טוען...

פרוטוקול

עירית וינברג-נוטוביץ20/02/2014

לפני כב' השופטת עירית וינברג-נוטוביץ

בעניין: פקודת פשיטת הרגל

ובעניין: יוסף גולדברג ת.ז. 056594948 (להלן: "החייב")

המבקשת

דיל פור יו תיירות ונופש בע"מ

נגד

המשיבים

1. כונס נכסים רשמי תל אביב

2. יוסף גולדברג

3. דרור יהודאי (מנהל מיוחד)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ הכנ"ר – עו"ד יוסי מססה

המשיב 2 בעצמו

המנהל המיוחד – עו"ד דרור יהודאי

פרוטוקול

המשיב 2: אני נכנסתי להליך הזה מבלי לדעת את זכויותיי. מינו לי מנהל מיוחד שלא מסביר לי את זכויותיי ולא מספר לי מה קורה איתי ובאיזה מצב אני עומד.

אין לי עו"ד ש מייצג אותי. שאלתי את נציג הכנ"ר למה לא מספרים לי מהם זכויותיי. לא קיבלתי זימון להתייצבות למועד הקודם.

נכנסתי להליך הזה והגעתי למנהל המיוחד. המנהל המיוחד אמר לי שאני צריך לשלם תשלומים חודשיים. אני שילמתי את התשלומים. התייצבתי 3 פעמים לחקירה. המנהל המיוחד הציג את עצמו כמנהל המיוחד שלי. הוא מלכתחילה תוקף אותי בכל שיחה. הוא אומר שאני חמקן, מתחמק, מעביר נכסים, משקר. אני בשנות ה-50 שלי. נכון שגם אשתי בהליכים. לה יש מנהל מיוחד, עו"ד סטמרי.

בדו"ח כותב המנהל המיוחד שהחייב מתחמק באופן שיטתי מתשלום חובותיו. אני משלם את ההסדר החודשי שלי מידי חודש בחודשו.

מעולם לא הוספתי נושים שונים. מאז שנכנסתי לאיחוד התיקים ולתיק הפש"ר, אין לי שיקים, אין לי בנקים, אין לי כרטיסי אשראי, אני לא נוסע לחו"ל. על איזה נושים מדובר? אני לא יכול להגן על עצמי. אפשר לכתוב עלי הרבה דברים. אפשר לכתוב שיש לי נושים ושפתחתי חשבונות בבנקים נוספים.

המנהל המיוחד כתב שאני מסתיר את הכנסותיי (מצטט מהדו"ח).

החובות שלי ושל אשתי הם ברובם לאותם נושים אבל לא חופפים.

אין לי נכסים. אני גר בשכירות. אני שכיר. יש לי חוזה. אני חתום על חוזה. רוב הלקוחות שלי הם למעשה לא לקוחות שלי אלא נמצאים תחת ההשגחה של סטייל תיירות.

אני סוכן נסיעות שעובד רק עם קבוצות. אני לא עובד מול פרטיים אלא רק מול ועדים ומוסדות. כל הנושא הכספי עובר דרך סטייל תיירות.

היקף החובות שלי זה 370,000 ₪, לפי דו"ח המנהל המיוחד.

מצבי לא מאפשר לי להחזיר את החובות.

אני עברתי טראומה לפני כמה שנים. הבן שלי לקה בלוקמיה. כל כדור השלג הזה התחיל כאשר אני ואשתי היינו בבית החולים עם הילד בשניידר. המנהל המיוחד ביקש שאספר לו על עצמי. סיפרתי לו את הסיפור הזה. התשובה שלו הייתה שאם הילד מרגיש טוב, תמשיך הלאה.

באשר לשכר שלי – אני מקבל תלוש משכורת ועמלות. לפני כשלוש שנים, כאשר נכנסתי לסטייל תיירות, נאלצתי לפנות את הבית בשכירות. באיחוד תיקים, בן אדם שאין לו שיקים, כאשר גם האישה בצרה, שום שוכר לא ייתן לי להיכנס לדירה ללא שיקים או ערבות. אז פניתי לאלי לוי מסטייל תיירות, הסברתי לו את הבעיה שאני צריך למצוא דירה בשכירות וביקשתי ממנו שהוא ייתן את השיקים על חשבון העמלות. הוא נתן את השיקים לפקודת המשכיר שלי. הסכום הוא 5,300 ₪ לחודש. כך זה מתנהל. בסוף שנה אנו רואים מבחינת העמלות כמה הגעתי ואז אנו מוציאים חשבונית מס. אני כבר לא עוסק מורשה.

