טוען...

גז"ד

אברהם הימן03/09/2013

בפני כב' סגן הנשיאה, השופט אברהם הימן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

יצחק אבטן

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד גלר

הנאשם ובא כוחו עו"ד וולף

פרוטוקול

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשם יליד 1989, לחובתו הרשעה אחת משנת 2007 מבית משפט לנוער בראשל"צ, עבירות של פציעה של עבריין מזויין ועבירה של גניבה – מגישה גליון הרשעות טל/1. הנאשם הודה בעובדות כתב האישום לפיהן ביום 6.4.12 בשעה 3:42 לפנות בוקר החזיק ברכב מזדה בסכין שהיתה מונחת בתוך משענת היד בין שני הכסאות הקדמיים של הרכב ואשר לא היה לו הסבר המניח את הדעת להמצאה של הסכין במקום – טל/2. המאשימה רואה בחומרה רבה כל מי שנושא עמו סכין. הפוטנציאל הגלום בהחזקת סכין כי האירוע יתפתח בכדי אלימות ופציעה ופגיעה בחיי אדם הוא רב ובתי המשפט אמרו עשרות פעמים כי יש לנקוט בענישה מחמירה כנגד כל מי שנושא עמו סכין שלא כדין. אציין לחומרה מספר נקודות; ראשית את שעת הלילה בה נתפס הנאשם. לא שב-10 בבוקר זה כשר ללכת עם סכין ברחוב אבל יש ממד חומרה כאשר הדבר נעשה לפנות בוקר; העובדה כי הסכין הוחזקה במקום מחבוא במשענת היד; מדובר במקום שאינו גלוי. עברו של הנאשם. דווקא העובדה כי מדובר בהרשעה מבית משפט לנוער אומרת דרשני. בית משפט לנוער בתיק ראשון אינו מרשיע. כאן מדובר במי שהורשע כבר במעמדו הראשון ולא בכדי, שכן העבירה בה הורשע הינה עבירה חמורה – פציעה של עבריין מזויין. מדובר במי שניתנה לו הזדמנות ע"י ביהמ"ש והוסבר לו כי אסור לו להצטייד בכלי תקיפה ולמרות זאת שב וחזר על העבירה. אבקש להעביר מסר עונשי חריף שיש לשלם מחיר בגין המעשים. אני עותרת לעונש של מאסר בפועל של 6 חודשים שיכול וירוצה בעבודות שירות, כפוף לחוו"ד ממונה, מאסר על תנאי וקנס.

לאחר הפסקה

ב"כ המאשימה:

לאחר ששקלנו בשנית העונש ההולם, הגענו להסכמה לפיה נעתור במשותף לעונש של 300 שעות של"צ, מאסר על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם:

מאשר ההסכמה.

לעניין הקנס, מדובר בנאשם בן 24, נשוי ואב לילדה בת שנתיים. עובד בשיפוצים בצורה מסודרת. למעשה הנאשם נמצא בחובות וצריך לשלם שכירות עבור הדירה. אבקש כי הקנס יהא מתון.

הנאשם:

אני מרוויח 4000 ₪ בחודש.

אני משלם שכ"ד 3000 ש"ח. אשתי עובדת ב"הוט".

<#2#>

גזר דין

הואיל ואני מקבל הסדר הטיעון שהוצג לפני היום, וככל שמדובר בהסדר טיעון "סגור" , הרי אין צורך ללכת אחר המתווה שנקבע בתיקון 113 לחוק העונשין. אני מקבל, כאמור, את הסדר הטיעון בהיותו סביר וראוי בנסיבות המקרה והעניין ועל פי כל השיקולים הצריכים לגזר הדין אני קובע כי אלה העונשים שאני משית על הנאשם:

5 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שמשך 3 שנים מהיום לא יעבור עבירה בה הורשע.

קנס בסך 400 ₪ או שבוע מאסר, שישולם ב-2 תשלומים שהראשון בהם יהא 10.11.13.

אני מחייב הנאשם לבצע שירות לתועלת הציבור (של"צ) בהיקף של 300 שעות על פי תוכנית שהוכנה עבורו ע"י שירות המבחן. לא נעלם מעיני שעל פי המלצת שירות המבחן, היקף שעות השל"צ הוא 180 שעות. יחד עם זאת, נוכח הסדר הטיעון שאני מקבל אותו, אני מורה שהיקף השעות יהא רחב יותר עד כדי 300 שעות.

הסברתי לנאשם בלשון פשוטה משמעות השל"צ, הסכים והבין.

על המזכירות לשלוח העתק החלטה וכתב האישום לשרות המבחן.

המוצג יושמד.

זכות ערעור תוך 45 ימים.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ח אלול תשע"ג, 03/09/2013 במעמד הנוכחים.

אברהם הימן, סגן נשיאה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/04/2013 פרוטוקול אברהם הימן לא זמין
03/09/2013 גז"ד אברהם הימן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שירלי ברזילי
נאשם 1 יצחק אבטן גל וולף