טוען...

החלטה מתאריך 29/10/12 שניתנה ע"י נבילה דלה מוסא

נבילה דלה מוסא29/10/2012

בפני כב' השופטת נבילה דלה מוסא

המבקשת

מ.י.צפת

נגד

החשוד

תאמר עזאם

<#2#>

נוכחים:

מטעם המבקשת: רס"מ מאיר אשרף

מטעם החשוד: הובא וע"י ב"כ עו"ד ג'וזף ג'ובראן

פרוטוקול

ב"כ המבקשת, לאחר שהוזהר כחוק לומר אמת: חוזר על הבקשה. מגיש את תיק החקירה ודו"ח סודי.

<#5#>

החלטה

הונח בפניי דוח סודי הכתוב בכתב יד. בית המשפט אינו מצליח לקרוא את כל המילים הכתובות בדוח, ועל כן החוקר מתבקש לשכתב את הדוח על מנת שניתן יהיה לעיין בו ולהתרשם מהאמור בו.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"א חשון תשע"ג, 27/10/2012 במעמד הנוכחים.

נבילה דלה מוסא, שופטת

ב"כ המבקשת: אציין כי מדובר במספר אירועים שקרו במהלך הערב של יום שישי ולפנות בוקר של שבת, שנסיעה אקראית של הקורבנות בצד השני, סואעד והייב, הגיעה למצב שהחשוד שלפנינו עצר לידם, הקניט וקילל את עיקאב דרך חלון רכבו. הם היו במעבר רכב מול רכב, עצר לידו, קילל מהחלון והמשיך בנסיעה. זה היה ביום שישי בשעה 21:00. לטענתם של משפחת עזאם והחשוד בעיקר, בשבת בשעה 2:00 הגיעו עיקאב והאיל הייב ואדם נוסף שהוא שכן שלהם והחלו לתקוף אותם בבקבוקים, לקלל ולאיים. תוך כדי הימלטותם התלונן החתן המיועד כי קיבל שיחות טלפון מאחד מיושבי הרכב שנמלט, שאיים כי יפגע בו בחתונה ויהרוס אותה. ניידות משטרה הגיעו לרחבה של משפחת עזאם והתחילו לטפל באירוע ולגבות עדויות. הגיע אדם מחוץ לכפר שכנראה שייך למשפחת עיקאב ואיים בנוכחות השוטרים שיפגע בחשוד ספציפית. אף אחד מבני המשפחה לא ציין מדוע דווקא בחשוד ולא מישהו אחר. התחילה התקהלות של אנשים, השוטרים הוציאו את הרכב המאיים על נוסעיו מהמקום. תוך כדי הטיפול באירוע התקבל דיווח על עיקאב סואעד שפצוע קשה בבית החולים זיו. השוטרים הגיעו לשם וראו אותו עם חבלה מאוד קשה. הצגתי לבית המשפט תמונה של הפצוע. החשוד עיקאב טוען שמי שפצע אותו כך הוא החשוד, כשבמקביל לחבלה ולדקירה בפנים ניפצו את שמשות הרכב שבו נסעו. המשטרה מצאה את הרכב עם כתבי הדם של סואעד במקום בו ישב. אותר בעל הרכב ונחקר על החשדות המיוחסים לו, הוא מסר גרסתו המפורטת ואת הנסיבות לאירוע, מה קדם למה, החשוד נחקר וטען שיצא מהמקלחת, ראה התקהלות של אנשים וקיבל מכות. האירוע הזה קרה לפני שהמשטרה הגיעה. הוא מנסה אפילו להפריך את הטענות לגבי המעשים שלו. הוא פצוע בידיו וברגליו. בשלב זה נעצרו 3 חשודים, החשוד כאן, האיל הייב ועיקאב. כולם נחקרו וקיבלו טיפול רפואי. נערכו פעולות חקירה רבות בזירה, כולל טכנאי זיהוי וחיפוש אמצעים נוספים. בשלב זה רב הנסתר על הגלוי. יש גרסה של החשוד שמכחיש בתוקף כי פצע את הקורבן השני, את עיקאב. הוא לא יכול להסביר גם איך עיקאב נפצע. ישנה השתלשלות של האירוע שמחוזקת בעדויות ובממצאים.

דו"ח סודי מסומן מ/1 ומוחזר לתיק החקירה.

ב"כ החשוד: החשוד הוא קורבן. אנשים מגיעים אליו לחצר ביתו במהלך החתונה של אחותו, כשלזה יש משקל נכבד. אנשים יושבים אצלם, עושים על האש, מתחילים לזרוק בקבוקים, לקלל, לאיים, ירדו מהרכב, התחילו לפתוח את תא המטען האחורי, הם רוצים להוציא את הנשק ולירות. הם היו חמושים. הם התווכחו ביניהם, אחד פתח ואחד סגר, השמשה התנפצה. סביר להניח שבשלב הזה עיקאב נפצע. מרשי יצא מהמקלחת עם התחתונים, יחף, אין עליו בגדים, הוא לא הלך לתת מכות. במקום לנצל את זכותו להגנה עצמית ובאמת לצאת, הוא עמד בפתח הדלת, הגן על פניו עם ידו ונפצע באצבעות. זו לא הייתה קטטה שנתנו מכות. יש רקע מאוד חשוב שחברי אולי לא מודע אליו: אחותו שמתחתנת, ככל הנראה היה לה משהו עם האיל. לא סתם הוא התקשר לחתן ואמר לו שירצח אותו. הם רוצים לעשות את הכול על מנת לפגוע בחתונה ולהרוס אותה. יש חוק במדינה, לא ייתכן שמישהו יבוא ויהרוס חתונה וישים מישהו בבית הסוהר. אין ראיה אחת שמאמתת שאכן הייתה סכין או דקירה.

ב"כ המבקשת: לא הייתה אתמול חתונה, זה היה מפגש חברים שעשו על האש בחצר הבית.

ב"כ החשוד: בהמלצת בית המשפט, ולמרות שאני סבור שאין מקום להארכת מעצרו של החשוד, אני מסכים להארכת המעצר עד ליום שני.

ב"כ המבקשת: אבקש להיעתר למלוא הימים.

<#3#>

החלטה

לאחר שעיינתי בבקשה ובחומר החקירה, בהתחשב בראיות הקושרות את החשוד למעשה המיוחס לו ובהתחשב בעמדת הסנגור, אני מורה על הארכת מעצרו עד ליום 29.10.12 בשעה 12:00.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"א חשון תשע"ג, 27/10/2012 במעמד הנוכחים.

נבילה דלה מוסא, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/10/2012 החלטה מתאריך 29/10/12 שניתנה ע"י נבילה דלה מוסא נבילה דלה מוסא צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מ.י.צפת
חשוד 1 תאמר עזאם