טוען...

החלטה מפרוטוקול מתאריך 09/06/14

גדעון גינת09/06/2014

תיק אזרחי 14634.08.12

לפני: כבוד השופט הבכיר גדעון גינת

התובעת: בר-לייט יישומים מתקדמים בע"מ

נ ג ד

הנתבע: שלמה גבע

פרוטוקול

ישיבת יום 09.06.2014

נוכחים: באי-כוח התובעת - עורכי-הדין ארז הרכּבִּי + מנכ"ל וּבעלים של התובעת - מר צביקה ברזילי

באי-כוח הנתבע - עורכי-הדין נֹח שלומוביץ וּגב' לירון לזר + הנתבע

<#1#>

עו"ד הרכּבִּי: מבחינתנו, אפשר לקבוע את התיק להוכחות. בפועל בשטח, ההפרות ממשיכות. מכירה של מוצרים מפרים. מפנה לתמונות שבנספח ח' לכתב‑התביעה.

עו"ד שלומוביץ: הפאנלים שאותם מייצר הנתבע, הוא ייצר אותם לפחות 10 שנים לפני הגשת הבקשה כאן. ברור שהפטנט לא יכול להישאר על כנו. השיטה של לעשות פאנל שכולל את שכבת הבידוד, קיימת כבר שנים. הבאנו פטנטים בני יותר מ-40 ו-50 שנה שהם ידועים. זה משלח ידו של הנתבע. לא הוגשה התנגדות כי הוא כנראה לא ידע על זה. והפטנט נתקף בתקיפה עקיפה כפי שניתן לעשות. לא מדובר בעסק שמגלגל מיליונים שיכול להרשות לעצמו. ברור לגמרי שמבחינת הנתבע הפטנט לא יכול להישאר על כנו, הן מבחינת העובדה שהוא לא חדש ואין בו התקדמות המצאתית, וזה, עוד מבלי להתייחס למוזרוּת הרבה של ריבוי שינויי הגירסה בפטנט, האחרונים הם בשנת 2012.

בשנת מתן הפטנט עצמו נעשו שינויים מהותיים בתביעות הפטנט, אבל לא שׁוּנה התאריך. כל זה טענתי בכתב-ההגנה. גם צורפו למעלה מ-400 עמודי נספחים של יֶדע קודם.

זה עוד מבלי להתייחס לעובדה הפשוטה שצורפו לכתב-ההגנה גם חשבוניות של הנתבע עצמו, שהוא מכר את המוצר הרבה לפני תאריך הפטנט. גם אם הפטנט היה בתאריך הנכון. אין בו שום חדש.

בעולם יש המון פעילים בשׁוּק הזה. פה בישראל אינני יודע לומר.

הנתבע: לאחרונה צץ עוד אחד. אני לא יודע בדיוק אם הוא עושה בדיוק את המוצר הזה.

עו"ד הרכּבִּי: אנחנו לא מסכימים לאף מילה שכתובה בכתב-ההגנה. לא עובדתית, ולא משפטית.

הגשנו כתב-תשובה לעניין ספציפי, שהייתה טענה כאילו התובעת רימתה את משרד הפטנטים והכניסה איזושהי גירסה שלא נבחנה. לא דובים ולא יער. יש הבדל בין המוצר לבין הפטנט שנקבע בכתב הפטנט. כתב הפטנט היו בו 9 גירסאות שונות. מה שכתוב בפירוט, לא זהה למה שכתוב בתביעות. רוב הנוסחים של התביעות יוצרו לפני תהליך הפטנט. הנוסח האחרון של התביעות, יוּצר על-ידי הנתבע בוודאות לפני שאותו נוסח אחרון הוגש למשרד הפטנטים, שזה היה בשנת 2012. זה בבירור לפני התאריך הזה. לפני 2012 הנתבע ייצר את הפאנלים שנטען שהוא מייצר היום.

עו"ד הרכּבִּי: נכון שהיו גירסאות. אבל התביעות שהתקבלו ופורסמו, נתמכות בתיאור של הבקשה הראשונית שהוגשה, וזה נבדק, בדקנו את עצמנו שוב ושוב, גם אחרי שהוגש כתב-ההגנה, כדי לבדוק אולי נפלה אצלנו טעות. בדקנו. הטענות האלה לא נכונות. כל התביעות של הפטנט נתמכות בבקשה הראשונית שהוגשה ב-2005. כמו שחברִי הציג את זה, היו כל מיני לוחות שהנתבע התעסק איתם...

