו

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

מדובר בעסק טעון רישוי המתנהל ללא רישיון. מדובר במתחם של מס' עסקים שהנאשם יחד עם אחרים היה אמור ליזום תב"ע או למצוא פיתרון אחר לעסקו. במשך השנים האלה לא נעשה הדבר. בחוץ הוא אמר לי שמדובר בכאילו כתב אישום שבו הוא הורשע ומחקנו את כתב האישום והוא העלה את הטענה שבעבר היה כתב אישום ואני לא מצאתי. התיק שהיה קודם נמחק. יש כתב אישום חדש על המקום הזה. הנאשם לא הגיש בקשה לרישיון עד היום ולכן מבחינתנו שאין אישור וועדה מקומית ואין אישור כבאות מבחינתנו צריך לסגור. אבקש שינתן לו צו הפסקת עיסוק עם ארכה. שהארכה תהיה מותנית שאם ישיג את אישור הכבאות יוכל לקפוץ מקפצה ולהתקדם ובהתאם לזה נשקול. אבקש לקנוס אותו בקנס לא גבוה. מבחינתו יהיה לו חצי שנה ותינתן לו ארכה נוספת של עוד 9 חודשים. סה"כ שנה. משאירה לשיקול דעת קנס ומתחם גובה הקנס 3,500 ₪. הקנס הוא פה לא המשמעות אלא השגת ההיתרים וקבלת רישיון.

הנאשם:

בקשר להיתר יש תוכנית מתאר שלא מאפשרת לנו להוציא ודיברנו עם המנהלת של תכנון ובניה ואמרו לנו שהם יתנו לנו תשובה והם ממתינים. בכתב האישום הראשון שבוטל בגלל הכתובת הלא נכונה ובכתב האישום זה היה כתובת לא נכונה וזה עבר בשקט ולא הכניסו את זה לחשבון. לשאלה לפי דברי העיריה לא הגשת בקשה לרישיון. הגשתי בקשה בהתחלה בגלל הגישו כתב אישום. העסקים קיימים שם והיה להם עסק והכל.

ב"כ המאשימה:

הוא אמר לי בחוץ שהוא הורשע על ניהול עסק במקום אחר ואת כתב האישום על אי קיום ביטלנו כי היתה טעות בכתובת ועוד דברים. הוא לא הורשע מעולם על ניהול עסק במקום אחר. הטענות שלו נבדקו על ידי בהפסקה. אנחנו יודעים שהוא ניהל באותו רחוב ולא במקום אחר. הוא הגיש בקשה לרישיון אבל למקום הזה. אין אישור כבאות והמינהל ההנדסי.

הנאשם:

קניתי את העסק ואולי החריגה קיימת 30 שנה. לי לא נתנו את הרישיון ורק נגדי הגישו כתב אישום. אני הולך למשרד וכולם דוחים אותי. לשאלה איפה עומד הנושא של הרישיון. אני אומר שמבחינת הרישיון אין לי בעיה והכל הותקן. אני לא מקבל רישיון רק בגלל החריגה. יש לי אישור כבאות.

ב"כ המאשימה:

רוצה לבדוק את הדברים. בהתחלה הוא אמר שהעסק במקום אחר. בינתיים הבנתי שמדובר רק במקום הזה. היה בזמנו כתב אישום על הפרת צו והוא בוטל כי היתה טעות בכתובת.

הנאשם:

נכון. אין לי הכנסות וזה עסק קטן וקשה לי בגלל זה לא יכולתי להביא עו"ד. אני מוכן לשלם ב-10 תשלומים ומבין שעלי לוודא לשלם כל פעם בזמן.

<#2#>

גזר דין

1. הנאשם הורשע, על פי הודייתו, בעבירות לפי סעיפים 4 ו-14 חוק רישוי עסקים תשכ"ח-1988 (להלן: ה"החוק"). פריט 10.9 לצו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי) התשנ"ה-1995.

