טוען...

החלטה על תגובה מטעם הנתבעות 12/05/13

ריבה שרון12/05/2013

מספר בקשה:6

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

התובעת

נעמי סבא
-ע"י ב"כ עוה"ד אילן קנר ואח'

נגד

הנתבעות

1. עירית ראשון לציון
2. כלל חברה לביטוח בע"מ
-ע"י ב"כ עוה"ד מרדכי גנות ואח'

החלטה

1. התובעת- הינה ילידת 11/71 והתביעה שלפניי הינה לפיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו לה לטענתה בגין נפילה עקב בור ביוב שקרס ביום 24/8/10 (להלן: "התאונה"). הצדדים חלוקים הן בשאלת החבות והן בשאלת גובה הנזק, לרבות לעניין הנכות הרפואית והקשר בינה אם בכלל ובין התאונה נשוא התביעה.

מטעם התובעת- הוגשה חוו"ד של ד"ר שטיינברג.

מטעם הנתבעת- הוגשה חוו"ד של ד"ר ביאליק.

2. לאחר שבחנתי את חוו"ד מומחי הצדדים ולאור הפער בין חוות הדעת, אני ממנה את ד"ר יצחק קורן- כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה (להלן: המומחה").

המומחה יואיל לחוות את דעתו בדבר מצבה ונכותה, ככל שיש כזו, של התובעת- בקשר עם התאונה נשוא התביעה, לרבות בעניינים כדלקמן:

האם לוקה התובעת היום בנכות, ואם כן, לאיזו תקופה, ומהו שיעור הנכות. מהן המגבלות התפקודיות של התובעת, אם בכלל. האם יש מקום לצפות לשיפור או להחמרה במצב התובעת בעתיד והאם תזדקק התובעת לטיפולים רפואיים בעתיד. אם כן - מהם סוגי הטיפולים, ומהי העלות המשוערת של אלה לפי המחירים הנכונים היום, האם ניתן לקבלם במסגרת הרפואה הציבורית. תקופות אי הכושר החלקי ו/או המלא של התובעת.

האם קיים קשר סיבתי בין האירוע נשוא התביעה לבין מצבה של התובעת לאחריו, תוך התייחסות לתחלואה טבעית ו/או מצב קודם בתחום הרלבנטי שאינם קשורים בתאונה.

בנוסף- מתבקש המומחה להתייחס לחוות דעת מומחי הצדדים.

3. למניעת עיכובים עתידיים בניהול התיק ו/או תקלות,- מתבקשים המומחה וב"כ הצדדים להודיע לבית המשפט, (רק ) אם קיימים/היו קיימים קשרים אישיים מיוחדים או קשרי עבודה על בסיס פרטי בינו ובין מי מהצדדים (בעלי דין, מומחים או ב"כ) ו/או גופים הקשורים בהם ו/או ב"כ, לרבות טיפול במי מהם, בכל מסגרת שהיא, שבגינם יש מקום לשקול את מימוש המינוי בתיק זה.

4. בשכ"ט המומחה ובעלות כל בדיקה לצורך חוו"ד / שאינה מכוסה במסגרת הציבורית ישאו בשלב זה שני הצדדים בחלקים שווים ביניהם.

שכר המומחה ישולם טרם הבדיקה וכתנאי לקיומה. המומחה לא יחל במלאכת הכנת חוות הדעת, בטרם ישולם לו מלוא שכרו והוא מתבקש לשלוח את חשבונו בהקדם.

ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי חשבונו של המומחה נתקבל במשרדם בתוך 21 יום מהיום, ואם לא- יפעלו לבקשו ולאחר מכן- יואילו לדאוג לפרעונו בתוך 21 יום מקבלתו. אסמכתא על תשלום תשלח למרפאת המומחה ולצד שכנגד בסמוך לאחר ביצועו.

5. ב"כ התובעת יפנה אל המומחה כבר עתה, יקבע בדיקה במועד מוקדם ככל האפשר, ויידע את ב"כ הצד שכנגד בדבר מועד הבדיקה, כדי לאפשר העברת חומר רפואי מטעמם מבעוד מועד. עם זאת- באחריות ב"כ התובעת לוודא כי הבדיקה לא תתקיים לפני שחלקה של מרשתו בשכר המומחה הופקד בידיו ו/או שולם לידיו וכי גם הנתבעת פרעה את חלקה.

המומחה יואיל לבדוק את התובעת, ולהגיש את חוות הדעת לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הבדיקה. שאלות הבהרה בתוך 21 יום מקבלתה, תשובות המומחה תינתנה בתוך 21 יום מקבלתן לידיו.  

6. הצדדים יעבירו למומחה בתוך 15 יום את כל המסמכים הרלבנטיים והמותרים בהגשה, לרבות בדבר הטיפול הרפואי שניתן לתובעת והבדיקות שנבדקה לצורך הטיפול, הנוגעים לענין שבמחלוקת.

התובעת תעמוד לכל בדיקה אליה יופנה על ידי המומחה, לרבות בדיקות עזר.

כן ימציאו הצדדים למומחה- לאלתר, כל מסמך שיתבקש על ידו לצורך חוו"ד. התובעת תעמוד לכל בדיקת עזר שיבקש .  

7. עם קבלת חוו"ד יגישו הצדדים תחשיבי נזק ריאליים ומפורטים, המגובים באסמכתאות- בתוך 30 יום לכל צד. יחד עמם- יוגשו גם תצהירי עדות ראשית ותיקי מוצגים.

9. לק.מ יתייצבו גם בעה"ד ונציגיהם המוסמכים והבקיאים בפרטים, למעט מבטחות, הפטורות מהתייצבות בכפוף להותרת ערוץ טלפוני ישיר וזמין, ככל שתדרש יצירת קשר עמן במהלך הדיון. לקראתו- יואילו הצדדים להצטייד בסמכויות מלאות לכל דבר ועניין ובכלל זה- לסיום התיק בפשרה. הצעתי תינתן במהלך הדיון, אם לא תישלח בדואר לפני כן.

10. ימי פגרות בתי-המשפט יובאו במניין הימים.

המזכירות תואיל לשלוח לב"כ הצדדים ולמומחה את החלטתי

ניתנה היום, ג' סיון תשע"ג, 12 מאי 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/03/2013 צווים חתומים ריבה שרון לא זמין
12/05/2013 החלטה על תגובה מטעם הנתבעות 12/05/13 ריבה שרון צפייה
27/02/2014 החלטה על בקשה חוזרת למתן פסק דין בהעדר הגנה 27/02/14 ריבה שרון צפייה
16/05/2014 החלטה על הודעה לבית המשפט 16/05/14 ריבה שרון צפייה