טוען...

החלטה על תגובה 01/10/13

קרן כ''ץ01/10/2013

מספר בקשה:15

בפני

כב' הרשמת קרן כ"ץ

מבקשים

עזבון המנוח בועז גרטל ז"ל

נגד

משיבים

טמבור בע"מ

החלטה

בפני מונחת בקשת המשיבה לעיון חוזר בהחלטת כב' הרשם גבאי מיום 9.5.13 ולביטולה, תגובת המבקשים לבקשה זו ותשובת המשיבה לתגובת המבקשים.

בקשה זו הוגשה במסגרת הליכי התנגדות לביצוע שטר ובקשה לקבוע כי ההתנגדות הוגשה במועד הקבועים לדיון מחר בפניי בצירוף בקשה לדחייה על הסף של ההתנגדות הקבועה אף היא לדיון הקבוע מחר בפני.

החלטתו הנ"ל של הרשם גבאי הייתה העתרות כמבוקש לבקשת המבקשים לקבל לידיהם את שטר החוב המקורי נשוא ההתנגדות. קדמו להגשת בקשה זו שתי בקשות מטעם המשיבים אשר נדחו על ידי בימים 9.4.14 ו- 16.4.13 ובהן קבעתי כי יש להציג את השטר המקורי במועד הדיון. גם היום, לאחר עיון בכתבי הטענות, אני סבורה שאין לשנות מהחלטותיי הנ"ל ואני מורה על ביטול החלטתו של כב' הרשם גבאי מיום 9.5.13.

כאמור לעיל, אנו מצויים בשלב של דיון מקדמי בהתנגדות לביצוע שטר שבה נטענו טענות זיוף. ברור שעצם קיומו של השטר המקורי חשוב שכן בלעדיו לא קיימת תביעה שטרית ולכן הוריתי להביאו לדיון והמשיבה אף הסכימה לכך. אך בשלב מקדמי זה, אין חשיבות להעברתו לידי המבקשים. בידי המבקשים היה מצוי כל העת העתקו של השטר שאף הועבר למומחה גרפולוג. המבקשים הגישו חוות דעת מטעם הגרפולוג שקבע על בסיס הצילום כי ניתן להעריך ברמת ודאות גבוהה כי החתימות מזויפות. הדבר מספיק לצורך הוכחת טענות הגנתם של המבקשים בשלב דיוני מוקדם זה ואין צורך להשתמש בראיות המקוריות. אם וכאשר תתקבל התנגדותם של המבקשים והתיק יעבור לשלב הוכחות, רק אז יתעורר ויקום הצורך לבדיקה של השטר המקורי על ידי מומחה. לאור האמור לעיל גם לא נפגעה כל זכות דיונית של המבקשים וזאת משום שחוות הדעת מטעמם הוגשה.

לכן אני מקבלת את הבקשה כאמור לעיל, ומזכירה למשיבה להביא לדיון הקבוע למחר את שטר החוב המקורי.

ניתנה היום, כ"ז תשרי תשע"ד, 01 אוקטובר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/10/2013 החלטה על תגובה 01/10/13 קרן כ''ץ צפייה