טוען...

החלטה מתאריך 08/11/12 שניתנה ע"י אלון אופיר

אלון אופיר08/11/2012

בפני

כב' השופט אלון אופיר

מבקשים

מוחמד נסאסרה
ע"י ב"כ עו"ד אלקרינאוי

נגד

משיבים

מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד סעד לירון

החלטה

בפני בקשה לביטול פסילה מנהלית אשר הוטלה על המבקש לאחר שיוחסה לו עבירה של עקיפה מסוכנת בדרך לא פנויה בניגוד לתקנה 47 (ד) לת"ת.

ב"כ המבקש טען להיעדרן של ראיות לכאורה שכן לשיטתו אין מידע באשר למצב הכביש והרכב ממול בתחילת העקיפה, אין נתונים מדוייקים באשר למיקום המסוק או גובה המסוק ואין די ראיות לצורך ביסוס עבירה לפי תקנה 47 (ד).

ב"כ המדינה סבר כי לאור הלכת שגיב די בראיות הגולמיות שהציגה המדינה כדי לבסס קיומן של ראיות לכאורה ובצרוף עברו התעבורתי של המבקש יש הצדקה לדחיית הבקשה.

דיון –

בבש"פ 6732/10 מדינת ישראל נגד שגיב בן שלום נקבע ע"י בית המשפט העליון לעניין דיות הראיות לשלב משפטי זה –

"על מנת לקבוע כי התגבשו ראיות לכאורה, די שיימצא כי קיימות ראיות גולמיות שיש בהן פוטנציאל לקשור את המשיב לעבירות המיוחסות לו"

בפרשה שבפני מתאר סייר אויר את הנאשם (המבקש) כאשר הוא יוצא לעקיפה של רכב משאית ארוך (פול טריילר) שעה שמול מגיע רכב אחר ובעוד הנאשם במקביל למשאית נאלץ הרכב שממול לרדת לשול הדרך כדי למנוע תאונה חזיתית.

בהתאם לקביעת בית המשפט העליון ברע"פ 6054/94 ריכטר נגד מדינת ישראל, די בתיאור זה כדי לבסס עבירה בניגוד לתקנה 47 (ד) בין אם הבחין הנהג בתחילת העקיפה ברכב ממול ובין אם לא.

הערכת המצב שהיה אמור לבצע המבקש עם תחילת העקיפה של רכב ארוך, צריכה הייתה להניב בנסיבות המתוארות פסילת האפשרות של יציאה לעקיפה.

בידי המדינה ראיות לכאורה נגד המבקש ללא כל כרסום מהותי באיכותן.

דוח סייר האויר מגובה בסקיצה המתארת את מהלך העקיפה ולא מצאתי אינדיקציה במיקומו המדויק של המסוק אשר תשפיע על דיות הראיות לשלב משפטי זה.

בנוסף, למבקש 47 הרשעות קודמות מסוגים שונים.

נכון כי ותק נהיגתו משנת 1970 ורוב הרשעותיו עבירות קנס, אך במקביל גם לא ניתן להתעלם כי שתי הרשעותיו האחרונות הן עבירות מהירות מ- 2009 ו- 2011.

אין המדובר בעבר תעבורתי נקי ולא ניתן ללמוד על היעדר מסוכנות מעבר תעבורתי זה.

למבקש שני ילדים נכים מתוך 28 ילדים בסה"כ ולא שוכנעתי מטיעוני ב"כ המבקש כי ניידותם של ילדיו תלויה בהכרח בנהיגתו שלו.

מכל האמור לעיל נוכחתי כי יש בידי המדינה ראיות טובות לכאורה, כי עברו התעבורתי של המבקש מכביד ולא מתקיימות נסיבות אישיות חריגות המחייבות השבה מידית של רישיון הנהיגה.

מאחר ולא שוכנעתי בהיעדר מסוכנות מהמשך נהיגתו של המבקש, אני מחליט לדחות את הבקשה.

ניתנה היום, כ"ג חשון תשע"ג, 08 נובמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/11/2012 החלטה מתאריך 08/11/12 שניתנה ע"י אלון אופיר אלון אופיר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מוחמד נסאסרה עלי אלקרנאוי
משיב 1 מדינת ישראל אבנר גרוס