טוען...

החלטה מתאריך 27/01/13 שניתנה ע"י רבקה איזנברג

רבקה איזנברג27/01/2013

בפני

כב' השופטת רבקה איזנברג

תובעים

1. שארלי טויטו

2. איריס טויטו

נגד

נתבעים

1. יוסף אסולין

2. דוד אסולין

4. אהרן אסולין

החלטה

1. לאחר שעיינתי בטיעוני הצדדים ולאחר שבחנתי את פעילות הנתבעים בתיק, לרבות הגשת כתב הגנה והתייצבותם לדיון קדם משפט ,אני נעתרת לבקשת התובעים למחיקת התביעה ואולם, מחייבת אותם בהוצאות נתבע 1 בסכום כולל של 1,800 ₪ ובהוצאות נתבעים 2,4 ביחד, בסכום כולל של 1,800 ₪.

2. אציין, כי לא נשמטו מלפני טענות הנתבעים לעניין גובה הוצאותיהם, לרבות שכ"ט עו"ד. יחד עם זאת, ההלכה הינה כי אף שביהמ"ש רשאי להתחשב בשכ"ט עו"ד שבעל דין שילם לפרקליטו, ואף שנקודת המוצא הינה פסיקת הוצאות ריאליות, הרי שנתון זה הינו אך אחד מהנתונים שעל ביה"מ להביא בחשבון. על ביה"מ להפעיל שיקול דעת אובייקטיבי, לבחון את שיעור ההוצאות הנטען, סבירותן ומידתיותן בהתחשב בכלל נסיבות העניין. בין היתר, על ביה"מ להביא בחשבון את תעריף המינימום ברף תחתון של סבירות, את התנהלות הצדדים, היקף הסכום השנוי במחלוקת והזמן שנדרש לבירורה של התביעה.

במקרה דנן, התביעה הסתיימה לאחר דיון קדם משפט אחד בלבד ולפיכך, סבורתני כי אין להשית על התובעים את שכ"ט הגבוה הנטען ע"י נתבע 1 או נתבעים 2,4 (וזאת אף אם אתעלם מטענות התובעים בתשובתם, ביחס לאמיתות שכ"ט שטען הנתבע 1 כי שילם לבא כוחו).

מאידך, אף כי תובע רשאי לחזור בו מתביעתו ואין לאלצו להמשיך לנהל הליכים לבירורה, הרי שלנתבעים נגרמו הוצאות בשל הצורך להגיש כתב הגנה והתייצבות כאמור לקדם משפט והם זכאים לפיכך לפסיקת הוצאות.

עוד אוסיף כי משהתביעה לא התבררה, אין להיעתר לבקשת הנתבע 1 לדחייתה .

ניתנה היום, ט"ז שבט תשע"ג, 27 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/01/2013 החלטה מתאריך 27/01/13 שניתנה ע"י רבקה איזנברג רבקה איזנברג צפייה