טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

אברהם טננבוים10/09/2012

1713-09-12

בפני כב' השופט אברהם טננבוים

המבקשים

מדינת ישראל

נגד

המשיבים

עודי אבו נאב (עציר)

<#2#>

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת עו"ד לילך ניסן

המשיב וב"כ עו"ד אבו ליבדה אכרם (סנ"צ)

פרוטוקול

ב"כ המבקשת: חוזרת על הבקשה למעצר עד תום ההליכים ומוסיפה, כנגד המבקש הוגש כתב אישום חמור המייחס 4 עבירות של נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רשיון נהיגה תקף וללא ביטוח המשיב נדון כבר 3 פעמים בפסילה לבית המשפט הזה ועל אף שלא זומן כדין בחר מטעמיו שלא להתייצב בבית המשפט בכל תיקי הפסילה המשיב נהג באותם רכבים שנמסרו עליהם בהודעת אי שימוש ובכך להגדיל את הסיכון בצורה ממשית לכל משתמשי הדרך.

המשיב הנ"ל מתחמק מלהתייצב בבית המשפט לדיונים שאליהם זומן כדין. ארצה לציין שאתמול המשיב נתפס שוב שהוא נוהג בפסילה שעליה יודע המשיב , פסול גם על ידי משרד הרישוי עוד מיום 17.1.2012 מעבר לפסילות שהושתו בבית המשפט, ידע על הפסילה ועל אף זאת נתפס אתמול שהוא נוהג, בטעות שוחרר המשיב אתמול ממעצרו, לא הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים אתמול בטעות אלא המשיב הובא לבית המשפט ובית המשפט הורה על שחרורו בתנאים.

למשיב נכרתה ההזדמנות להתחמק גם בפעם הזאת מידי החוק, אך לא עמד בתנאים שבית המשפט הציב לו והנה אנחנו כאן, והיום מבקשים את מעצרו עד תום ההליכים לאור חומרת העבירות והמסוכנות הטבועה, וכן לאור קיומן של שתי עילות מעצר, האחת המסוכנות והשנייה החשש מהימלטות מאימת הדין , היות והמשיב הוכח מס' פעמים שהוא איננו מתייצב לדיונים ובוחר לעשות דין לעצמו.

מדובר במשיב שפעם אחר פעם נוהג לסורו, נוהג בפסילה, וכך נוהג באופן בוטה את החלטות בית המשפט שניתנו נגדו, כל עוד הוא מקווה שהוא לא יתפס. למשיב רישיון נהיגה על טרקטור משנת 2009, לחובתו 19 הרשעות קודמות, שלוש מהם נהיגה בזמן פסילה שבהם לא התייצב לדיונים, כל זאת הוא נוהג ברכב שיש עליו אי שימוש.

אין לתת למשיב דנן הזדמנות נוספת, אין לאפשר כל חלופת מעצר בענייננו, היות והתנאי לקיום חלופת מעצר הוא מתן אמון במשיב, ובמשיב הנ"ל אין לתת אמון. התנהגותו של המשיב מעידה על כך אלף מונים. משפעם אחר פעם מזלזל בהחלטות בית המשפט, לא מתייצב לדיונים שנקבעו לו, נוהג בפסילה, מסכל את כלל הציבור וביטחונו. אין שום דרך לאיין את מסוכנותו למעט מעצרו מאחורי סורג ובריח, וכך אנו מבקשים.

ב"כ המשיב: ראשית, יש לנו טענה מקדמית בכל הנוגע לבקשה למעצר עד תום הליכים בתיק זה. הטענה היא, הנני סבור, כי המאשימה מנועה מלהגיש בקשה למעצר עד תום ההליכים, כאשר יום לפני התייצב נציג מטעם מדינת ישראל, ועל אף שכל העובדות המפורטות בבקשה למעצר עד תום ההליכים בכתב האישום היו ידועות לנציג המדינה ואף פרש אותה, נהג לנכון להגיש בקשה לשחרור בערובה. יתרה מזאת, ניתנה החלטה מאתמול, ובית המשפט הנכבד ראה לנכון לשחרר את המשיב בתנאים. למעשה היום התייצבתי לדיון וסברתי, וכך גם דווח לי, כי מדובר בתיק של אי עמידה בתנאים ולא בבקשה למעצר עד תום ההליכים, והופתעתי לגלות שמדובר במעצר עד תום ההליכים. ההחלטה של אתמול עומדת, והמשיב משוחרר אם יעמוד בתנאים. לפי פסיקת בית המשפט העליון לא משנים סטטוס של אדם אם לא מתגלים דברים יוצאים דופן. הוא לא הפקיד כי לא היה לו את הסכום להפקיד, ולכן התייצבנו.

