טוען...

פסק דין מתאריך 06/02/14 שניתנה ע"י עדי סומך

עדי סומך06/02/2014

בפני

כב' הרשם בכיר עדי סומך

תובעים

אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ

נגד

נתבעים

1.אבו ג'ומא רדי

2.אגד - תחבורה ציבורית בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכו את בית המשפט לפסוק בתיק זה לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד-1984.

לאחר ששמעתי את עדי הצדדים במסגרת הדיון בפניי והתרשמתי מעדותם, עיינתי בכתבי הטענות ובמסמכים שהוצגו בפניי במעמד הדיון, ובכלל זה תמונת נזקי הרכבים המעורבים ובשים לב להסכמת הצדדים על דרך הפשרה - מכוח סמכותי האמורה, אני קובע כי דין התביעה להידחות וזאת מהטעם שהתובעת לא הצליחה להרים את נטל ההוכחה והשכנוע על מנת להסיק כי התאונה אירעה כפי גרסת נהגה במקור על דרך של סטיית אוטובוס הנתבעים מימין לנתב נסיעת רכבה משמאל.

סטיית מי מהרכבים אל עבר מי נותרה בגדר תעלומה במסגרת עדות הנהגים שכן עיון בעדותם מלמד כי אף לא אחד מהם ראה את רכבו של השני סוטה לנתיבו עובר לתאונה והללו מסיקים את עובדת הסטייה מתוצאת מנח הרכבים לאחר התאונה.

זאת ועוד, נזקי רכבה של התובעת מפוזרים חלקם בחלק האחורי ימני ( מעל הכנף- בהתאם לטופס הודעת הנהג) של הרכב ועיקרם באזור הדלת הימנית והכנף הקדמית. האמור עשוי לתמוך בגרסת הנתבע 1בדבר סטיית רכב התובעת ימינה לנתיב נסיעתו טרם התאונה ויצירת נקודת החיכוך המשמעותית בדלת לאחר הסטייה כתוצאת המשך נסיעת האוטובוס. חיזוק נוסף מגיע מעובדת שבירת גב המראה הימנית של רכב התובעת, דבר שעשוי ללמד על מעבר הרכב ימינה תוך כדי יצירת חכוך עם האוטובוס באזור זה של המראה.

אם לא די בכך אזי הוכח כי נהג התובעת צילם תמונה של מנח הרכבים לאחר התאונה, ברם, לשיטתו עד שקיבל את כתב התביעה היא נמחקה [עמ' 1 שורות 18-20 לפרו' הדיון]. התביעה כאן הוגשה כ-7 חודשים לאחר שזה הודיע לתובעת על גרסתו לתאונה, לאמור, הלה יכל למסור את התמונה עם הדיווח לתובעת שכן בשלב הזה לכאורה התמונה היתה בידו. עיון בדיווח לתאונה מצד נהג התובעת מלמד כי זה אינו מאזכר כי צילם את מנח הרכבים לאחר התאונה וממילא אי מסירת התמונה לתובעת, מקום בו בעת הזו יכל לעשות כן, פועלת לרעתו.

לעומתו, הנתבע 1 דיווח בזמן אמת במסגרת טופס ההודעה מטעמו כי בידיו תמונות של התאונה המציגות את מנח הרכבים לאחר התאונה ואף חזר על כך בעדותו הראשית והחופשית וכן ציין כי העבירן לנתבעת [עמ' 2 שורה 23 -24 לפרו' הדיון]. הדבר מלמד על רצונו לחשוף תמונות אלו על מנת להוכיח את צדקתו בדבר המצאות רכב התובעת מלפני האוטובוס באלכסון לאחר התאונה.

סוף דבר, התביעה נדחית.

אין צו להוצאות.

המזכירות תשלח את פסק הדין בדואר לצדדים.

ניתן היום, ו' אדר תשע"ד, 06 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/02/2014 פסק דין מתאריך 06/02/14 שניתנה ע"י עדי סומך עדי סומך צפייה