טוען...

החלטה מתאריך 09/01/13 שניתנה ע"י רונית בש

רונית בש09/01/2013

בפני כב' השופטת רונית בש, סגנית נשיא

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אליהו עטייה

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד שגית בירמן חדש

הנאשם – נוכח

הסנגור – עו"ד אבי קורנל, ס.ציבורי

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

מגישה את גיליון המרשם הפלילי – ת/1

מגישה את כתב האישום וגזר הדין במסגרתו הוארך המאסר על תנאי שהיה תלוי ועומד נגד הנאשם, זאת בת.פ. 3037/06 בבימ"ש השלום בעכו – הוגשו וסומנו כאחד ת/2.

מגישה את גזר הדין שניתן בת.פ. 1766/99 בבימ"ש השלום בקריות, לפיו הוטל על הנאשם מאסר על תנאי בן 12 חודש על הנאשם – הוגש וסומן ת/3.

מגישה את פסק הדין בערעור הפלילי על ת/3 של ביהמ"ש המחוזי בחיפה ששינה את תקופת התנאי בגין עבירת סמים לשימוש עצמי לתקופה של 6 חודשים – הוגש וסומן ת/4.

מגישה את הטיעונים לעונש של המאשימה – הוגש וסומן ת/5.

מגישה פסיקה לגבי האפשרות להפעיל לאחר הפקעת צו המבחן מאסר על תנאי שהוארך – הוגשה וסומנה ת/6.

הסנגור:

אני טוען כי במקרה שבפנינו נפלה טעות היורדת לשורשו של עניין בגזר הדין שהאריך בתיק זה את המאסר על תנאי, על רקע העובדה שבגזר הדין צוין כי מוארך מאסר על תנאי בן 6 חודשים שהושת בתיק ת/3. דא עקא, שבתיק הנ"ל לא הוטל כלל מאסר על תנאי בן 6 חודשים.

ב"כ הצדדים:

לאחר ששמענו את הסבריו של ביהמ"ש, תסכים המאשימה שלא לבקש את הפעלת המאסר על תנאי שהוארך, זאת על רקע הפגם שנפל במאסר על תנאי שהוארך בתיק זה, גובש בינינו הסדר טיעון לעניין העונש כדלקמן: על הנאשם, יושת בנוסף למה שהושת עליו בגזר הדין בתיק זה מיום 19/6/11, גם עונש של קנס הולם אשר ייתן את הדעת למכלול הנסיבות.

ב"כ המאשימה טוענת לעונש לעניין גובה הקנס:

מפנה לטיעונינו הקודמים באשר לחומרת העבירה, להשפעותיו של נגע הסמים. אבקש מביהמ"ש להשית קנס אשר יהיה בו כדי להרתיע מלשדר מסר הולם על רקע עברו הפלילי של הנאשם והתנהלותו אל מול שרות המבחן והפקעת הצו.

הסנגור טוען לעונש לעניין גובה הקנס:

אבקש ליתן את הדעת למצבו הן הכלכלי שהוא פועל יוצא של מצבו הרפואי. הנאשם עבר ניתוח, היה מאושפז במשך תקופה ארוכה, מגיש את מסמך האשפוז - הוגש וסומן נ/1. הנאשם כרגע צולע, מתפרנס מהבטחת הכנסה ואני מבקש שהקנס שיוטל יהלום הן את מצבו הכלכלי ושייפרס לתשלומים.

<#3#>

גזר דין משלים

הנאשם הורשע בהליך זה בשתי עבירות של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, לפי סעיף 7 (א) + (ג) סיפא לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], תשל"ג - 1973.

ביום 19/6/11 ניתן נגד הנאשם גזר דין, במסגרתו הושת על הנאשם, בין היתר, צו "מבחן סמים" למשך 18 חודש. דא עקא, שביום 6/6/12 נעתרתי לבקשת שרות המבחן והוריתי בדבר הפקעת צו המבחן, על רקע האמור בתסקיר שרות המבחן מיום 29/8/11, באשר לחומרת התנהלותו של הנאשם במסגרת תקופת המבחן. יובהר, כי די בעיון בתסקיר הנ"ל על מנת ללמד כאלף עדים בדבר בוטות התנהגותו של הנאשם כלפי הגורמים המטפלים במסגרת תקופת המבחן, מה גם שבדיקות שתן שנערכו לנאשם בתקופה הנ"ל נתגלו כמכילות שרידי סם.

כיום מתבקש ביהמ"ש להטיל על הנאשם עונש נוסף לאחר הפקעת צו המבחן.

לחובת הנאשם יש לציין את עברו הפלילי של הנאשם, כפי שמשתקף מעיון בגיליון המרשם הפלילי ת/1.

ודוק: בעברו של הנאשם הרשעות קודמות בעבירות רבות, לרבות הרשעות בעבירות סמים.

עוד יש לציין לחומרא את הטעם להפקעת צו המבחן, כאמור לעיל.

מנגד, יש ליתן את הדעת לקולא לכך שהנאשם הורשע בתיק זה בגין שתי עבירות מסוג עוון, שעניינן החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית בלבד, אשר בוצעו לפני פרקי זמן ניכרים.

אי לכך, בתיתי את הדעת למכלול הטעמים בתיק זה, הנני מחליטה לאמץ את הסדר הטיעון שגובש בין הצדדים ואשר אינו נוגד את תקנת הציבור ועומד במתחם הסבירות, לפיו יושת על הנאשם במקרה דנן, רכיב ענישה נוסף של קנס הולם.

אשר על כן אני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 3000 ש"ח או 30 ימי מאסר.

בהתחשב במצבו הכספי של הנאשם ולאחר שעיינתי במסמך נ/1, באשר למצבו הרפואי של הנאשם, הנני מורה על פריסת סכום הקנס הנ"ל ל- 20 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים בסך של 150 ₪ כל אחד החל מיום 15/3/13 ואילך.

גזר דין משלים זה יומצא לעיונו של שירות המבחן.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ז טבת תשע"ג, 09/01/2013 במעמד הנוכחים.

כב' השופטת רונית בש

סגנית נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/06/2011 החלטה מתאריך 19/06/11 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש לא זמין
05/10/2011 החלטה מתאריך 05/10/11 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש לא זמין
09/01/2013 החלטה מתאריך 09/01/13 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שלום אביטן
נאשם 1 אליהו עטייה אברהם קורונל