טוען...

פסק דין מתאריך 28/10/12 שניתנה ע"י רון שפירא

רון שפירא28/10/2012

בפני

כב' השופט רון שפירא

העותר

מואייד בושנאק (אסיר), ת"ז 040525727

נגד

המשיבים

1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר

2. מדינת ישראל

פסק דין

עניינה של עתירה זו בטענות העותר, לפיהן אין הוא יכול להמשיך ולשהות בכלא כרמל, וזאת מאחר וסובל מבעיה אורולוגית, בגינה הוא משתמש באופן קבוע בקטטר. העותר טוען, כי כבר ניתנו החלטות על ידי בית המשפט המחוזי במחוז מרכז, כב' סגן הנשיא, השופט אברהם טל, אשר הורה להעבירו לכלא הדרים, אשר קרוב למתקן הרפואי של שב"ס, באופן שיאפשר טיפול בו. מכאן העתירה שבפני.

מעיון בתגובת שב"ס עולה, כי העותר לא פירט את כל ההליכים שהתקיימו בעניינו. בהמשך לדיון אשר התקיים בפני כב' השופט טל ושבעניינו ניתנה ההחלטה, לפיה על העותר לשהות בכלא הדרים (עת"א (מרכז) 15069-03-12) נדון שוב עניינו של העותר בבית משפט מחוזי מרכז, במסגרת עת"א 48100-03-12. שם קבעה כב' השופטת הבכירה נגה ארד, כי על פי חוות דעת רפואית שהוצגה לעיונה, אין מניעה כי העותר ישהה בכל בית כלא, בכפוף לכך ששב"ס ידאג לאספקת טיפול רפואי מתאים. מתגובת שב"ס עולה גם, כי האסיר מגיש בקשות מעת לעת למעבר לבית כלא אחר, כאשר הוא מעוניין לשנות את מתקן הכליאה, וככל הנראה המצב הרפואי מהווה את העילה שבבסיס העתירה, אשר יתכן שהטעם העיקרי בה הוא מטעם אחר.

לגופו של עניין, בשים לב לשתי ההחלטות שכבר ניתנו, לא מצאתי מקום להורות על העברתו של האסיר לכלא אחר. עם זאת, ומחמת האפשרות שחל שינוי במצבו הרפואי של העותר, אני מורה כי עניינו יועבר לבחינה על ידי גורמי הרפואה של שב"ס, אשר יבדקו את טענותיו וככל שיש צורך להעבירו לכלא אחר עקב שינוי או התדרדרות במצבו הרפואי, תינתן על ידי הגורם הרפואי הנחיה מתאימה לגורמי הכליאה.

בכפוף לאמור לעיל, העתירה נדחית.

המזכירות תשלח עותק פסק הדין לצדדים וכן לעותר באמצעות מחלקת האסיר בשב"ס.

ניתן היום, י"ב חשון תשע"ג, 28 אוקטובר 2012, בהעדר הצדדים.

שפירא 054004569

ר' שפירא, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/10/2012 פסק דין מתאריך 28/10/12 שניתנה ע"י רון שפירא רון שפירא צפייה