טוען...

פס"ד בערעור

דבורה ברלינר01/04/2015

בפני: כב' הנשיאה דבורה ברלינר, אב"ד

כב' השופט ג'ורג' קרא, ס"נ

כב' השופטת אסתר נחליאלי-חיאט

המערער:

יניב אביטן (אסיר)

נגד

המשיבה:

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

המערער וב"כ עו"ד יעקב קהן

ב"כ המשיבה – עו"ד איתי פרוסט

מערער 1 - נאשם יניב מ אביטן

פרוטוקול

עו"ד קהן: אני חוזר על הודעת הערעור ומוסיף:

אני לא מתווכח עם המתחם שנקבע בבית משפט קמא, גם לא עם העונש שהושת עליו כי הוא לא מהחמורים שנגזרים בבית משפט קמא בגין העבירות הללו, אבל הסיבה היחידה שבגינה הגשתי את הודעת הערעור היא תסקיר שירות המבחן החיובי. אני סבור שהתסקיר חריג בכל קנה מידה, במיוחד כלפי המערער. מדובר באדם שלפני 8 שנים או 9 שנים היה דר רחוב, אדם שהיה זרוק בקרן רחוב עם מזרק.

אני לא טוען שמדובר במעידה ובטח שלא חד פעמית, אבל המדובר באדם ששינה את אורח חייו. צריך לזכור שיש אנשים שהולכים 4 צעדים קדימה ואחד אחורה וזה בדיוק המקרה של חזרה לדפוסי התנהגות ישנים, מוכרים, רעים ואנחנו מאוד מאוד מקווים שבדרך הנכונה שהוא עושה כמעט עשור זה לא יקרה שוב.

העונש הוא סביר ואולי גם קל בהתחשב בעברו של המערער, אבל כשאנחנו מסתכלים על תסקיר שמדבר על שיקום ממשי, על אישה שנמצאת באולם ובהיריון מתקדם, על מערער ששינה את מקום מגוריו כאשר היום הוא לא נמצא במקומות שהוא היה זרוק בהם ברחובות. בנוסף אציין את ההבעה של החרטה והבושה האמיתית מול קצינת המבחן, לרבות אמפתיה לקורבן, שזה מסוג הדברים החריגים שאני רואה בתסקיר של המערער, הדברים שלנאשמים "סטנדרטיים" קשה לבטא.

המערער מרצה את המאסר כך שעבודות שירות אני לא יכול לבקש, אבל אני מבקש לתת לו איזושהי עזרה ודחיפה אמיתית קדימה ולהראות לו שבית המשפט מתחשב בדרך שהוא עושה ומקלים ולו במעט בעונש שנגזר עליו ובכך להראות לו את האור כאור יותר קרוב במנהרה שהוא הולך בה.

עו"ד פרוסט: אני מגיש לכבודכם את גיליון ההרשעות של המערער. העבר מדובר בעד עצמו, מדובר בעבריין. בית משפט פה לא נדרש לשאלה האם הוא יצא ממעגל הסמים. המערער בלב השיקום שחברי מדבר עליו לוקח רכב, לוקח חבר, לוקח עוד רכב, מתייצבים באופן מתואם, חונים מתחת לבית, יודעים לאן הם הולכים, נכנסים פנימה, הופכים את הבית וגונבים רכוש רב ואותו סיכון ואותה חומרה שבית משפט זה שב ואמר שוב ושוב, הפוטנציאל הנפיץ של המפגש בין מבצרו של אדם לבין אותם אלה שמתפרצים הוא חמור. בית המשפט העליון לא רק שעוצר, בית המשפט העליון לא מבקש תסקיר שירות מבחן בבחינת חלופה בעבירת ההתפרצות.

עו"ד קהן: דווקא במקרה של קובי אוזן שחברי הגיש, אני מפנה להחלטה של כב' השופט מודריק, שם ניתנו עבודות שירות בתיק של נשיאת נשק והחזקת נשק. חבריי לא הגישו ערעור על ההחלטה. מדובר באדם שקיבל עבודות שירות ללא עבר פלילי.

בשלב זה אנו מקבלים את המלצת בית המשפט וחוזרים בנו מהערעור.

<#6#>

פסק דין

המלצנו בפני המערער וב"כ לחזור בהם מהערעור וטוב עשו שקיבלו המלצתנו. הנימוקים להמלצתנו עלו במהלך הדיון.

הערעור נדחה.

<#3#>

ניתן והודע היום י' ניסן תשע"ה, 30/03/2015 במעמד הנוכחים.

תיאור: תיאור: 008422354

תיאור: 1

דבורה ברלינר, נשיאה

אב"ד

ג'ורג' קרא, ס"נ

אסתר נחליאלי-חיאט, שופטת

הוקלד על ידי סימונה אלפסי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/02/2013 הוראה למאשימה 1 להגיש אישור פקס עידו דרויאן-גמליאל צפייה
28/01/2014 הוראה למאשימה 1 להגיש כ"א מתוקן עידו דרויאן-גמליאל צפייה
01/04/2015 פס"ד בערעור דבורה ברלינר צפייה