טוען...

הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות

אברהים בולוס12/09/2012

בפני כב' השופט אברהים בולוס

המבקשת:

משטרת ישראל תחנת עכו

נגד

החשודים :

1. מועתז עוסמאן

2. אבראהים עוסמאן

<#2#>

נוכחים:

נציג המבקשת – מר אריאל קוטלריק

החשודים – הובאו

הסניגור – עו"ד באסל פלאח

פרוטוקול

החוקר:

אני חוזר על הבקשה. מציג לעיון בית המשפט תיק החקירה. מציג לעיון בית המשפט את רשימת פעולות החקירה לביצוע. מפנה את בית המשפט לרשימת פעולות החקירה שבוצעו. נוצר קשר עם הפרקליטות.

החשודים נחקרו פעם נוספת, נעצרה גם הגברת ששוחררה. מדובר בתיק מסועף.

 

 

הסניגור מסכם:

על פי הלכת רוזנשטיין כאשר באים להאריך מעצרו של חשוד בשנית המשטרה צריכה להראות שהם בצעו הפעולות ולהראות שהחקירה נערכה בקצב מניח את הדעת.

העיתוי של המעצר של החשודים כאן הוא לא היה בסמוך לביצוע העבירה ולא היה בסמוך למועד בו נקשר שמם לביצוע העבירה וגם לא סמוך למועד בו התגבש החומר שמונח היום בפני בית המשפט. המעצר היה לשיקול דעת המשטרה.

לא היה להם נחפזות, הם פעלו, חקרו והחליטו שהגיע הזמן לעצור.

כל החומר שמונח היום נמצא במשטרה הרבה לפני מעצר החשודים, זה לא שהחקירה מתפתחת. מאז שנעצרו ועד היום, על אף הארכת המעצר, על אף ההלכה שהם צריכים לבוא עם התפתחות, הם באים היום ללא כל התפתחות. אולי נעשו נסיונות ולא אתרו עדים, זה לא המצב, הם לא עשו כלום. אתמול נזכרו שהיום יש הארכת מעצר, עשו תרגיל שנפסל בכל הערכאות, לבוא לעצור אישה להביאה בפני בעלה, עשו את זה ולא הצליח. פנו לחשוד הראשון תגיד שזה אתה ונשחרר את אשתך, הוא אמר שזה לא הוא.

זה מה שהם עשו ב 4 ימים שהם עצורים, יוצא שלא היתה התפתחות כמתחייב בפסיקה וגם שהחקירה לא מתקדמת וכל הארכת המעצר היתה לשווא. גם כל הנושא של להעביר את התיק לעיון הפרקליטות הם כותבים את זה בכל התיקים.

נציג המבקשת:

מדובר בחקירה מסועפת, אירוע חמור שרק בנס לא נגמר ברצח, המשטרה מבצעת את כל הפעולות האפשרויות ויש עוד לעשות, שחרורם של החשודים עלול להביא להסלמה, שבסופו של דבר יגרום לרצח, אבקש להיענות לבקשתי ולעצור את החשודים על מנת לאפשר למשטרה לבצע את החקירה.

הסניגור:

אבקש לשחרר את החשודים למעצר בית.

אחד מהחשודים עובד בבאר שבע, מעסיקו נמצא בעכו. לשני יש דודה בכפר מכר. אבקש שהם יורחקו מהעיר עכו עם כל התנאים.

<#3#>

החלטה

החשודים נעצרו ביום 9/9/12, וכעת מונחת בפני בקשה שבגדרה המבקשת עתרה כי אורה על הארכת מעצרם של החשודים למשך 7 ימים.

 

יצויין שביום 9/9/12 התקיים בפני דיון להארכת המעצר הראשונה, בסופה המלצתי כי מעצרם של החשודים הוארך עד היום.

כפי שעולה מהבקשה שמונחת כעת בפני, מיוחס לחשודים כי בתאריך 22/11/10 קשרו קשר לפגוע באחת בשם זהייה בקי, דקרו אותה באמצעות סכין וגרמו לה חבלות גופניות.

