טוען...

פרוטוקול

אברהם טל16/01/2013

לפני כב' השופט אברהם טל, סג"נ

העותר

מרדכי קריגר

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיב עו"ד מוזי יצחקי

פרוטוקול

העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה.

העותר: עיינתי בכתב התשובה. הדברים לא נכונים. אני רוצה לציין שמפקד האגף היום הוציא את כל האגף בחוץ ואומר אני אתעלל בכם ואני לא רואה את ביהמ"ש ואני שם... איני יודע אם להגיד את זה לבית המשפט. התלוננתי על זה אבל עדיין לא ניתן עם מי לדבר. דיברתי עם מפקד בית הסוהר והוא ניסה לעזור לי אבל עדיין נשלחתי כמה פעמים להמתנות ימים שלמים בלי אוכל, בלי בגדים מינימאליים, העבירו אותי חדרים מלא פעמים, נתנו לי שלילת קנטינה וביקורים שלושה חודשים רצוף ולא נתנו לי בין לבין לצאת עד שביקשתי מהסוהר שנתן לי אישור לצאת התעלל בי ועשה לי מסדר בוקר כל יום בשמונה, הוא דחף אותי, התעלל בי, התחיל לטלטל אותי. גם לגבי אחי, בהרבה דברים כל דבר הוא ניסה להתנכל לי, יש לי אישור מאחי, יש לו עבר. הוא בא לבקר אותי, כשהגעתי למעשיהו נגמר האישור והיה צריך לחדש והוא שיחק לי עם האישור ואחי בא כמה פעמים ולא נתן לו להיכנס ושלח אותו חזרה. גם לגבי ההתנדבות שהתנדבתי לחוליה, זה היה שזמנית ולא התכוונתי שזה יימשך 8 חודשים ויש חוק שאסור לעבוד בחוליה מעל 6 חודשים, מעל זה מקדמים את האסירים. בחודש פברואר מפקד האגף החתים אותי על טופס של עבודה במכבסה שאני אתחיל לעבוד במכבסה (לא כתבתי זאת בעתירה).

אחרי שבן אדם מתנדב לבוא אליו ולהתעלל בו. גם אחרי שהצלחתי לצאת למפעלים איך שהוא הסגן הוציא אותי מהידיים של מפקד האגף, הוא עצר אותי, אחרי חודשיים הוא עצר אותי מללכת לעבודה, לא נתן לי לעבוד.

כדי לקבל דו"ח מב"ן צריך לבקש בקשה ממפקד האגף ואז עוברים דרך השלם לשלם.

ב"כ המשיב: דו"ח מב"ן שלא לטובת העתירה וצריך לקבל אותו לכאורה רטרואקטיבי צריך לשלם עליו אגרה ואישור של הפסיכיאטר.

העותר: לא קיבלתי שום אישור עד היום. יש דו"ח מב"ן שרציתי ולא קיבלתי מה- 1.8.

החלטה

העותר מרצה 10 שנות מאסר בגין עבירות מין ובעתירתו הוא מעלה טענות רבות באשר להתנהגותו של מפקד האגף כלפיו, שעולות לטענתו עד כדי התעללות.

עיון בכל אחד מנושאי העתירה מעלה כי לא מדובר בנושא לעתירת אסיר אלא בנושא לתלונה כלפי מפקד האגף במחלקת הביקורת של המשרד לבטחון פנים ובאם מדובר בהתנהגות אלימה של מפקד האגף בהגשת תלונה ליאח"ס.

העותר טוען כי הגיש תלונה ליחידת הביקורת של המשרד לבטחון פנים אך טרם קיבל תשובה לתלונה וכן הוא מעלה טענות נוספות שלא מוזכרות בעתירה.

לאור כל האמור לעיל, ומאחר וטענות העותר נושא העתירה אינן טענות שמקומן בדיון בעתירת אסיר, אני דוחה את העתירה.

אני פוטר את העותר מתשלום אגרה.

ניתנה והודעה היום, ה' שבט תשע"ג, 16.1.13, במעמד ב"כ המשיב והעותר.

אברהם טל, שופט

סג"נ

הוקלד על ידי בת חן סיקסיק