טוען...

גז"ד

מרים קסלסי10/02/2013

בפני כב' השופטת מרים קסלסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמת

סיגלית ענתבי

<#1#>

ב"כ המאשימה: עו"ד מוטי דורונשטרוך

ב"כ הנאשמת: עו"ד צבי רוטמן

הנאשמת

פרוטוקול

ב"כ הנאשמת: הנאשמת מודה בעובדות כתב האישום.

<#4#>

הכרעת דין

הנאשמת מודה בכל העובדות הנטענות בכתב האישום, לפיכך אני מוצאת אותה אשמה בעבירות שיוחסו לה בכתב האישום שהן: אי שמירת מרחק, נהיגה בחוסר זהירות וגרימת נזק ומרשיעה אותה בהתאם.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ז שבט תשע"ג, 07/02/2013 במעמד הנוכחים.

מרים קסלסי, שופטת

טיעונים לעונש:

ב"כ המאשימה: מדובר לכאורה בת.ד. שעונש הפסילה בה נע בין 30-60 ימים. אך לצערי במקרה של הנאשמת יש תאונת דרכים בעברה. נוהגת משנת 90 לחובתה שתי הרשעות קודמות, אחת מהן ת.ד. מיום 21.9.07. בשנת 2009 הורשעה ונגזר דינה בין היתר לשלושה חודשי פסילה. לכן נבקש להחמיר עם הנאשמת להטיל עליה עונש פסילה בן 5 חמישה חודשים, פסילה על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשמת: כמו שחברי אמר, הנאשמת נוהגת משנת 90 ולחובתה שתי עבירות. תאונת דרכים זה משהו שיכול לקרות. מאז התאונה חלפו שש שנים וחלף גם מועד התנאי. איני בדעתו של חברי שיש ליתן את המשקל המכריע. הנאשמת נשואה פלוס לשלושה. עובדת כמזכירה. יש לה נסיבות אישיות קשות. בעלה איש בטחון, נמצא במעצר בית ובהשעיה ללא משכורת, עליה לתפקד גם כאם וגם כמפרנסת. יתר על כן, ברגיל בית המשפט צריך לאזן בין הנסיבות המקלות של הנאשם לבין זכויות נפגע העבירה. במקרה הנדון הנאשמת היחידה היא הנפגעת, ונפגעה בצורה משמעותית, סובלת מאז ממגבלות בהליכה בשל פגיעה בברך. בנסיבות הללו ומכיוון שכתב האישום איננו מחייב פסילה, אבקש כי בית משפט ימנע מפסילה בפועל ויתחשב גם בעניין הקנס.  

הנאשמת: לשאלת בית המשפט אני מוכנה לבצע שעות של"צ במקום חלק מתקופת הפסילה.

<#7#>

גזר דין

הנאשמת בפני הורשעה על סמך הודאתה בעבירות של אי שמירת מרחק, נהיגה בחוסר זהירות וגרם נזק.

מדובר בתאונת דרכים שניה ולכן על אף עברה המקל מבחינת כמות העבירות, הרי שהעובדה שמדובר בתאונת דרכים שניה פועלת לחומרה. כמו כן העובדה שהנאשמת נפגעה גופנית גם היא פועלת לחומרה שכן לא מדובר בנזק רכוש בלבד.

בנסיבות הללו אני מסכימה עם המאשימה כי יש לשלול את רישיונה למס' חודשים, אולם עקב מצבה המשפחתי והסכמתה אני ממירה חלק מהחודשים בשעות של"צ כמפורט להלן:

אני דנה איפוא את הנאשמת לעונשים הבאים:

 

1. לתשלום קנס בסך 1,500 ₪ אשר ישולם ב-5 תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל מיום 10.4.13.

2. לפסילה מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שלושה חודשים. הנאשמת תפקיד רישיונה במזכירות בית המשפט לא יאוחר מתוך 10.4.13.

3. לפסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של חמישה חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.

4. הנאשמת תבצע – 100 שעות שירות לתועלת הציבור כמוסכם עם שירות המבחן ויחל ביצוע העבודות לא יאוחר מתוך שלושים ימים מיום קבלת התוכנית בתיאום עם שירות המבחן. השירות יוכל לשנות את מקום ביצוע העבודות לפי הצורך. שירות המבחן למבוגרים יערוך תוכנית של"צ בת - 100 שעות, אין צורך בתסקיר.

שירות המבחן למבוגרים יזמן הנאשמת באמצעות טלפון נייד מס': 0578450709 וכן באמצעות בא כוחה עו"ד צבי רוטמן בטל' מס': 035666365 / פקס': 035666364

 

כתובת הנאשמת: קרית יערים 20 גבעת זאב.  

היה ותוך 60 יום לא יצור שירות המבחן קשר עם הנאשמת, תתקשר הנאשמת בעצמה או באמצעות בא כוחה עם ממונה שירות המבחן (טלפון שירות המבחן: 5310400 - 02). היה ותמצא בלתי ראויה לביצוע עבודות של"צ יודיע על כך השירות לבית המשפט ללא דיחוי. היה והנאשמת לא תבצע את השעות במלואן כי אז ייפסל רישיונה לחודשיים נוספים בלא שיהיה צורך בדיון נוסף.

 

המזכירות תשלח העתק גזר הדין לשירות המבחן.

 

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום.

<#8#>

ניתן והודע היום כ"ז שבט תשע"ג, 07/02/2013 במעמד הנוכחים.

מרים קסלסי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/02/2013 גז"ד מרים קסלסי צפייה
29/05/2013 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מסכם מרים קסלסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אהוד רונן
נאשם 1 סיגלית ענתבי צבי רוטמן