היה איזשהו משא ומתן, דין ודברים, עם הבוחנת, שהיא בעצם מנסה להבין מה היקף הפטנט צריך להיות. צריך להבחין בין התיאור של הפטנט, לתביעות שלו. התביעות מגדירות את רוחב המונופול. התביעות האלה נתמכות בתיאור הראשוני, ולכן צריכות לקבל את התאריך של התיאור הראשוני. אנחנו לא הכנסנו שום דבר חדש לפטנט. כל הזמן היה ויכוח על הניסוח של התביעות. אבל כל עוד התביעות נתמכות בהגשה הראשונית, אין פה תאריך חדש. אם היה משהו נוסף, אם יש משהו באחת התביעות או חלק מהן, שלא נתמך בתיאור הראשוני, אז צריך לראות באיזה תיאור נתמך ולכן הוא אמור לקבל תאריך חדש, אבל זה לא המקרה בפנינו.

עו"ד שלומוביץ: הדרך בה הושג הפטנט נסמך על ידע. עורכי הפטנטים יודעים כיצד נבחנות בקשות. בקשה נבחנת, בחינה ראשונה, ולאחר מכן בחינות חוזרות. הראשונה כוללת חיפוש ואת התביעה הבלתי-תלויה, שזו בדרך-כלל התביעה הראשונה. הבחינות החוזרות כוללות אך ורק הסתכלות על התשובה שהשיב עורך הפטנטים להשגות שהועלו. כאשר לוקחים אלמנטים שקיימים בתביעות התלויות, ומעלים אותן לרמת התביעה הבלתי-תלויה בשלבים מאוחרים, למעשה, האלמנטים האלה לא עברו חיפוש מעולם. וזה מה שנעשה בפטנט הזה. וזה מפורט היטב בכתב-ההגנה, כולל הדגמות.

עו"ד הרכּבִּי: אנחנו לא מבקשים שהנתבע יפסיק לעסוק בתחום או שיפסיק לייצר פאנלים. אלא שלא יפר את הפטנט. יש לו הרבה מאוד מוצרים שלא קשורים אלינו בכלל ולא מפרים פטנט. זה לא שאם יינתן פה צו מניעה קבוע הנתבע יִרעב ללחם. זה פשוט מוצר אחד שהוא לא יְיצר.

עו"ד שלומוביץ: התובעת למדה מהנתבע איך לייצר את המוצר. לא ההיפך.

הפסקה בדיון.

באי-כוח הצדדים: שוחחנו מחוץ לאולם המשפטים. נדרשת אוֹרכּה להתייעצויות וּלקבּלת הוראות.

<#2#>

החלטה

בהסכמת הצדדים אני דוחה את המשך הדיון לתזכורת פנימית ליום 6.7.2014, על-מנת שבסמוך למועד זה אקבל הודעת עדכון מאת באי-כוח בעלי-הדין.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"א סיוון תשע"ד, 09/06/2014 במעמד הנוכחים.

גדעון גינת, שופט בכיר

הוקלד על ידי סוניה דוננפלד-לדר-לאופר

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/12/2012 החלטה על בקשה של תובע 1 שינוי / הארכת מועד (בהסכמה) 23/12/12 אביגיל כהן צפייה
21/01/2013 קביעת ק מ גדעון גינת צפייה
10/03/2013 החלטה מתאריך 10/03/13 שניתנה ע"י גדעון גינת גדעון גינת לא זמין
04/05/2014 קביעת ק מ גדעון גינת לא זמין
09/06/2014 החלטה מפרוטוקול מתאריך 09/06/14 גדעון גינת צפייה
13/07/2014 החלטה על בקשה של תובע 1 שינוי / הארכת מועד 13/07/14 גדעון גינת לא זמין
06/09/2014 הוראה לתובע 1 להגיש הודעת הצדדים גדעון גינת לא זמין
31/12/2014 ק.מ. גדעון גינת לא זמין
12/02/2015 פסק דין מוסכם גדעון גינת צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 בר - לייט יישומים מתקדמים בע"מ ארז הרכבי
נתבע 1 שלמה גבע סער גרשוני