טוען...

פרוטוקול

אברהם טל19/12/2012

לפני כב' השופט אברהם טל, סג"נ

העותר

ויקטור מישייב

נגד

המשיב

שרות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד עדי קידר

ב"כ המשיב עו"ד רועי לוס

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה ככל שהיא מתייחסת ליציאת העותר לחופשות.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה בצירוף מידעים של שב"ס ומשטרת ישראל.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה. לפי תגובת חברי הבסיס להתנגדות הם מידעים. זה שנכתב פעילות פלילית זה לא פרפראזה וזה לא מראה לנו תאריך. ביהמ"ש אומר לי שזה מהחודשים האחרונים ואני אומר שראיתי זאת כבר מלפני חצי שנה. אין לנו פה שום יכולת להתמודד.

יש פה שתי סוגיות. מצד אחד יאמר חברי שלאור המידע בעצם אנחנו למדים על התנהגות והתנהגות לא טובה שווה אי מתן חופשה שזו פריבילגיה.

מצד אחד זה טענה טובה, מצד שני מה אנחנו למדים ממנה, אנחנו לא מדברים על מסוכנות אלא קלות ראש, התנהגות מטופשת, התנהגות חוצה גבולות, הרבה דברים אפשר להגיד על זה אבל לא דבר שאנחנו מכירים אותו ביום יום סכנת פגיעה, מסוכנות, רצון לפתרון סכסוך מבחוץ עם עבריינים, ואם יש ממש ואני לא יכול להתמודד, אם יש ממש ולו בשמץ של כל מה שנאמר שם במידעים הללו, איך מאפשרים לו להיות אסיר תומך, אסיר עבודה, איך לא מעבירים אותו לאגף הפרדה, מה הם יגידו שהם מאפשרים לו את הפעילות הזו אלא הם יכולים להגיד שיש לנו מידע ואנחנו לא בודקים אותו, לא מעמיקים בו.

אני לא מצליח להבין האם המידע של משטרת ישראל מוצר משלים למידע שב"ס הרי המידע של שב"ס הוא ישן.

אני מעיין במסמכים שהוגשו לועדת שחרורים ואני מסתכל על כתב התשובה, ובכתב התשובה של היום נראה התנהגות שלילית תקיפת אחר והימורים. בועדת השחרורים גם כן נכתב מעורבות בהימורים.

כשאומרים לבן אדם הימורים ביהמ"ש העליון אמר כבר כמה פעמים אתם חושדים בו למה אתם לא מטיחים בו, חוקרים אותו, לא מדובר בדקירות, סכסוכים, קטטות ואלימות, מה הם עושים?

החלטה

העותר מרצה מאסר לתקופה של 4 שנים ו- 8 חודשים בגין עבירות אלימות ואיומים והוא מבקש להשתלב בסבב חופשות.

המשיב מתנגד לשילוב העותר בסבב חופשות וסומך התנגדותו על מידעים חסויים של משטרת ישראל ושב"ס שהוצגו בפני.

עיון במידעים החסויים של שב"ס מעלה כי מדובר בהתנהגות שלילית עקבית של העותר בכל הקשור למעורבות בהימורים, לרבות בזמן האחרון יחסית, ועיון במידעים החסויים של משטרת ישראל, שגם הם מהזמן האחרון יחסית, מעלה חשש שבאם ייצא העותר לחופשה יהיה מעורב בפעילות פלילית.

לאור האמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

ניתנה והודעה היום, ו' טבת תשע"ג, 19.12.12, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

סג"נ