אני מבקש לתת לי אישור להמשיך את חיי ולפתוח שוב את העוסק מורשה.

המנהל המיוחד ביקש ממני להעביר מסמכים. אני לא העברתי את הנושא של הנהלת החשבונות בלבד. נתתי לו את שמו של רואה החשבון. אני עזבתי את רואה החשבון בעקבות חוב. אין לי את המסמכים. חתמתי לו על כתב ויתור. אמרתי למנהל המיוחד שימצא כל דבר אצל רואה החשבון, אבל חובת ההוכחה היא עליו.

המנהל המיוחד: רוב הדברים שהחייב אומר אינם אמת, כמעט רובם ככולם.

החייב מנהל הליכים משפטיים עם הנושים. התביעה של הנושה שהגישה את בקשת פשיטת הרגל התנהלה במשך זמן רב, משנת 2008, בגין חוב משנת 2006 בערך, ועד שנת 2010, וזה דרש הליך נוסף של בקשה לאישור פסק בוררות ובקשת כינוס. החייב יודע טוב מאוד הליכים משפטיים. הוא היה באיחוד תיקים בהוצאה לפועל על פי בקשתו. הוא הוכרז כחייב מוגבל באמצעים, יש להניח שעל פי בקשתו. החייב הסתיר כל העת את עובדת היות אשתו בהליכי פשיטת רגל שבהם היא נקטה.

חשבוניות המס שהחייב מוציא לאורך השנים כעצמאי, מופיעות בלוגו עם השם שלו ושל אשתו. הם יודעים היטב את הדברים. לדבריו, היא מנהלת תפעול בחברה מסחרית ולא אישה שאינה יודעת עסקים והליכים. במהלך שיחת הטלפון היחידה שניהלתי לפני מספר ימים עם עו"ד סטמרי, שהוא הנאמן בפשיטת הרגל, רק ממנה למדתי בין השאר שהיא הגישה בקשה להסדר נושים כבר לפני שנה-שנתיים והבקשה נידונה והיו התנגדויות והיא נדחתה. לאחר מכן, בחלוף זמן, היא הגישה בקשה להפטר, בקשה שקבועה לדיון לספטמבר השנה. שם, כפי שציינתי בתסקיר, ועל פי שיחת טלפון עם הנאמן, כל החוב היה כ-110,000 ₪ ונכון להיום כבר שולמו במסגרת התשלומים החודשיים כ-85,000 ₪ והחייב גם את זה לא סיפר לי. הדבר נודע לי רק השבוע, שהייתה לו דירה בבעלותו, שנוהל עליה כינוס נכסים על ידי נושה מובטח, ובמאי 2010 הנושה המובטח העביר את היתרה של 26,000 ₪ בערך, 13,000 ₪ לקופת הנאמן בפשיטת הרגל של האישה ועוד כ-13,000 ₪ אני מניח לחייב, דבר שמעולם לא הוזכר. לא הוזכר שהיה נכס ושקיבלו כספים. זה היה לפני שנפתח ההליך פה.

מה שהחייב ציטט וטען שאלו הן טענות המנהל המיוחד כיום, אז לא כך. זהו ציטוט מבקשת הכינוס שהוגשה כאשר לא היו ידיעות ישירות מהחייב. זה ציטוט מבקשת הכינוס. החייב קצת מטעה את בית המשפט. החייב אומר שכך אני טוען היום כלפיו.

תיקי ההוצאה לפועל במסגרת תיק האיחוד הם של בנקים שונים. יש שלושה בנקים: בנק לאומי, הבנק הבינלאומי, בנק דיסקונט. יש גם תביעה של חברת פרטנר, גם תביעה של חברת פלאפון. אלו כמעט כל הנושים.

