טוען...

הוראה לערב להגיש עיקול במשרד הרישוי

עמי קובו18/10/2012

בפני כב' השופט ד"ר עמי קובו

המבקשת

לובנה גבארה

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת: עו"ד מסארוואה עומר

המבקשת: בעצמה

פרוטוקול

ב"כ המבקשת:

הדיון קבוע לשעה 12:00, השעה כעת 12:50, ואין תובע באולם לכן אבקש לטעון במעמד צד אחד. חוזר על הבקשה.

לגבי תגובת המשיבה, הרי המשיבה טוענת לשתי עילות תפיסה, האחת – כפי שמופיעה בסעיף 3 לתגובה, שיש חשש לפגיעה בשלום הציבור, המבקש, נמצא במעצר בית מלא, בתנאים מגבילים, בהסכמתם, מעצר בית מלא, והפקדה של 20,000 ₪ ושתי חתימות צד ג', וערבות עצמית בסכום גדולים מאוד. הרכב על שם המבקשת, והוא בבעלותה, ואמרה בחקירתה כי יש לה רישיון והרכב על שמה, והיא קנתה את הרכב. החשוד הוא בעלה. לא נכון מה שנאמר בתגובה כי הנאשם הוא בעל הרכב. לגבי החילוט- בימ"ש צריך לבדוק את השיקולים שהרכב יחולט, בימ"ש לא מחלט באופן אוטומטי עקב הרשעה, כפי שבא לידי ביטוי בבימ"ש עליון, ושל כב' השופט שמגר ב-4184/92 איפה שבימ"ש העליון אמר כי במקביל לבחינת הזיקה בין הרכב לעבירה, יש לבחון את חומרת העבירות, אין עבירות של סמים, לא רכב ששימש בתאונה פגע וברח, או לשודים, עם כל החומרה שיש בדבר, הרכב הסיע 4 שבחי"ם והנאשם אמר כי הסיע ולא ידע על כך. המאשימה לא מתנגדת לשחרור הרכב, אלא לתנאים המגבילים. הרכב הוא משנת 2007.

מאחר ויש הפקדות של 20,000 ש"ח במזומן בתיק, את הכסף יבקשו להשתמש בו. אני מבקש שההפקדה תשמש גם לעניין זה. אסכים כי 50% מהכסף הזה, ישמש ערובה.

<#2#>

החלטה

בפני בקשה להחזרת תפוס.

המבקשת עותרת להשבת רכב מסוג פולקסוואגן קאדי מ.ר 6819261.

המשיבה, בתגובה בכתב הסכימה להשבת הרכב בכפוף למספר תנאים.

יש לציין כי בעלה של המבקשת שוחרר בתנאים מגבילים לאחר שהוגשה בעניינו בקשה למעצר עד תום ההליכים וכן כתב אישום אשר מייחס לו עבירה של הסעת שב"ח.

עיון בהודעתו של הבעל מעלה כי לדברי הבעל המכונית שייכת לו אך רשומה על שם המבקשת(הודעת הבעל מיום 26.8.12 שעה 04:16 שורה 2). בהמשך מסביר הבעל כי הרכב רשום על שם המבקשת, אך גם הוא נוהג בו.

לטענת ב"כ המבקשת שוויו של הרכב הינו כ-40,000 ₪. טענה זו לא נסתרה. כידוע במצבים מסוג זה הכירה הפסיקה באפשרות של "חלופת תפיסה" שבמסגרתה מושב הרכב לבעליו בתנאים אשר מבטיחים את אפשרות החילוט הרכב בעתיד.

לאחר ששקלתי את טיעוני הצדדים, אני מורה על שחרור הרכב בתנאים כמפורט להלן:

1. רישום עיקול על הרכב במשרד הרישוי לטובת המדינה.

2. איסור ביצוע כל דיספוזיציה ברכב לרבות מכירתו.

3. חתימה על התחייבות עצמית של המבקשת שלא לבצע כל עסקה ברכב או לפגוע בערכו.

4. הפקדה כספית בסך 20,000 ₪. ככל שבעלה של המבקשת הפקיד במ"ת 24649-08-12 סך של 20,000 ש"ח הרי שהסכום האמור יוכל לשמש אף לשחרור הרכב. ככל שלא בוצעה הפקדה כאמור, הרי שההפקדה תהווה תנאי לשחרור התפוס.

מזכירות בימ"ש תשלח העתק החלטה למשיבה.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ב' חשון תשע"ג, 18/10/2012 במעמד הנוכחים.

ד"ר עמי קובו, שופט

הוקלד על ידי נועה לוי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/10/2012 הוראה לערב להגיש עיקול במשרד הרישוי עמי קובו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל שירי וידן
משיב 1 מחמד עריאן פאייז יונס, עומר מסארווה