2. המדובר בנאשם המנהל עסק קטן של תיקון והרכבת תריסים בראשל"צ. ביום 26/6/12 עוד לא היה לו רישיון אין מחלוקת בין הצדדים שהוגשה בקשה לרישיון אך זה טרם ניתן. המאשימה ציינה לעיל את הסיבות שלדבריה בגינם לא ניתן רישיון. הנאשם טוען כי חלק מהדברים כבר הוסדר אבל לא חלק על כך שהרישיון טרם ניתן. ב"כ המאשימה עתרה לקנס בשיעור של בין 3,000 ל-5,000 ₪. ציינה בנסיבות המיוחדות היא מותירה לשיקול דעת גובה הקנס. במקביל עתרה לצו סגירה כמפורט לעיל. הנאשם עצמו טען בין היתר שמצבו הכלכלי אינו קל וכי יקשה עליו לשלם את הקנס.

3. אין צורך לומר כי היה עליו לפעול כמצוות חוק, ולהוציא לו רישיון לפני עיסוק בעסק הטעון רישוי. פתיחת העסק, בלא רישיון פוגעת בשלטון החוק ולעיתים מסכנת את הציבור. בל נשכח שמדובר בחוק שתכליתו להבטיח מטרות חשובות לאינטרס הציבורי שאין לאפשר לסכלן בשם האינטרס הפרטי המתעלם מהן. בכללן גם הגנת שלום הציבור, בטיחותו, ובריאותו כעולה מסעיף 1 לחוק, ומהפסיקה וראו כב' השופט מ. חשין ברע"פ 4270/03 מדינת ישראל נ' תנובה - מרכז שיתופי לשיווק תוצרת חקלאית בישראל בע"מ, פ"ד נט (3) 673 (1.12.2004) (פסקה 12).

9. לאחר ששמעתי את הצדדים ובנסיבות שלפניי הנני גוזר כדלהלן :

א. קנס בסך 3,000 ש"ח או מאסר הנאשם למשך 30 יום תחתיו. הקנס ישולם ב- 10 תשלומים חודשיים שווים ורצופים. התשלום הראשון לא יאוחר מיום 1/8/13. היתר עד ל-1 לחודש אחריו עד התשלום המלא. אי פירעון אחד התשלומים במועד יעמיד את יתרת הקנס לפירעון מידי.

ב. התחייבות על סך 1,000ש"ח, להימנע מעבירות בהן הייתה ההרשעה, לשנתיים מהיום. התחייבות תיחתם היום בבית המשפט על ידי הנאש אם לא תחתם ייאסר ל- 7 ימים

ג. צו להפסקת עיסוק בעסק יכנס לתוקף באופן מדורג דהיינו בתוך 6 חודשים דהיינו עד 6/1/14 ואולם אם במהלך התקופה יינתן אישור כבאות יוארך המועד עד ל-1/10/14 אלא אם יוציא נאשם קודם לכן, רישיון עסק כדין. אם יינתן היתר זמני, יותלה הצו לתקופת ההיתר הזמני.

ד. צו האוסר להתיר שימוש בעסק ו/או להעביר בעלות ו/או חזקה ו/או זכויות בעסק לאדם אחר אלא אם לאותו אדם רישיון או היתר זמני כדין לניהול עסק זה. לא ינהל אדם בחצרים נשוא האישום עסק טעון רישוי ללא רישיון עסק או היתר זמני כדין זאת מכוח סעיף 16(3) לחוק.

תשומת לב הנאשם לכך שעליו לפעול אם רצונו להגיע לשלב הארכה נוסף של הצו, בלא דיחוי גם בעניין הכבאות.

זכות ערעור על פסק הדין בביהמ"ש המחוזי מרכז – לוד, תוך 45 יום מהיום.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ג' אב תשע"ג, 10/07/2013 במעמד הנוכחים.

אילן בן-דור, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/07/2013 פרוטוקול אילן בן-דור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל עפרה יעקב
נאשם 1 מסלה משה ברקולנייה