טוען...

פסק דין מתאריך 15/04/13 שניתנה ע"י צילה צפת

צילה צפת15/04/2013

בפני

כב' השופטת צילה צפת

תובעים

אלה צוריאל

נגד

נתבעים

א. ב. א. ויקטורי חברה לניהול ואחזקות בע"מ

פסק דין

בקשה לאישור הסתלקות מהבקשה לאישור התובענה כייצוגית בהתאם לסע' 16 לחוק תובענות יצוגיות, התשס"ו - 2006, ולהורות על דחיית התביעה האישית של המבקש נגד המשיבה.

עניינה של הבקשה לאישור התובענה כייצוגית בטענה, כי הנתבעת, בעלת רשת סופרמרקטים בפריסה ארצית של 12 סניפים, משווקת תמרוקים שעל גבי אריזתם לא מצויין תאריך תפוגה וזאת בניגוד לסעיף 55ז לפקודת הרוקחים (נוסח חדש), התשמ"א – 1981. מחדלה של הנתבעת מהווה לטענת התובעת, הפרת חוזה עמה, הפרה של חוק הגנת הצרכן, התעשרות על חשבונה והפרת חובה חקוקה.

בבקשת ההסתלקות ציינו הצדדים כי גיבשו הסדר הסתלקות על מנת לחסוך משאבים כספיים וזמן שיפוטי וזאת מבלי שהצדדים מודים בטענות האחד של משנהו. ההסדר שהוסכם על הצדדים הינו כדלקמן:

  1. חובה על הנתבעת לקיים את הוראות פקודת הרוקחים;
  2. הנתבעת התחייבה מעתה ואילך לשווק מוצרים כמתחייב מהוראות פקודת הרוקחים;
  3. חבר קבוצה שבידו תמרוקים סגורים שנרכשו אצל המשיבה לאחר יום 1/7/09 ושאינם מסומנים כדין ואינם פטורים מסימון, יוכל לפנות לאחד מסניפי המשיבה תוך 90 יום ממועד אישור ההסתלקות, עם חשבונית רכישה, או פלט כרטיס אשראי ולהחליף את התמרוק בכזה הנושא סימון. הודעה על זכות צרכני המשיבה להחליף תמרוקים תוצג בכל סניפי הנתבעת בקופת שירות לקוחות, באופן בולט ונראה לעין.

הצדדים הודיעו כי לאור האמור אין כל אינטרס להמשיך בניהול התביעה, והתובעת חוזרת בה מטענותיה נגד הנתבעת לאחר שמטרתה הושגה והציבור יצא נשכר. עוד הוסכם להמליץ על תשלום גמול לתובעת בסך של 3000 ₪ ושכר טרחת באת כוחה בסך של 47,000 ₪ בצירוף מע"מ כדין.

באת כוח התובעת הצהירה על דבר ההסדר וכי היא והתובעת לא קיבלו מאת הנתבעת או מטעמה כל טובת הנאה ו/או גמול ו/או שכר טרחה בקשר עם התביעה ו/או האישור.

לאחר שנתתי דעתי לתביעה האישית, לבקשה לאישור התובענה כייצוגית, ולהסדר שהוסכם בבקשת ההסתלקות, נמצא לאשר את ההסתלקות כמבוקש. יחד עם זאת, נראה כי יש מקום להביא את דבר ההסתלקות ותנאיה לידיעת ציבור הצרכנים באמצעות פרסום.

לאור האמור נמחקת הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.

נדחית התביעה האישית של האישית של התובעת.

הנתבעת תשלם לתובעת גמול בסך של 3000 ₪ ושכר טרחת באת כוחה בסך של 47,000 ₪ בצירוף מע"מ כדין.

הודעה בדבר ההסתלקות ותנאיה תפורסם בעיתון יומי נפוץ תוך 14 יום מהיום.

המזכירות תשלח פסק דין זה למנהל בתי המשפט לצורך רישום בפנקס התובענות הייצוגיות.

ניתן היום, ה' אייר תשע"ג, 15 אפריל 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/03/2013 החלטה מתאריך 10/03/13 שניתנה ע"י צילה צפת צילה צפת צפייה
15/04/2013 פסק דין מתאריך 15/04/13 שניתנה ע"י צילה צפת צילה צפת צפייה