טוען...

פרוטוקול

אברהם טל14/11/2012

לפני כב' השופט אברהם טל, סג"נ

העותר

ויקטור מישייב

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

<#2#>

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד עדי קידר

ב"כ המשיב עו"ד גלעד מלכא

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה בצירוף מידעי שב"ס ומשטרה.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה. מדובר על חופשה מיוחדת כאשר בהתאם לנוהג ולפסיקה של ביהמ"ש יש יתר רגישות גם בהסתמך על הפקודה וגם בהסתמך על כך שמדובר באירוע מיוחד שהוא חשוב ואין לנו מחלוקת בעניין זה.

אני שומע את עמדת המשיב ואני רוצה לומר שחלק מההגדרות פשוט שגויות ואני מפנה לדו"ח סוציאלי אחרון, מצטט. זה לא תואם את מה שכתוב בדו"חות. הדו"חות אולי רבים אבל ברמה הקונקרטית אין את אותו מניע שנדרש ברף הגבוה של מניעת חופשה מיוחדת, אין טענה קונקרטית שכרגע חופשה כזו באופן ספציפי יש מידע שיכול חלילה לסכן אותו, יש משהו ערטילאי, שחלקו לא נכון, כתוב פה חלק מפרשיית כוכב הצפון שזה עבירות סמים שלא הורשע בהם אלא הורשע בעבירות סחיטה וזה היה רק כדי להכפיש את שמו. המידע המודיעיני של שב"ס הוא ישן ביותר.

מה שכתוב כוונת פגיעה באחר זה מרץ 2011.

נכתב מעורבות הימורים מאי 2012. דו"ח משמעת אחרון מרץ 2012. כל המידעים של המשטרה הם ממוחזרים שאמנם משנת 2012 אבל אין בהם איזה שהוא משהו שמלמד על משהו קונקרטי.

הוא לא נחקר על שום דבר, לא העבירו אותו לאגף סגור, הוא נמצא בקורס שינוי דפוסים שהוא עומד לסיים אותו, משייכים אותו למשהו ואגף זה אומרים שהוא כך וכך וחברי גם לא יכול בהגינותו לטעון זאת, לכן כשמדובר על חופשה מיוחדת שהיא חד פעמית וחריגה, חופשה מצומצמת בתנאים ובליווי מוחלט ואי אפשר למנוע ממנו כאשר אין משהו קונקרטי.

לעניין הטיפול הרפואי - צר לי שאני צריך להגיש עתירה כדי שיעשו לו סי.טי. סי.טי אחד בוצע אבל הביקורת והפענוח לא נעשה, אז הוא עדיין עם כאבי יד מטורפים והסי.טי השני יהיה ביום ראשון, אני מבקש שתהיה ביקורת, העין שלו מתנפחת. אם לא הייתי מגיש עתירה לא היו שולחים אותו לסי.טי.

ההתרשמות של בית הסוהר וגורמי הטיפול וכל מה שמתחת לפני השטח צריך בזהירות מבלי לזלזל בזה אפשר דברים לאיין, מדובר בליווי, ערבויות, חתונה של אח, ולא צד שלישי, זה טריוויאלי ואני גם לא שומע מהמדינה שום דבר שמתוך אותו מידע, לא רשימה שלא מלמדת אותנו על משהו קונקרטי. אין טענה שאם ייצא לחופשה למספר שעות לחתונה ויחזור אין טענה שיקרה משהו, לא היו נותנים לו קורסים ולא היו מאפשרים לו את מה שהוא מקבל בכלא.

ב"כ המשיב: לענין החופשה המיוחדת אני מפנה למידעים. לעניין הטיפול הרפואי, חברי ביקש שביהמ"ש יקצוב את הזמן, אנו תלויים בתורים של בית חולים אסף הרופא.

<#3#>

החלטה

העותר מרצה 4.5 שנות מאסר בגין עבירות סחיטה ואלימות והוא מבקש להשתתף בחתונת אחיו ומלין כלפי טיפול רפואי לקוי וכאבים בשורש כף היד ובמערות הפנים מהן הוא סובל.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשה המיוחדת לחתונת אחיו, וסומך התנגדותו על מידעים חסויים של שב"ס ומשטרת ישראל שהוצגו בפני ואשר מלמדים על התנהגות שלילית של העותר בין כותלי בית הסוהר.

בעניין זה מפנה ב"כ העותר לחוות דעת העו"ס לפיה התנהגותו של העותר תקינה והוא משתתף בקבוצות טיפוליות.

עיון במידעים החסויים של משטרת ישראל מעלה כי התנהגותו של העותר מתחת לפני השטח איננה התנהגות חיובית אלא התנהגות הקשורה בהימורים ויש בה כדי להצדיק עמדת המשיב שלא להוציא את העותר לחופשה המיוחדת שכן כפי שתנאי ליציאה לחופשה רגילה היא התנהגות חיובית, גלויה וסמויה, של האסיר בין כותלי בית הסוהר, על אחת כמה וכמה יציאה לחופשה מיוחדת מותנית בתנאי הנ"ל שהעותר לא עומד בו.

לאור האמור לעיל, אני דוחה את העתירה ככל שהיא נוגעת ליציאת העותר לחופשה מיוחדת לחתונת אחיו.

מעיון בכתב התשובה עולה שבעיותיו הרפואיות של העותר מטופלות, בוצעו לו בדיקות וחזקה על המשיב בשיתוף פעולה עם בית החולים, שייקבע לעותר תור מוקדם ככל האפשר על מנת להתייחס לתוצאות אותן בדיקות.

בכפוף לאמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום, כ"ט חשון תשע"ג, 14.11.12 במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט,
סגן נשיא

הוקלד על ידי ליאת בוסי