בצו הכינוס נקבע במפורש כי על החייב להגיש תוך 10 ימים דו"ח על מצב העסקים. בחקירה ראשונה שהתקיימה במשרדי ביום 8.8.13 ביררתי עם החייב שהודיע שטרם הספיק להגיש את הדו"ח, הוא ביקש שאמסור בידיו רשימה ומסרתי לו את כל המסמכים שעליו להמציא, וביניהם ביקשתי שימציא את הדו"ח. החייב עד היום לא המציא כל דו"ח לכונס הרשמי ובכך הפר את צו הכינוס.

החייב הגיש דו"חות חודשיים. זה לא דו"ח על מצב העסקים.

תלושי משכורת של האישה ושלו הוא המציא. אבל את כל יתר ספרי הנהלת החשבונות שלו או של אשתו, הוא לא המציא.

בחקירה שהתנהלה במשרדי בתאריך 20.1.14, לטענת החייב בשלוש השנים האחרונות הוא לא עובד עם רואה חשבון כספי וכל החומר נמצא אצלו, והוא לא ממציא אותו ללא כל סיבה.

בשלוש השנים האחרונות הוא לא עובד עם רו"ח כספי ולא המציא לו חומר לגבי שלוש השנים האחרונות. החומר לא נמצא להנהלת החשבונות או לראיית חשבון. זה חומר שנמצא אצל החייב ובניגוד לדין הוא מסרב להמציא אותו.

בשיחתי עם רו"ח נועם כספי הוא אמר שיש חוב של 2,000 ₪ בערך שהחייב חייב לו בגין העבר, שכל החומר הפיזי שהחייב היה ממציא לו באופן שוטף ומידי שנה לצורך הביקורת היה מוחזר לו מיד לאחר הביקורת ושאצלו נשאר רק חומר שהוקלד למחשב שלו, ולכן ברור שכל החומר האחר, כולל ספרי החשבונות הפיזיים, נמצא אצל החייב והוא מסרב להמציאם.

שמענו קודם מפי החייב שמדובר במקדמה של פרי לנסר. כל ההתחשבנות איתו נעשית כעצמאי, זה תיק אישי שלו. כל הלקוחות הם לקוחות שלו. זה עסק פרטי שלו. הוא מנהל עסק שלו לחלוטין, ללא כל מעורבות של משרד הנסיעות.

החשבוניות שהחייב המציא הם העתקים של חשבוניות ולא המציא את הפנקס. מדובר בחשבונית אחת מסוף שנת 2011. זו חשבונית מס שהוא מוציא כל שנה כדי להשלים את ההכנסה, מעבר למקדמה שהוא מקבל בתלוש המשכורת. כך גם בשנת 2012. לגבי שנת 2013 אני לא יודע. החייב אמר לי שהוא חושב שהוא הוציא בשנת 2013 חשבוניות אותו דבר.

אני לא רוצה להשיב לכל ההכפשות האישיות שאין להן שחר. אני מבקש להעיר הערה קטנה. החייב ציין בפניי בחקירתו הראשונה שהוא התבקש להסביר את הסיבות לקריסה הכלכלית שלו, כפי שהוא היה צריך לעשות בדו"ח על מצב העסקים, והוא הסביר באריכות על מחלת הבן שלו. הסתבר שהבן היה חולה כאשר הוא היה בן 3 ושמגיל 6 אין מחלה. הבן הזה היום כבן 16.

החייב מעלה גם היום את הטיעון בבית המשפט, לא רק כדי להכפיש אותי, אלא גם כדי להסביר מה גרם לכדור השלג הכלכלי. שלא ייקחו אותנו למקומות האלה של בריאות של ילד, שכבר 13 שנה הוא בריא.

באשר להליך פשיטת הרגל של האישה – בהנחה שיינתן היום צו הכרזה, להערכתי יידרש לנקוט בהליך מהיר כדי לקבל את כל הפרטים והנתונים לגבי פעילות החובות נשוא פשיטת הרגל שם, שמא חלקם או כל חלק מהם חופף לחובות כאן. האישה משלמת על פיצו חיוב שהיה לה בזמנו, 1,300 ₪ לחודש, בו בזמן שכאשר ניתן צו חיוב בסך 500 ₪ במעמד צו הכינוס, לא הייתה ידיעה ממשית על הכנסתו והכנסתה ומובן מאליו שכל סכום שייקבע באופן מעודכן יותר לחיוב אישי של החייב, צריך לקחת בחשבון גם לתקופה אחורה וגם לתקופה קדימה, שבעצם האישה משלמת כספים של החייב וחובות שלה וזה לא נכון. יכול להיות שבמסגרת בחינת ההליך שם אני אצטרך להתערב בהליך ההוא ולקשור את החובות ואת ההליכים שם.

