טוען...

פסק דין מתאריך 14/01/13 שניתנה ע"י רנה הירש

רנה הירש14/01/2013

בפני

כב' הרשמת הבכירה רנה הירש

תובעים

משה חיים רפאל סבן

נגד

נתבעים

אלקטרה מוצרי צריכה (1951) בע"מ

פסק דין

1. התובע רכש מהנתבעת מכשיר טלוויזיה בסך של 15,000 ₪, ולטענתו ימים ספורים לאחר הרכישה התגלתה תקלה במכשיר. הנתבעת אינה חולקת על הפגם שהתגלה במוצר ולטענתה, הציעה לתובע להחליף את המסך למסך חדש בהתאם להתחייבותה בתעודת האחריות. עם זאת התובע סרב ודרש להחליף את המוצר כולו.

2. בדיון שנערך בפניי הוסכם כי הנתבעת תספק לתובע מסך חדש למכשיר הקיים ועל מסך זה תינתן לתובע אחריות חדשה לתקופה של שנתיים. התובע עמד על תביעתו לקבל פיצוי בגין עוגמת הנפש בסך של 1,500 ₪, וזאת בגין הזלזול שהפגינה הנתבעת וכלל נסיבות התנהלותה, ולרבות בשל הסחבת שהדגימה הנתבעת אשר לטענת התובע, נועדה כל כולה על מנת למנוע ממנו את ביטול העסקה.

3. בנוגע לחומרת התקלה שנמצאה במסך - התובע טען שלא מדובר בתקלה קלה, אלא בתקלה ממשית. מאידך טענה הנתבעת שמדובר בפגם מינורי אשר לא ניתן להבחין בו אלא אם מתקרבים מאוד למסך. התובע לא הרים את הנטל המוטל עליו להוכיח שמדובר בתקלה משמעותית אשר מנעה ממנו את האפשרות ליהנות ממכשיר הטלוויזיה שרכש. מאחר ומדובר בגרסה מול גרסה, אין לי אלא לקבוע כי התובע לא עמד בנטל השכנוע המוטל עליו במשפט האזרחי, להוכיח את טענותיו ברמת הוכחה של 51%.

4. הנתבעת הסכימה להחליף את המסך כבר בשלב מוקדם יחסית, במקום לתקן את הפגם שהתגלה. בנסיבות אלו אני מקבלת את גישתה של הנתבעת כי מסגרת הזמן שנקבעה לביצוע התיקון (7 ימי עסקים) אינה רלוונטית מקום שלא מדובר בתיקון. למרות האמור, המתנה של חודשיים להחלפת המסך נראית לי כחורגת מזמן סביר לביצוע עבודה זו.

5. בהתאם לתקנה 2 לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע"א-2010, זכות הביטול קיימת רק מקום שלא נעשה שימוש בטובין שנרכשו. תקנה 2(1) קובעת כי "חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין". לפיכך, זכותו של התובע לבטל את העסקה פקעה עם חיבור המכשיר לחשמל. בנוסף, אינני מקבלת את טענת התובע כי היתה לו זכות לבטל את עסקת הרכישה של המוצר בשל התקלה שנמצאה, שכן בדיוק לצורך כך ניתנת תעודת אחריות.

6. לטעמי, סירוב התובע לקבל את המסך החדש אינו מוצדק רק בשל העיכוב באספקתו. אלמלא סירובו, היתה נמנעת מרבית עוגמת הנפש ואובדן הנאתו ממכשיר הטלוויזיה.

7. לאחר ששקלתי את מכלול הטענות ועל דרך ההערכה – אני קובעת כי הפיצוי המגיע לתובע בגין התנהלות הנתבעת, עגמת נפש והוצאות משפט יהיה בסך של 500 ₪.

הגשת בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בלוד בתוך 15 ימים.

המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, כ"ה טבת תשע"ג, 07 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/01/2013 פסק דין מתאריך 14/01/13 שניתנה ע"י רנה הירש רנה הירש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 משה חיים רפאל סבן
נתבע 1 אלקטרה מוצרי צריכה (1951) בע"מ