מאחר ואנחנו מדברים על משיב בחזקת משוחרר, אין שום סיבה לקיים דיון בבקשה למעצר עד תום ההליכים ולהעתר לבקשה של המאשימה למעצרו עד תום ההליכים.

יתרה מזאת, הטענה בדבר אי התייצבותו נבחנה אתמול, ואף טענו בעניין הזה ובכל התיקים שבהם לא התייצב בית המשפט עשה שימוש בסמכות המוקנת לו וגזר אותו בהעדר,ואין לראות אותו כמי שמתחמק מאימת הדין.

חלק מהאישומים המפורטים בכתב האישום, המשיב אכן נידון עליהם, אחרת מדוע יש להמתין מספר חודשים ולא להגיש בקשה למתן מעצר עד תום ההליכים בזמן.

כאשר טוענים שמדובר במשיב שפעם אחר פעם מפר את הוראות החוק וממשיך לנהוג בזמן פסילה, מדוע היום הוגשה הבקשה, מדוע לא בשנייה ומעלה כפי שנהוג לעשות.

לאור כל האמור לעיל אני מבקש להורות על שיחרורו של המשיב באותם תנאים, לחילופין היה ובית המשפט מתכוון לדון בבקשה אבקש דחייה, ואני אבקש לדחות למשך 48 שעות כדי לצלם.

<#3#>

<#3#>

החלטה

ישנה סמכות למשטרה להגיש בקשה למעצר עד תום ההליכים, שכן ישנן נסיבות חדשות שמתגלות.

במקרה שלפנינו, חוששני שהמשטרה מייחסת למשיב תחכום שאין לו. מדובר במשיב שאיננו יודע לצערנו קרוא וכתוב, ונראה לי שקשה לו להתנהל וזו הסיבה העיקרית לצרותיו. בכל מקרה, די בתנאים שניתנו להבטיח את הופעתו.

הנאשם יעצר עד תום ההליכים וישוחרר בתנאים הבאים:

א. הפקדה במזומן של 5,000 ₪.

ב. ערב צד ג' על סך 5,000 ₪, הערב יהיה בעל תעודת זהות ישראלית, כתובת ברורה, עבודה קבועה, טלפון ופלאפון.

יודע לנאשם ולערב היטב תנאי הערבות, ויודע לנאשם בעברית ובערבית, אם לא יתייצב

לדיון או יתפס נוהג יחולטו הערבויות.

המזכירות תקבע הקראה בתיק לדיון ההקראות הקרוב ביותר של כב' השופט ריבלין,

ותודיעו על כך, שכן במידה והנאשם לא יעמוד בערבויות, מן הראוי לסיים התיק בדחיפות

כדין כל תיק שהנאשם עצור בו עד תום ההליכים.

ינתנו לנאשם להתקשר לפחות שלוש פעמים ביום על מנת לנסות לעמוד בתנאי הערבויות.

גם אם יעמוד הנאשם בתנאים לא ישוחרר לפני 11/9/12 בשעה 12:00, אלא אם כן תגיש

התביעה ערר, ואז ישוחרר לאחר החלטה בערר.

במידה והתביעה תחליט לא להגיש ערר, מתבקשת להודיע לסניגור בדחיפות.

במידה ולא יעמוד בתנאים יובא בפני ביום חמישי, 13/9/12 בשעה 12:00 על ידי שב"ס.

אציין כי אין לי ספק כי הנאשם יכול לעמוד בתנאים, ואם איננו רוצה לעשות כן, זהו עניינו.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ג אלול תשע"ב, 10/09/2012 במעמד הנוכחים.

אברהם טננבוים, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/09/2012 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות אברהם טננבוים צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אהוד רונן
משיב 1 עודי אבו נאב (עציר) אכרם אבו לבדה
מבקש 2 נאדיה אבו נאב