טוען...

גזר דין

גיל קרזבום16/06/2013

בפני כב' השופט גיל קרזבום

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

טאהא אבו ריא

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד גב' חני דגן

ב"כ הנאשם – עו"ד חמודי מסרי

הנאשם - בעצמו

פרוטוקול

<#3#>

גזר דין

בתאריך 13.12.12 הורשע הנאשם על פי הודעתו בעבירות של נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף למעלה משישה חודשים ושימוש ברכב ללא פוליסת ביטוח בת תוקף, עבירות מיום 02.09.2012.

בטרם טענו הצדדים לעונש התבקש תסקיר קצין מבחן בעניינו של הנאשם.

המאשימה עתרה להטלת מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופסילה על תנאי. הפנתה לעברו הפלילי ולעברו התעבורתי המכביד אשר כולל עבירות זהות של נהיגה בפסילה ונהיגה ללא רישיון נהיגה תקף. בנוסף ביקשה להפעיל 2 מאסרים מותנים ו- 2 פסילות מותנות ברי הפעלה באופן מצטבר.

הפנתה למסוכנותו של הנאשם, אשר למרות המאסרים המותנים שהוטלו עליו המשיך לנהוג ולבצע עבירות חמורות.

ב"כ הנאשם פירטה את נסיבותיו האישיות ומצבו הבריאותי של הנאשם. ציינה כי מדובר בנאשם שהינו מפרנס יחיד לאשתו ולשני ילדיו הקטינים. כן הפנתה להודאתו המידית, ללקיחת האחריות ולחיסכון בזמן שיפוטי. טענה כי התסקיר שהוגש בעניינו של הנאשם לוקה בחסר מהטעם ששרות המבחן לא היה מודע למאסריו המותנים ולא דן באפשרות הארכתם. בנוסף הדגישה כי הנאשם לא הבין משמעות הטיפול שהוצע לו ע"י קצינת המבחן ומכאן היעדר המלצה טיפולית. הפנתה לעובדה שמדובר בפעם הראשונה בה הנאשם נעצר בגין ביצוע עבירה של נהיגה בזמן פסילה והוא מעולם לא ריצה עונש מאסר. לאור כל האמור לעיל, ביקשה להפעיל את התנאים ברי ההפעלה בחופף למאסר שיוטל בתיק זה והגישה פסיקה רלוונטית.

הנאשם עצמו הודה בטעותו והביע חרטה. אשר למסקנות שרות המבחן, הסביר כי לא הבין את משמעות המילה "טיפול" וביקש להקל בעונשו . הדגיש כי מעולם לא ריצה עונש מאסר בפועל והוסיף כי הוא נתון במעצר בית מיום 05.09.12 ועד ליום 10.01.13. עוד ציין כי מאסר בפועל יביא לקריסתו הכלכלית בהיותו מפרנס יחיד.

מתסקיר שירות המבחן עולה כי הביע החרטה המילולית אך בפועל מתקשה לראות את הבעייתיות שבהתנהגותו וניכר שהוא ממוקד במחיר שעלול לשלם בגינה. בנוסף שרות המבחן התרשם כי הנאשם ממוקד בעצמו ובצרכיו ומתקשה לראות את הנזקים והסיכון שבהתנהגותו. בנסיבות אלו שירות המבחן לא בא בהמלצה טיפולית עבור הנאשם ואף ציין כי קיימת סבירות גבוהה להישנות העבירה והמליץ על הטלת ענישה מרתיעה.

הנאשם נוהג משנת 1992 ולחובתו 62 הרשעות קודמות, בין היתר הורשע בעבירות מהירות, חגורה, אי ציות לתמרור ב-37, טלפון, חוסר פוליסה, פקיעת רישיון רכב מעל 6 חודשים, פקיעת רישיון נהיגה עד 6 חודשים, פקיעת רישיון נהיגה מעל 6 חודשים, נהיגה ללא רישיון נהיגה ונהיגה בזמן פסילה. מדובר בעבר מכביד ביותר.

כנגד הנאשם עומדים ותלויים 2 מאסרים מותנים להפעלה, האחד בן 11 חודשים והשני בן 4 חודשים.

לנאשם עבר פלילי הכולל עבירות מסוג זיוף, קבלת דבר במרמה, אי קיום צו בית המשפט, וביצוע עבודות בלא היתר.

הנאשם הורשע בעבירות תעבורה חמורות. מי שנוהג בזמן פסילה כאשר תוקף רישיונו פקע מזה 8 שנים מהווה סכנה לציבור המשתמשים בדרך. יש בעבירות אותן ביצע הנאשם כדי ללמד על הלך נפש של פזיזות וזלזול בהחלטת בית המשפט.

בנוסף לנאשם עבר תעבורתי מכביד הכולל עבירות דומות לתיק זה. ניכר כי הנאשם אינו ירא את החוק וממשיך לבצע עבירות תעבורה חמורות חרף קיומם של מאסרים מותנים ארוכים.

לאחר ששקלתי את חומרת העבירות, האינטרס הציבורי והערך החברתי עליו יש להגן, נסיבות ביצוע העבירות והפסיקה הנהוגה, אני סבור כי מתחם העונש ההולם צריך לכלול עונש של מאסר בפועל שלא יפחת מ- 3 חודשים ולא יעלה על 6 חודשים, פסילה ממושכת שלא תפחת מ- 20 חודשים ולא תעלה על 40 חודשים, פסילה על תנאי וקנס משמעותי.

