טוען...

פסק דין מתאריך 11/04/13 שניתנה ע"י צחי אלמוג

צחי אלמוג11/04/2013

בפני

כב' הרשם הבכיר צחי אלמוג

התובע

עמית רומנו

נגד

הנתבעת

איזבלה ארד

פסק דין

זוהי תביעה ותביעה – שכנגד בגין נזקים שנגרמו לרכבי הצדדים בתאונה שארעה ביום 6.9.12 בהרצליה.

התובע העיד כי יצא מרחוב קלישר, רחוב סמוך לרחוב הדר. הוא היה צריך לפנות ימינה, כאשר 20 מטר לאחר הפניה יש רמזור. רכב עמד בנתיב הימני, ועל כן היה על התובע לעבור לנתיב השמאלי כדי לעקוף אותו ולהמשיך ברמזור. הוא עקף את הרכב, רצה לחזור לנתיב הימני, אך הנתבעת לא ראתה אותו ופגעה בו.

הנתבעת העידה כי בפנייה מרחוב הדר לרחוב סוקולוב יש שני מסלולים, אחד ישר וימינה ואחד שמאלה. מצד ימין הייתה שיירה, הכל היה מלא עד הרמזור. המסלול שלה היה ריק לגמרי, היה אור ירוק ופתאום הרגישה חבטה נוראית מצד ימין שלה. היא מיד נעצרה וראתה את התובע על המדרכה, עם הקסדה על הראש.

מהעדויות עולה כי התובע הוא זה שעקף את הרכב החונה בעוד שהנתבעת נסעה ישר בנתיבה. התובע לא הוכיח כי הנתבעת היא שסטתה לנתיב נסיעתו ומעדותו עולה כי הוא כלל לא ראה אותה. דווקא התובע היה זה שסטה מנתיב נסיעתו ולא התובעת אשר נסעה ישר בנתיבה. לפיכך, נסיבות התאונה מתיישבות עם המסקנה כי היא נגרמה עקב סטיית התובע ממסלול נסיעתו לנתיב נסיעת הנתבעת.

על כן אני דוחה את התביעה העיקרית ומקבל את התביעה שכנגד. הנתבע שכנגד ישלם לתובעת שכנגד סך 6,810 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום 20.12.12 בתוספת אגרת משפט בסך 84 ₪ והוצאות משפט בסך 300 ₪. הסכומים ישולמו בתוך 30 יום מהיום.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום מקבלת פסק הדין.

ניתן היום, א' אייר תשע"ג, 11 אפריל 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/04/2013 פסק דין מתאריך 11/04/13 שניתנה ע"י צחי אלמוג צחי אלמוג צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 עמית רומנו
נתבע 1 איזבלה ארד
תובע שכנגד 1 איזבלה ארד
נתבע שכנגד 1 עמית רומנו