טוען...

הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר

אטליא וישקין18/06/2013

בפני כב' השופטת בכירה אטליא וישקין

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

ירון אמיר

<#1#>

ב"כ המאשימה: עו"ד אלפי

ב"כ הנאשם: עו"ד גולני משה

הנאשם בעצמו

פרוטוקול

ב"כ הנאשם

אנו מודים בעבודות כתב האישום.

<#2#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

נבקש לשמוע את בעלה של המעורבת הנפגעת, מר אמיר סוריט.

מר סוריט:

מגיש מסמכים רפואיים עדכניים.

אני מגיע לכאן בשביל אשתי, היה לה קשה להגיע לכאן נפשית ופיזית, מצבנו היום, שנה אחרי כמעט, ממשיכים בטיפול שיקומי לא קל, אשתי עדיין לא עובדת, לפני כן, היתה מזכירה בחברה, יש לה מגבלה בטווח תנועה בכף רגל ימין, דבר שגורם לה לצליעה וכאבים כרוניים, הילדה הגדולה מעיין, שספגה פגיעה קשה , בעמוד שדרה צווארי, בטחון, בכליה, רגליים שבורות, יש לה פגיעה עצבית, ויש לה בעיה בכף היד, שיתוק , בכף יד שמאל, היא היתה ילדה שאהבה לרקוד, ייצגה את אשקלון בשתי להקות מחול, לא צריך להגיד מה זה ילדה בת 10 עם פגיעה כזאת, פסיכולוגית, מטופלת, פסיכולוגית, גם אשתי מטופלת פסיכולוגית, ויש לי ילדה קטנה שהיא סבלה משברים בעצם הבריח, היא צלחה את הפגיעות, השתקמה כמו שצריך, תודה לאל.

מעיין – היא חזרה לבית הספר, אבל אני עדיין מכניס אותה לכיתה, אסור לה להרים משקל, אני מרים לה את התיק, היא חזרה לכיתה שלה, היום בכיתה ד', וזאת לאחר טיפול שיקומי שעברנו.

ב"כ המאשימה

הנאשם מחזיק ברישיון נהיגה משנת 68', יליד 51', ללא ה רשעות קודמות.

מדובר בתוצאות קשות מאוד, בית המשפט העליון קבע בעבר כי במקרים מסוג זה יש להטיל עונש של מאסר בפועל, ועל כן, נבקש להטיל עונש מאסר בפועל, לאור עברו התקין של הנאשם, נסכים שירוצה בעבודות שירות, פסילה ארוכה בפועל של שנים, פסילה על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם

אומר שחבל שבמסגרת השיחות של התביעה, לא דיברו איתי על מאסר בפועל, אלא רק על פסילה של שנים, ולכן לא הגיעו איתי להסדר.

אני חושב אם כל הכבוד, זה לא המקרה, להשתת עונש של מאסר בפועל, אומר שגם לא לתקופה של פסילה ארוכת שנים, כפי שהתביעה מדברת, אין המדובר בתאונה קטלנית, גם לא בתוצאה של שיתוק או משהו כזה, כיסא גלגלים וכדומה.

מישור ראשון – לגבי הנסיבות, התאונה אירעה בערך 100 200 מטר אחרי שיצא מצומת מרמזור, לפני זה הוא חצה שני צמתים ,נסיעה מתונה, מסיבה שאיננו יודעים, הרכב סטה, הנהג סטה, הנאשם נפגע קשה, מציג סיכום המחלה, פגיעה מאוד קשה, 3 שבועות היה מונשם, אי אפשר היה לדבר איתו ושה שבועות, הפגיעה שלו הכי קשה מכל הנפגעים, הוא לא זוכר כלום מהתאונה, ולא זוכר שעבר בכלל תאונה, הוא לא יודע מה קרה, אם אני בודק גם לאור עברו וגם לאור עיסוקו ומעשיו, הוא לא סתם סטה, אבל אני לא יכול להרים הנטל, ולומר סיבה ספציפית למה סטה, מדובר בכביש בין שני נתיבים שהופך להיות נתיב אחד, האם זה רכב שנכנס לנתיב נסיעתו, ואילץ אותו לסטות, אולי מישהו שנכנס לכביש, משהו שהפריע, אין מושג, אמיתי, לא מדובר במישהו שנוח לו לא לזכור התאונה, הבן אדם שכב שלושה שבועות ללא הכרה מונשם, אחרי חודש דיברו איתו, כי רק אז פעם ראשונה שאפשר לדבר איתו, סתם אדם בדרך כלל לא סוטה ללא סיבה, אין עניין שהייתי עייף, נרדמתי, הוא יצא מרמזור, גם התיאור של הנהגת המעורבת, שמספרת שנוהג רגיל ופתאום סוטה, מצביע שמשהו אירע, אנו לא יודעים מה זה.

