טוען...

הוראה למבקש 1 להגיש אישור פקס

נילי ארד13/11/2012

ניתנה ביום 13 בנובמבר 2012

פסה מרקוביץ

התובעת בבית הדין האזורי

-

המוסד לביטוח לאומי

הנתבע בבית הדין האזורי

החלטה

הנשיאה נילי ארד

  1. התובעת הינה נציגת ציבור בבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע והגישה לאותו בית דין תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי – מעסיקה בעבר. עיקר טענותיה של התובעת כי זכויותיה נפגעו לאחר שקיבלה כתב מינוי וקביעוּת שלא על פי המתחייב מהוראות התקשי"ר ותביעתה לפיצוי בהתאם (סע"ש 44766-10-12).
  2. נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע, אורלי סלע, העבירה את התובענה להחלטתי לשם קביעת מקום שיפוט, תוך שציינה כך:

" 2. עו"ד מרקוביץ' שימשה שנים רבות כעורכת דין מטעם המוסד לביטוח לאומי בלשכה המשפטית בבאר שבע והופיעה במשך שנים בפני רוב שופטי בית הדין.

3. כיום משמשת עו"ד מרקוביץ' כנציגת ציבור בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.

4. לאור ההנחיות הנוהגות לעניין מקום הדיון כאשר אחד הצדדים או העדים הינו נציג ציבור, מועבר התיק לנשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, על מנת שתקבע את מקום השיפוט בתביעה.

5. התובעת הודיעה שהיא מבקשת שהדיון יתקיים בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים.

הנתבע הודיע שהוא משאיר את ההחלטה לשיקול דעת בית הדין."

הכרעה

  1. לאחר שנתתי דעתי לחומר שהובא בפניי ולנסיבות הענין, שוכנעתי כי אין מנוס מהעברת הדיון בהליך לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, ואבאר.
  2. לפי שהוברר, התובעת משמשת כיום כנציגת ציבור בבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע. במצב דברים זה מתקיים בתובעת "קשר להליך" בהיותה "בעל דין בהליך", כמשמעותם של מונחים אלה בכלל ג'(1) לכללי התנהגות ואתיקה של נציגי הציבור בבתי הדין לעבודה (נוסך מעודכן – מאי 2011) [וראו הנחיות נשיאת בית הדין הארצי לעבודה בנוגע לכלל ג'(1) בפרק ג' לכללי התנהגות ואתיקה של נציגי ציבור: "קשר" של נציג ציבור להליך המתנהל בבית דין לעבודה (נוסח מעודכן – נובמבר 2012)].
  3. על האמור מתווספים "שיקולים של חשש לניגוד עניינים ולו נחזה, והימנעות מפגיעה במראית פני הצדק, הנובעים מעצם ישיבתו בדין של נציג ציבור באותו בית דין אליו הגיש תביעתו" [המ"ד 27832-06-12 דני זקן – המוסד לביטוח לאומי (לא פורסם), 28.6.2012 (להלן: ענין זקן), וההפניות שם].
  4. שיקול רלבנטי נוסף הוא השלב בו מצוי ההליך [ענין זקן]. בענייננו טרם התקיים כל דיון בתביעה, אף טרם הוגש כתב הגנה. משכך הוא נחה דעתי כי בהעברת ההליך לא תיגרם פגיעה ממשית בבעלי הדין או הכבדה יתרה עליהם. זאת במיוחד, נוכח הסכמת התובעת להעברת ההליך כמו גם למקום הדיון בו, ובהיעדר התנגדות המוסד.
  5. סוף דבר – לאור כלל האמור לעיל, ומתוקף סמכותי בסעיף 78 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 החל בבית הדין לעבודה מכוח סעיף 39 לחוק בית הדין לעבודה, תשכ"ט-1969, הריני מורה בזאת כי תיק סע"ש 44766-10-12 יועבר מבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, לשם המשך הדיון בהליך, באופן שתיקבע הנשיאה דיתה פרוז'ינין.

ניתנה היום, כ"ח בחשון, תשע"ג (13 בנובמבר 2012) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

נילי ארד, נשיאה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/11/2012 הוראה למבקש 1 להגיש אישור פקס נילי ארד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 פסה מרקוביץ לימור עמית
משיב 1 המוסד לביטוח לאומי ירושלים סניף ויצמן