טוען...

החלטה על תגובה לבקשה לדחיית מועד ביצוע הריסה 24/02/14

אינעאם דחלה-שרקאוי24/02/2014

מספר בקשה:4

בפני

כב' השופטת אינעאם דחלה-שרקאוי

מבקש

חאסן דחלה

נגד

משיבה

ועדה מקומית לתכנון הגליל המזרחי

החלטה

1. לאחר עיון בבקשה, נימוקיה ונספחיה, וכן בתגובת המאשימה, נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות הואיל והבקשה אינה עומדת בדרישות ובתנאי הסף אשר נקבעו בתקנות, וגם לגופה, ולהלן אנמק.

2. הבקשה לא נערכה על פי הטופס הנדרש בתקנות וחסרים בה פרטים מהותיים ביותר אשר נדרשים להופיע בה וזאת בניגוד לתקנה 2 (א). לבקשה לא צורפו כל ההחלטות ופסקי הדין שניתנו בעניינו של המבקש. זאת ועוד, הבקשה לא הוגשה 21 יום ממועד כניסת הצווים לתוקף, ואין בבקשה הסבר לאיחור זה. לאור החסרים שבבקשה, אין מקום לדון בה.

אומנם כי לכל כלל יש יוצא מן הכלל, אך תקנה 6 לתקנות קבעה כי בית המשפט לא יידון בבקשה שלא מתקיימים בה כל התנאים הקבועים בתקנות אלא מנימוקים מיוחדים שיירשמו. על חשיבות ההקפדה על הוראות התקנות הנ"ל ראו ע"פ 112/10 מדינת ישראל, הועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז צפון ' גבריאל נחמיאס ).

המבקש לא הצביע על נימוקים כאלה או אחרים במישור זה, ועל כן יש להורות על דחיית הבקשה.

3. דין הבקשה להידחות גם לגופו של עניין.

המבקש מפנה בבקשתו למכתב המועצה המקומית בכפר טורעאן כי האחרונה מתכוונת לעבוד מול הוועדה להוציא היתר לקיוסק. מלבד אותו מכתב לא צירף המבקש אסמכתא נופסת ממנה ניתן ללמוד על הקידום באפיק התכנוני. לא זו אף זו, ממכתב המועצה, ניתן ללמוד כי טרם הוגשה בקשה כלשהי לוועדה המקומית, ולא ניתן לדעת מה הזמן לבירורה.

4. תכלית החוק מחייבת ביצוע צווים במועדם, למעט בנסיבות חריגות, שאינן מתקיימות בעניינינו. ראו החלטת בית המשפט העליון בע"פ 4650/08 ברנס נ' מדינת ישראל, שם חזר בית המשפט והדגיש את מדיניותו לפיה ככלל, דינה של בנייה בלתי חוקית להיהרס, אלא אם קיימים "טעמים טובים ומיוחדים" להימנע מכך והנחה באופן חד משמעי את הערכאות דלמטה להקפיד לנהוג לפי מדיניות זו.

5. ההלכה כפי שנקבעה בשורה ארוכה של פסקי דין בבית המשפט העליון, היא כי יש לתת אורכות לביצוע צווים רק כאשר מדובר במצב בו היתר הבנייה מצוי בהישג יד (ראו ע"פ 654/10 אורה מושב עובדים להתיישבות נ' מדינת ישראל).

6. ויודגש, כי הסמכות להורות על דחיית מועד ביצועו של צו הריסה, נועדה למקרים בהם היתר הבנייה נמצא, כאמור, בהישג יד, ולא על מנת לאפשר לנאשם להפוך כל אבן, מבחינת מצוי ההליכים המשפטיים.

7. לסיכום, נושא סיכויי ההכשרה, במידה והם אפשריים, לא ברור מתי יסתיימו, בהעדר בקשה למן היתר, ואין זה המצב בו היתר בניה נמצא בהישג יד מיידי ורק עיכוב פורמאלי חסר משמעות מעכב אותו באופן זמני.

8. לאור כל האמור, וכפי שקבעתי בהתחלה, דין הבקשה להידחות.

המזכירות תשלח החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, כ"ד אדר תשע"ד, 24 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/12/2013 החלטה על בקשה לסריקת מוצגים 23/12/13 אינעאם דחלה-שרקאוי צפייה
24/02/2014 החלטה על תגובה לבקשה לדחיית מועד ביצוע הריסה 24/02/14 אינעאם דחלה-שרקאוי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 ועדה מקומית לתכנון הגליל המזרחי לילך גפני
נאשם 1 חאסן דחלה מוראד ח'יראללה