טוען...

החלטה מתאריך 07/03/13 שניתנה ע"י יעל וילנר

יעל וילנר07/03/2013

בפני

כב' השופטת יעל וילנר

המבקשים

1. מוחמד אנטקלי

2. אליאס אנטקלי

3. מחמוד חוסיין אנטקלי

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

החלטה

בפני עתירה לגילוי ראיה חסויה בהתאם לסעיפים 45 ו- 46 לפקודת הראיות.

נגד המבקשים הוגש כתב אישום המייחס להם עבירה של חבלה בכוונה מחמירה.

במסגרת העתירה התבקש בית משפט להורות כי תגולה למבקשים זהות האדם אשר מסר למשטרה את המידע המתועד בדו"ח ידיעה מס' 09-0274-145 וזאת על מנת שההגנה תוכל לזמנו לעדות בבית המשפט. עוד מבוקש להורות על חשיפת המילים המחוקות בדו"ח הידיעה הנ"ל.

לחילופין, ביקשו המבקשים 1 ו-2 שלא להורות על חשיפת זהות האדם ובמקום זאת להורות כי אותו אדם יובא לעדות בבית משפט על ידי המאשימה באופן שתישמר זהותו החסויה.

המשיבה מתנגדת לבקשה.

במהלך הדיון חזרו ב"כ המבקשים על הבקשה והוסיפו וטענו כי חשיפת זהות המודיע ומתן אפשרות לזמנו לעדות וכן חשיפת המילים המחוקות, יסייעו בידי המבקשים לבסס את הגנתם ואת טענת ההפללה והעלילה העומדת בבסיס ההגנה. המבקשים טענו כי המידע המודיעיני עומד בסתירה לעדותו של המתלונן ועל כן יש חשיבות מרובה לאפשר להם לחקור אותו ולחשוף בפניהם את המידע החסוי. לטענתם איזון ראוי בין האינטרסים המנוגדים מוליך למסקנה כי יש להיעתר לעתירה.

לאחר ששמעתי את באי כוח המבקשים, קיימתי דיון בדלתיים סגורות בנוכחות רכז המודיעין ובאת כוח המאשימה. נערך פרוטוקול דיון אשר הושם בכספת מפאת חסיונו.

לאחר ששמעתי את רכז המודיעין אשר השיב לכל שאלותיי ובין היתר לשאלות שביקשו ב"כ המבקשים לשאול, שוכנעתי כי יש לדחות את העתירה, זאת לאחר שב"כ המאשימה הסכימה לחשוף את המידע לפיו "האמור בידיעה לגבי הדקירה הוא הסקת מסקנה של המקור".

עיינתי בידיעה המלאה ושמעתי פרטים לגבי זהות המודיע ולגבי תוכן הידיעה שמסר ושוכנעתי כי זהות המקור כמו גם חומר החקירה שלגביו חל החיסיון, אינם חיוניים להגנת הנאשמים ואין בהם פוטנציאל ראייתי, אשר יכול לסייע בידי הנאשמים לתמוך בגרסתם.

עוד שוכנעתי כי יש בחשיפת זהות מוסר המידע, במישרין או בעקיפין, כדי להעמידו בסכנה ממשית[ וכי סכנה זו תעמוד גם אם זהותו תסווה באמצעים כאלה ואחרים.

בנסיבות אלה, ובהתחשב בהסכמת המשיבה לחשוף את המידע כאמור לעיל, איזון ראוי בין שני האינטרסים המנוגדים – מחד גיסא, אינטרס הנאשמים לקיום הליך הוגן, ומאידך גיסא, האינטרס הציבורי בשמירה על בטחונו של המקור והימנעות מחשיפת חומר חקירה - מוליך למסקנה כי יש לדחות את העתירה.

אשר על כן, העתירה נדחית.

ניתנה היום, כ"ה אדר תשע"ג, 07 מרץ 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/01/2013 החלטה מתאריך 23/01/13 שניתנה ע"י יעל וילנר יעל וילנר צפייה
07/03/2013 החלטה מתאריך 07/03/13 שניתנה ע"י יעל וילנר יעל וילנר צפייה