עוד נטען למעורבותם של החשודים בתאריך 31/7/12 בלפגוע בעבד בקי, הבן של זהייה, בכך שירו בו בנשק חם וגרמו לו לחבלות גופניות . מיוחס גם לחשודים כי ביום 4/9/12 הם השליכו חזיז לעבר ביתם של אינאס ובנדיה עוסמאן, אחותם של החשודים, החזיז התפוצץ וגרם נזק לרכוש.

עיינתי בתיק החקירה וגם שמעתי את טענות הצדדים ונחה דעתי כי בנסיבות קיים חשד סביר אם כי חשד זה הינו רופף ונמצא במדרג נמוך, דבר שבהחלט משליך על החלטתי לעניין המשך מעצרם של החשודים.

בהקשר לחשד אציין כי חלק מחומר החקירה שהונח בפני כיום, נמצא בידי המשטרה מזה חודשים רבים, כאשר במהלך תקופה ארוכה היא לא ראתה לעצור את החשודים, לא להביאם לחקירה, דבר שמחזק את מסקנתי שלעיל.

כפי שציינתי מקודם ביום 9/9/12 הארכתי את מעצרם של החשודים למשך 3 ימים. המלצתי להמשך הארכת המעצר באה על סמך פעולות החקירה שהציגה המבקשת בפניי שכללו בין היתר, חקירת עדים ופעולות חקירה נוספות.

מאז חלפו להם כ- 3 ימים והיום מסתבר כי בפועל, רוב רובן של פעולות החקירה לא בוצעו למעט הזמנת אשתו של אחד החשודים לחקירתה. בפועל הסתבר כי מעצרם של החשודים עד כה היה לשווא, חירותם נשללה ללא תכלית והמשטרה לא פעלה, לא כל שכן בשקידה סבירה כדי לנצל את הזמן שנקצב לשם השלמתה של החקירה.

בנסיבות אלה, ועל אף החשדות החמורים, אין בדעתי להורות על המשך מעצרם של החשודים. עצם העובדה שהמבקשת מייחסת חשדות לחשודים, לא מצדיקה בפני עצמה המשך מעצרם.

נוסף לכך חובה להציג חשד סביר וככל שהזמן חולף ראוי כי החשד יתעצם, גם נכון להציג עילת מעצר שתצדיק המשך החזקתם מאחורי סורג ובריח.

בנסיבות הקיימות, איני סבור כי נכון לעצור אותם. החשד הרופף נותר כמו שהיה. פעולות החקירה לא בוצעו ומכאן קיימת הצדקה לשחררם בתנאים שלהלן:

1) שני החשודים ישהו במעצר בית מלא מחוץ לעיר עכו למשך 5 ימים מהיום, בכתובת אותה יציגו עד השעה 13:00 במזכירות בית המשפט.

2) אני אוסר בזאת על החשודים מלצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה וזאת למשך 15 ימים.

בתום מעצר הבית, החשודים לא יכנסו לתחום העיר עכו למשך 10 ימים.

3) תיחתם ערבות עצמית וצד ג' של כל אחד מהחשודים על סך של 10,000 ₪.

עם קיום התנאים, החשודים ישוחררו.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ה אלול תשע"ב, 12/09/2012 במעמד הנוכחים.

אברהים בולוס, שופט

נציג המבקשת:

אבקש עיכוב ביצוע.

הסניגור:

אבקש מינוי תובע מחברי.

יש פרק זמן של מעל שעה שהם יכולים לבדוק ולהחליט ולהגיש את הערר. כשמדובר במעצר ימים ומבקשים עיכוב ביצוע של יום יומיים כל המעצר מתבטל.

<#5#>

החלטה

אני נעתר חלקית לבקשה ומורה על עיכוב החלטתי עד היום לשעה 14:00.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ה אלול תשע"ב, 12/09/2012 במעמד הנוכחים.

אברהים בולוס, שופט

ד. רוטפלד

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/09/2012 הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות אברהים בולוס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 משטרת ישראל תחנת עכו
חשוד 1 מועתז עוסמאן
חשוד 2 אבראהים עוסמאן