לחומרה אני מביא בחשבון את עברו התעבורתי המכביד של הנאשם.

לקולה אני מביא בחשבון נסיבותיו האישיות של הנאשם, מצבו הכלכלי הקשה, תקופת מעצר הבית בה היה נתון, הודאתו המידית והבעת החרטה.

אשר לאופן הפעלת המאסרים המותנים, הרי שלאור הנסיבות לקולה, העובדה שאחד המאסרים המותנים ארוך באופן משמעותי ממתחם העונש ההולם כפי שקבעתי לעיל והעובדה שמדובר במאסרו הראשון של הנאשם, אני בדעה שראוי להפעילם באופן שמרביתם ירוצו בחופף.

לאור כל האמור לעיל, הנני גוזר על הנאשם כדלקמן:

אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך 1,500 או 15 ימי מאסר תמורתו.

הקנס ישלום ב -5 תשלומים שווים רצופים החל מתאריך 1.9.13 ובכל 1 בחודש שאחריו.

אם תשלום אחד לא ייפרע במועדו, יעמוד כל הקנס לפירעון מידי.

אני פוסל את הנאשם מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של  29 חודשים בפועל.

אני מפעיל את הפסילה המותנית שהוטלה על הנאשם בבית בתעבורה בחיפה מיום 01.11.09 על פי הרשעה מס' 59 (תת"ע 2123-06-09) למשך 4 חודשים במצטבר לפסילה שהטלתי לעיל.

אני מפעיל הפסילה המותנית שהוטל על הנאשם בבית המשפט לתעבורה בחיפה בתאריך 08.03.11 בתיק פ"ל 3502-07-09 למשך 4 חודשים במצטבר לפסילה שהטלתי לעיל.

אני מפעיל הפסילה המותנית שהוטל על הנאשם בבית המשפט לתעבורה בחיפה בתאריך 4.6.12 בתיק תת"ע 3670-01-11 למשך 3 חודשים במצטבר לפסילה שהטלתי לעיל.

סה"כ ירצה הנאשם 40 חודשי פסילה בפועל.

פסילה זו תצטבר לכל פסילה אחרת אותה מרצה הנאשם.

בית המשפט מסביר לנאשם כי עליו להפקיד את רישיונו - גם אם פקע תוקפו - במזכירות בית המשפט, ואם אין בידיו רישיון נהיגה עליו להפקיד תצהיר ערוך כדין.

אני פוסל את הנאשם מלנהוג ו/או מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 8 חודשים על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו ממאסרו בתיק זה והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה.

אני גוזר על הנאשם עונש מאסר על תנאי לתקופה של 8 חודשים שלא יעבור בתוך 3 שנים מיום שחרורו ממאסרו בתיק זה, עבירות של נהיגה בפסילה בניגוד לסעיף 67 לפקודת התעבורה ו/או נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף בניגוד לס' 10.א לפקודת התעבורה. מובהר בזאת כי המאסר המותנה אינו חל על עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה שתוקפו פקע עד 12 חודשים כולל.

אני גוזר על הנאשם 4 חודשי מאסר בפועל.

אני מפעיל המאסר המותנה שהוטל על הנאשם בבית המשפט לתעבורה בחיפה בתאריך 08.03.11 בתיק פ"ל 3502-07-09 למשך 11 חודשים בחופף למאסר שהוטל בתיק זה.

אני מפעיל המאסר המותנה שהוטל על הנאשם בבית המשפט לתעבורה בחיפה בתאריך 4.6.12 בתיק תת"ע 3670-01-11 למשך 4 חודשים באופן שמחציתו תרוצה בחופף ומחציתו במצטבר למאסר שהוטל בתיק זה.

סה"כ ירצה הנאשם 13 חודשי מאסר בפועל.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 45 ימים מהיום.

<#4#>

ניתן והודע היום ח' תמוז תשע"ג, 16/06/2013 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום, שופט

ב"כ הנאשם:

אבקש שהות של 4 ימים לצורך התארגנות הנאשם בטרם תחילת ריצוי עונש מאסרו. אבקש שתנאי השחרור יישארו בעינם.

ב"כ המאשימה:

אני מתנגדת לעיכוב. אבקש שהריצוי יחל באופן מידי.

<#11#>

החלטה

אני מעכב בזאת את עונש המאסר בפועל, באופן שהנאשם יתייצב לריצוי עונש המאסר בתאריך 20.6.2013 בשעה 10.00 אצל משמר בתי המשפט בחיפה.

תנאי השחרור כפי שנקבעו במ"ת 152-09-12 יישארו על כנם על מנת לוודא התייצבותו של הנאשם לריצוי עונשו.

אני מוציא בזאת צו עיכוב יציאה מן הארץ כנגד הנאשם.

המזכירות תעביר עותק החלטה זו גם למשמר בתי המשפט וגם לשב"ס.

<#12#>

ניתנה והודעה היום ח' תמוז תשע"ג, 16/06/2013 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום, שופט

הוקלד על ידי מירב כהן ויניאק

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/09/2012 החלטה מתאריך 04/09/12 שניתנה ע"י אינאס סלאמה אינאס סלאמה צפייה
16/06/2013 גזר דין גיל קרזבום צפייה
13/06/2017 צו מאסר בהעדר תשלום קנס גיל קרזבום לא זמין