אני לא יכול לנהל על סמך זה תיק הוכחות, לא אוכל להרים הנטל.

אבל אוכל, לפרוט את המעשה בפני כבוד בית המשפט כדי שכבוד בית המשפט יבוא לרשום העונש, התחשב ויבין הנסיבות.

הוא לא מצטנע ומסתתר מאחורי האמירה שלא זוכר כלום, הנתון עובדתי, וזה נמצא בידי הבוחן, שרכבו עבר למסלול הנגדי, ופגע ברכב תם שהיה בצד הנגדי, ולכן מודה בהזדמנות הראשונה, ולא מטיל מעצמו האחריות ולא המשפטית, למה שקרה.

ולא מבזבז את זמנם, והופך חיים קשים, לעדים, שחובתנו גם להגן עליהם, והוא מצר על הפגיעות.

נעבור לאדם עצמו- מדובר באדם בן 62, מנהל חברה ובעל חברה, נוסע הרבה על הכביש, אחראי להרבה אנשים, העובדים תחתיו, ללא הרשעה. זה לא דבר מצוי במקומותינו, למעלה מ- 45 שנה על הכביש, נוהג כל הזמן.

זה לבד אומר, שמשהו קרה כאן, אנו משאירים ז את לבית המשפט.

בנוסף, מדובר באדם שלא רק שהוא גם בעל חברה ועובד, ואחראי ועובד עבור אנשים, הוא מתנדב עבור הקהילה, מגיש מסמכים.

שוטר מתנדב, לא רק זאת, במסגרת עיסוקו, הוא גם תורם בבית החולים לווינשטיין, מזמנו וממרצו, בעבודת התנדבות. מגיש מסמך המרכז להכשרה ושיקום מקצועי.

מדובר באדם חיובי, אדם בעל אחריות, אדם שמתנדב ותורם לקהילה, אדם שגם כיום מוכן ורוצה לתרום לקהילה, ומוכן לתת עבודות שירות ויש באפשרות בית המשפט להשית עבודות שירות במסגרת ההתנדבות שממילא הוא עושה, ויוכל לתת יותר.

גם הנסיבות, וגם ההודאה והאישיות, ועברו הנקי, יש להביא לשיקול עת בית המשפט יושב להשית העונש והוא מביע צער עמוק על הפגיעות, ואת הנתונים והנסיבות הסברנו.

הנאשם

אני רוצה להגיד, מאוד צר לי שפגעת בהם, ומקווה שהתחשבו בזה שזה לא משהו שמתאים לי לעשות, לא זוכר מה קרה, לא זוכר היום מקודם, ולא יכול להבין איך זה קרה לי, אני שומר חוק, באגף המשטרה בטייבה, כבר כמה שנים טובות, אני שם, וזאת מאז שעברתי ליישוב, והלוואי ויכולתי לדעת, נורא צר לי על אלו שנפגעו, בוכה...מקווה שתתחשבי בי.

אני נמצא בטלפון 050-5304497 או באמצעות עו"ד גולני משה 5620177, 050-5579755.

<#3#>

החלטה

הריני מורה לשירות המבחן להגיש תסקיר מלא אודות הנאשם וכן לבחון אפשרות לביצוע הליך של גישור – צדק מאחה.

בנוסף, על שירות המבחן ליתן המלצתו לגבי הענישה.

העתק פרוטוקול ובו טיעוני שני הצדדים, יועבר לשירות המבחן.

נקבע לקבלת תסקיר ליום 10.12.13 בשעה 12.00.

נוכחות הנאשם חובה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י' תמוז תשע"ג, 18/06/2013 במעמד הנוכחים.

אטליא וישקין, שופטת בכירה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/02/2013 החלטה על בקשה של נאשם 1 שינוי / הארכת מועד 27/02/13 אטליא וישקין לא זמין
27/02/2013 החלטה על בקשה של נאשם 1 שינוי / הארכת מועד 27/02/13 אטליא וישקין לא זמין
07/04/2013 החלטה על בקשה של מבקש 1 שינוי מועד דיון 07/04/13 אטליא וישקין לא זמין
18/06/2013 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר אטליא וישקין צפייה
10/12/2013 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר משלים אטליא וישקין לא זמין
02/02/2014 הוראה לאחר להגיש חווד אטליא וישקין צפייה
13/02/2014 גזד' אטליא וישקין לא זמין
13/02/2014 גזר דין מתאריך 13/02/14 שניתנה ע"י אטליא וישקין אטליא וישקין לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל נאוה זילברנגל
נאשם 1 ירון אמיר מרקו איזנברג, משה גולני