טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

מעין בן ארי23/09/2012

בפני כב' השופטת מעין בן ארי

36027-09-12

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

איאד אלזרו (עציר)

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת: עוה"ד מאיה מלאכי

ב"כ המשיב: עוה"ד רועי לביא

המשיב הובא ע"י הליווי

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

אני מסכים לקיומן של ראיות לכאורה למעט פסקאות 6 ו- 7 לכתב האישום, איום על שוטר והחזקת נכס חשוד כגנוב. מדובר בפריטים שהמשיב קנה אותם במיטב כספו ונתן לכך הסבר, הסיבה לכך שהם חשודים גנובים הם עובדת היות ושב"ח, הא ותו לא.

המשיב מסר את גרסתו לעבירת האיומים שיוחסה לו, המשיב הכחיש את העבירה – הוא ביקש מהשוטר לפתוח את האזיקים ולאזוק את ידיו מקדים שכן מאחור ידיו כאבו לו. אני יודע שיש תיעוד דווקא של החקירה השנייה, המשיב הוא תושב חברון ושפתו ערבית. אני מבקש לראות תרגום של דו"ח החקירה ולדעת האם החקירה תועדה.

ב"כ המבקשת:

מציגה לביהמ"ש את דו"ח הפעולה.

ב"כ המשיב:

בדו"ח הפעולה מציין השוטר כי לאחר שנתפס המשיב בוצע האיום בתוך חדר החקירה. בד"כ כשנכנסים חשודים לחדר חקירה החקירה מתועדת.

אני סבור שהגרסה של המשיב שנמסרה על ידו

המשיב הודה בכל שאר ההודעות, הן לגבי שהייתו שלא כדין, כניסתו ושעבד במשך תקופה מסוימת. לגבי האיומים הוא מכחיש.

בהנחה שייקבע – הפסיקה ענפה, עצם היות אדם שב"ח אינה מונעת שחרורו של אדם ממעצר ו/או שחרור בתנאים. מגיש פסיקה בעניין, מדובר בשורה של החלטות, בין היתר החלטה שיצאה מלפני מותב זה. מדובר במי שלא מיוחסות לו עבירות רכוש לאותן עבירות שב"ח, לא מתלוות לכך עבירות אלימות וודאי שאין אינדיקציה לסיכון בטחוני מצד המשיב, כל מטרתו היתה לפרנס את עצמו ואת משפחתו בשל האבטלה הגואה בעיר מגוריו. עם כל הכבוד לכתב האישום למעצר עד תום הליכים, עבירות אלה אינן מחייבות מעצרו, ישנו כאן חברו של המשיב שיוכל לערוב לו. הערב ידאג להעביר את הפרוטוקולים לכל הגורמים הרלוונטיים על מנת שיתייצב לדיונים.

מדובר בעבירות שב"ח גרידא.

קראתי למשיב את כתב האישום, הוא מכיר את תוכנו וישיב עליו בפני המותב בתיק העיקרי.

ב"כ המבקשת:

מדובר באדם שבמשך שלושה חודשים אימץ לעצמו זהות של אזרח ישראלי, פתח חשבון בנק, רכש רכב. כב' השו' בקר הגדיר אותו כמי שמתעתע ברשויות שוב ושוב. המשיב ריצה מאסר ושוחרר רק בפבר' 2012, בגין תיק זה תלוי ועומד לחובתו מאסר מותנה בן 5 חודשים.

מעבר לכך, שאימץ זהות של אדם אחר נמלט משוטרים ונאלצו לירות לעברו בטייזר.

לעניין הראיות – אנו סבורים שדו"ח הפעולה מספק.

ב"כ המשיב:

המשיב נאלץ לפרנס את משפחתו שעה שישנה אבטלה בחברון. המשיב אינו מקל ראש בעבירות, הוא לא הכחיש את העבירות, לא התכחש. הוא הודה ולמעשה אין מדובר במסוכנות. מדובר בחשבון שלו ולא של חשבון אחר.

ב"כ המבקשת:

יש חשש סביר שאם המשיב ישוחרר הוא יאמץ לעצמו זהות נוספת אחרת.

<#2#>

החלטה

נגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של שהייה בלתי חוקית, התחזות, שימוש במסמך מזויף, הפרעה לשוטר, התנגדות למעצר ואיומים והחזקת נכס חשוד כגנוב.

בא כח המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה, למעט בעבירות של החזקת נכס חשוד כגנוב ואיומים שהופנו לכאורה כלפי השוטר. מחומר הראיות שהונח לפניי עולה כי קיימות ראיות לכאורה לעניין האיומים שהושמעו לכאורה ודי מפנה לדו"ח הפעולה מעת עופר ערד מיום 10/09/12 ולפיו "ובתגובה החשוד אמר לי: אל תדאג, אני אשתחרר בעוד חודש-חודשיים, אני אמצא אותך בחוץ, אני אחפש אותך, אני אסגור איתך חשבון". לעניין החזקת הנכסים החשודים כגנובים – סבורני, כי אכן עוצמת הראיות אינה גבוהה, אולם למותר לציין כי עבירה זו אינה עומדת בבסיס הבקשה למעצרו של המשיב עד לתום ההליכים.

בא כח המבקשת עותרת להורות על מעצרו עד תום ההליכים, שכן אין המדובר בעבירת שב"ח רגילה, אלא מדובר במי שהתחזה במהלך תקופה ארוכה לאדם אחר. בא כח המשיב עותר להורות על תנאי שחרור, שכן ליבת העבירות הינה הכניסה לישראל ויתר העבירות קשורות בקשר בלתי ינותק.

בשים לב לנתוני הבקשה, ומבלי שהתעלמתי מעברו הפלילי של המשיב, סברתי כי עילת המעצר העיקרית העומדת הינה החשש להימלטות מהדין, ולפיכך ניתן להורות על שחרור בתנאים הולמים. המשיב ישתחרר בתנאים הבאים:

 

1. המשיב יחתום על ערבות עצמית בסך 10,000 ₪.

2. ערבות צד ג' של ערב ישראלי, על סך 8,000 ₪, כאשר כתובתו תשמש גם ככתובת להמצאת כתבי בי-דין למשיב והוא מתחייב לדאוג להעברתם לידיו של המשיב.

3. הפקדת מזומן בסך 7,000 ₪.

 

בהיעדר ערבויות יישאר המשיב במעצר עד להחלטה אחרת, והוא יובא בפני שופט ביום 03/10/12 שעה 09:00 בפני שופט תורן.

 

יש לאפשר למשיב 3 שיחות טלפון על חשבון המדינה.

 

#3#>

ניתנה והודעה היום ז' תשרי תשע"ג, 23/09/2012 במעמד הנוכחים.

מעין בן ארי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/09/2012 פרוט' מעין בן ארי לא זמין
23/09/2012 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות מעין בן ארי צפייה
23/09/2012 פק' שחרור מעין בן ארי לא זמין
03/12/2022 הוראה למשיב 1 להגיש הגשת מסמך באישור/דחייה אור ממון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל תמר בר-זוהר
משיב 1 איאד אלזרו רועי לביא