טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

דניאל בן טולילה30/10/2012

36035-09-12

בפני כב' השופט דניאל בן טולילה

המבקשת

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד מוני בן מוחה

נגד

המשיב

עידן ליברטי (עציר) – בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד כמאל אלזיאדנה

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

אנו מבקשים להציג חלופה חדשה לביהמ"ש.

גלית ליברטי, ת.ז. 023790785, לאחר שהוזהרה כדין:

משיבה לשאלות ביהמ"ש:

אין לי עבר פלילי.

אני יודע שלבן שלי יש עבר פלילי.

שמרתי עליו בתיק האחרון, שעניינו היה החזקת סכין. אני לא זוכרת בדיוק כמה זמן שמרתי עליו, אבל שמרתי אליו, יחד עם בן זוגי, באחריות מלאה, עם אזיקון ברגל. לא היתה שום הפרעה, הסירו לו את האזיק, והוא סיים את המשפט בשלום ובטוב והכול הסתיים. הוא פשוט ילד מאוד מאוד חולה, ואני אחראית, ואני לא נותנת שום לגיטימציה למה שהוא עשה.

אין אצלי חברים. גם כשהבן שלי מבין חברים, בהן צדקי, הוא יודע טוב מאוד שהחברים שלו לא נכנסים אליי לבית. בהן צדקי שאינני משקרת. אין חברים, ואינני נותנת שום לגיטימציה לאיזשהו מהלך... אני נשבעת בהן צדקי, שלא יהיה אפס חבר. אלוהים יודע, ואני לא משקרת לך, אדוני. אני לא אתן. אני מאוד קשה איתו. והוא מקשיב לי. אני לא אאפשר שדבר כזה יקרה.

כתוצאה מהאפילפסיה, נהיו לו בעיות נפשיות. בדר"כ לחולי אפילפסיה יש בעיות נפשיות, אז הוא מקבל טיפולים, שלא הכי עוזרים לו, וגם לא כ"כ טובים. הוא צריך גם לעבור בדיקות, כמו M.R.I.

אני עקרת בית. יש לי ארבעה ילדים, ואחד מהם חי איתי בבית. יש לנו אפשרות להתקין קו בזק בבית.

המערכת יחסים שלי עם עידן בתור אמא ובן אלה היחסים הכי טובים אלי אדמות מבחינת אם וילד, אני מטפלת בו, אני דואגת לו ולכל הצרכים. עידן מקשיב לי מאוד בעיקר שיש לו בעיה והוא יודע טוב מאוד שהוא לא יעשה שום שטות כאשר אני מטפלת וב. מן הסתם הכל בסדר בבית, יש את החברים מבחוץ, עד עכשיו הוא ניסה לפתוח דרך חדשה והוא נסע לאביו בצפון כדי למצוא לו חיים יותר טובים וכיום התלבש קטע לא מתאים. אני רוצה להגיד לך שהילד הזה מגיל קטן הוא ילד שהיה דואג לכל מגיל 8 קניות, עזרה בבית. אני אגרופובית, הבן זוג שלי יכול למשוך עבורי את התרופות, ביום יום אין השפעה על המחלה כי אני מטופלת מסודר. המחלה מתבטאת בכך שאני לא יכולה לצאת מהבית.

אסור שלמה ציון ת"ז 056486954 לאחר שהוזהר כדין:

היתה לי הרשעה לפני עשרים ומשהו שנים. בחמש שנים האחרונות אין לי הרשעות קודמות ואין לי תיקים פתוחים נגדי ולא נפתחו תיקים נגדי.

אני בן הזוג של אימו של עידן, אני עובדת בשיפוץ והייתי לוקח אותו שיעזור לי, מדובר בילד טוב , אני שש שנים נמצא עם אימו של עידן. דיברתי איתו על המעשים שלו, הוא בדרך כלל מקשיב לי ו כי אני כמו אבא עד שזה מגיע לעבירות פליליות.

ב"כ המבקשת מסכם:

החלופה שהוצגה היום לביהמ"ש הינה חלופה אשר לכל הפחות אין בה די כדי לאיין את המסוכנות הקונקרטית שנשקפת מן המשיב. במקרה דנן מדובר במשיב רצידיביסט בעבירות רכוש ואחרות וזאת כפי שעולה גם מדברי הערבים בעצמם לאור מאפייני אישיותו ולאור החברה השולית הסובבת אותו. כבר עתה אציין כי לאורך כל שנותיו כנער וגם עתה כאשר הוא אדם בוגר היה נתון תחת פיקוחם של שני הערבים הנוכחים דהיינו האם ובן זוגה ואלה לא הצליחו להוות עבורו דמויות סמכותיות ומציבות גבול וכאשר נשאלו השניים האם בעבר הם ניסו להטיב את דרכיו ולדבר אל ליבו הם אמרו בכנות שכן אך ללא מענה. אני מפנה את ביהמ"ש לאמור בתסקיר שירות המבחן ביחס לאם וביחס לדינמיקה המשפחתית ומבלי לפרט מפאת כבודם של הנוכחים בביהמ"ש אבקש כי ביהמ"ש יתן לכך את הדעת. מדובר במשיב אשר באם ביהמ"ש יעתר לבקשתו היום הוא יתעתד לחזור לסביבתו העבריינית והמוכרת ומכאן הפתח לשוב לסורו ולמעשיו הוא פתח נרחב. נוסף על כן, לא נראה כי יש בחלופה זו ככזו שיש בה כדי למנוע מן המשיב להפגש עם הסובבים אותו בייחוד כאשר אלה נמצאים "מתחת לאף" ועל כן אבקש מביהמ"ש לפסול את החלופה הנוכחית ולהותירו במעצר.

ב"כ המשיב מסכם:

מדובר באנשים נורמטיבים שפיקחו על המשיב בעבר אומנם אמרו שלא השפיעו על דרכיו כי אז לא נדרשו לפקח עליו, מה שנדרש כאן היום זה לפקח עליו שלא יצא מהבית, אימו נמצאת בבית כל הזמן והוא יסייע לה בפיקוח עליו במידה ותדרש לצאת כך שלבוא ולהגיד כי אין להם את היכולת להשפיע עליו זה לא נכון, לחלופה מצורף איזוק אלקטרוני שיהיה לו את היכולת ליתן התראה באם האיש יצא מהבית. אימו פיקחה עליו בעבר ובהיותו אצלה הוא לא מפר כהוא זה את מעצר הבית המוטל עליו, ולאור כל האמור וכאשר המסוכנות אינה כל כך גבוהה ויש לערבים את היכולת לפקח עליו ולמנוע את יציאתו מהבית. אותם אנשים יכולים לקחת את המשיב לטיפולים רפואיים ככל הנדרש, בבית הסוהר שם הוא נמצא הוא לא מקבל את הטיפולים הנדרשים ולכן מחלתו הולכת ומחמירה ולכן אבקש להורות על שחרורו לחלופה המתאימה בתוספת איזוק אלקטרוני.

<#4#>

החלטה

בפני בקשה להורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים נגדו על רקע כתב אישום המייחס לו התפרצות לדירת מגורים וגניבה.

בתיק זה ישנה הסכמה לראיות לכאורה ולעילת מעצר והמשיב נשלח לצורך קבלת תסקיר שירות מבחן שיתן דעתו אפשרות שחרורו לחלופת מעצר וכן התייחסות נסיבות חייו של המשיב והמסוכנות הנשקפת ממנו.

הלכה למעשה, לא מונחת בפני ביהמ"ש תסקיר סופי שכן שירות המבחן במתן המלצתו הסופית סבור כי יש לקבל בעניינו של המשיב חוו"ד פסיכיאטרית עדכנית. בעניין אחרון זה, עולה כי המשיב לא הובא לבית החולים הפסיכיאטרי חרף מספר דחיות שנעשו לצורך כך.

בדיונים הקודמים שנערכו בעניינו של המשיב, פירט בא כוחו את מצבו הנפשי הקשה הנובע בין היתר בהיותו של המשיב חולה במחלת האפילפסיה. עוד זה ציין כי המשיב אושפז בבית החולים הפסיכיאטרי כפי הנראה על רקע שימוש בסמים.

עוד הוסיף ב"כ המשיב כי מדובר בעבירת רכוש יחידה אשר ספק אם מקימה עילת מעצר וכן עתר להורות על שחרורו לבית אביו בחיפה. כיום, נוכח הצורך לטיפולים רפואיים תכופים ודחופים ביקש להורות על שחרורו לבית אמו בפיקוח בן זוגה. האם ובן זוגה נחקרו על ידי הצדדים והתחייבו לפקח על המשיב.

ב"כ המבקשת מתנגד נוכח כך שהאם לא ידעה להציב למשיב גבולות שכן זה שהה וגר עמה בעת ביצוע המעשים המיוחסים לו וכן נוכח נתונים אשר עולים בתסקיר ומתייחסים לקשר בין המשיב לאם וזאת בהצטרף לכך שהחלופה המוצעת יש בה כדי להשיב את המשיב לסביבה ולחבריו אשר הינם בעלי השפעה שלילית עליו.

לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים ועברתי על הפרוטוקולים השונים בעניינו של המשיב וכן החומר חקירה שהובא בפני, מצאתי לנכון להורות על שחרורו של המשיב לחלופה המוצעת וזאת כאשר אקדים ואציין כי אין המדובר בחלופה מן המעלה הראשונה והדבר לא נעלם מעיני ביהמ"ש.

בין השיקולים שהביאוני למסקנה זו אקח בחשבון ראשית את המיוחס למשיב אשר מבלי להקל ראש מדובר בעבירת רכוש יחידה אשר לא בוצעה בתחכום. אקח את העובדה כי מדובר במשיב צעיר יחסית כאשר כל הסתבכויתיו הקודמות היו בהיותו קטין. הסתבכותו האחרונה של המשיב הינה משנת 2010 בגין גניבה כאשר ביהמ"ש אינו מרשיעו ומטיל עליו עונש של 250 ₪ קנס והתחייבות ואילו יתרת ואילו שני הרשעותיו הנוספות בגין מעשים משנת 2009 ותקופה ישנה יותר גם כן בהיותו קטין. לא תלוי ועומד נגד המשיב כל עונש מותנה.

בנוסף לאמור לעיל, נלקחה בחשבון עובדת היותו של המשיב סובל מבעיות נפשיות לא קלות, בין אם הדבר נובע ממחלת האפילפסיה ממנה הוא סובל ובין אם בהשפעה של שימוש בחומרים משנה תודעה. האם ציינה, כי המשיב עבר ניסיון אובדני בשעה שניסה לחתוך את ורידיו בבית המעצר וגם אם לא מצאתי לכך עיגון באסמכתא מאת שב"ס יש בכך בכדי להצטרף לתמונה הכוללת ממצבו הנפשי אשר ביהמ"ש יכול היה להתרשם ממנה באופן בלתי אמצעי במהלך הדיונים השונים שנערכו בעניינו.

יחד עם אימו של המשיב יפקח עליו בן זוגה אשר מכיר היטב את המשיב ומודע לאחריות אותה הוא נוטל ולדבריו, רואה במשיב כבן לכל דבר ועניין.

המשיב לא משוחרר לילך חופשי וימצא בתנאי מעצר בית מלא ותחת פיקוח אנושי ואיזוק אלקטרוני שיוכל ליתן עיבוי לאותה חולשה שמצאתי בפיקוח בדמות האם. זאת יש לזכור כי חלופה לעולם אינה הרמטית ובשים לב למיוחס למשיב נדמה כי ניתן ליתן בו הזדמנות להוכיח את האמון שביהמ"ש נותן בו בטרם אורה על מעצרו עד תום ההליכים.

לאור האמור לעיל, הנני מורה על שחרורו של המשיב בתנאים הבאים:

א. מעצר בית מלא בבית האם רחוב מבצע נחשון 18 באר שבע קומה שלישית דירה 22.

ב. המשיב יהיה בפיקוח מלא ולסירוגין של הערבים גלית ליברטי, ת.ז. 023790785

אסור שלמה ציון ת"ז 056486954.

ג. איזוק אלקטרוני.

ד. הפקדה כספית בסך 1000 ₪.

ה. הנני מתיר למשיב לצאת לטיפולים רפואיים ולבדיקות בליווי מי מהערבים ובלבד שתמסר על כך הודעה בכתב מבעוד מועד למבקשת עם העתק לביהמ"ש על מנת שיועבר דיווח לידי המינהלת האיזוק האלקטרוני.

המשיב מוזהר בזאת כי כל הפרה של תנאי מתנאי שחרורו תביא למעצרו המחודש.

נקבע למענה מפורט בפני כב' השופט ברסלר גונן ליום 20.11.2012 שעה 09:30.

המשיב הודע בדבר מועד הדיון ולא יקבל הזמנה נוספת.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ד חשון תשע"ג, 30/10/2012 במעמד הנוכחים.

דניאל בן טולילה, שופט

קלדניות: עמוס מ' וגל מ'

הוקלד על ידי גל מלול

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/09/2012 החלטה מתאריך 14/09/12 שניתנה ע"י ישעיהו טישלר ישעיהו טישלר לא זמין
27/09/2012 הוראה למשיב 1 להגיש . דניאל בן טולילה צפייה
25/10/2012 החלטה מתאריך 25/10/12 שניתנה ע"י דניאל בן טולילה דניאל בן טולילה צפייה
30/10/2012 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות דניאל בן טולילה צפייה
01/11/2012 הוראה למוטב להגיש הודעה דניאל בן טולילה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
משיב 1 עידן ליברטי כאמל אלזיאדנה