החייב מדווח על הכנסה של כ-8,200 ₪ לחודש. אשתו מתפרנסת כ-7,500 ₪. אני סבור שיש להשית עליו צו חיוב תשלומים של 2,000-2,500 ₪ לחודש.

החייב טוען שהצטבר בתיק האיחוד בהוצאה לפועל סכום של עשרות אלפי שקלים. אני שלחתי באוגוסט מכתב רשום להוצאה לפועל שלא נעניתי עליו. שלחתי בקשה נוספת להוצאה לפועל. אני מניח שאולי יש שם 12,000 או 18,000 ₪.

החייב היום נמצא פועל תחת המסגרת של אותה חברת סטייל תיירות בבעלות מר אלי לוי. יש ביניהם מטבע הדברים שיתוף פעולה עסקי מלא. אני פניתי אליו ושלחתי לו גם מכתב דרישה שימציא לי חומר. ביקשתי מהחייב שיקשר אותי עם אלי לוי.

החייב מסרב להמציא את דו"חות הטלפון הנייד. אני מבקש מבית המשפט צו בעניין הזה.

ב"כ הכנ"ר: בשיחה לפני הדיון הבהרתי לחייב מספר דברים. הבהרתי לו שיש לו אפשרות לקבל ייצוג משפטי חינם באמצעות הסיוע המשפטי ואמרתי לו שככל שיש בליבו כנגד מי מהצדדים, תמיד עומדת לו הדרך לפנות לבית המשפט בבקשה, דבר שלא נעשה על ידו. כן הבהרתי לחייב שבדיון היום אין בדעתנו לפתוח את ההליך מחדש. כלומר, הוא חשב להעלות טענות נגד צו הכינוס ואמרתי לו שזה לא אפשרי. לפני בית המשפט עומדת שאלת הכרזת החייב פושט רגל. הנאמן מבקש את ההכרזה. אני לא מתנגד להכרזת החייב.

נותרנו עם שאלת התשלום החודשי. כאשר קובעים תשלום חודשי לחייב, אנו מסתכלים על הוצאות משק הבית המשותף. שאלתי את החייב אם הוא מסכים להצעה כלשהי לשלם סכום מטעמו, והתשובה הייתה שלילית.

מאחר ואשת החייב כבר מצויה בהליך פשיטת רגל, אציע לחייב להציע הצעה חודשית לתשלום.

צר לי לראות את ההתנהלות בין הצדדים. אני פונה לחייב ומבקש שיסתכל על התיק שמנהלת אשתו, שכבר עומדת לפני הליך הפטר.

<#5#>

החלטה

לאחר ששמעתי את הצדדים, שוכנעתי כי יש מקום להכריז על החייב כפושט רגל, משלא העלה כל טעם שלא להיעתר לבקשה.

המנהל המיוחד/הנאמן יהיה רשאי להגיש בקשה להגדלת התשלום החודשי ובקשות כנגד צדדים שלישיים, ככל שימצא לנכון.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ח אדר תשע"ד, 18/02/2014 במעמד הנוכחים.

עירית וינברג-נוטוביץ, שופטת

<#4#>

הכרזת פשיטת רגל

לאחר שעיינתי בבקשה להכריז על החייב פושט רגל ובחוות דעתו של כונס הנכסים הרשמי, ולאחר ששמעתי את עמדות הצדדים, אני מכריזה על החייב פושט רגל ומורה כדלקמן:

(א)      עו"ד דרור יהודאי מתמנה נאמן על נכסי החייב.

ההתחייבות העצמית שהופקדה תעמוד בתוקפה.

(ב) על החייב לשלם לנאמן לטובת נושיו סך 500 ש"ח לחודש החל ב- 1 בחודש הקרוב.           

(ג) על החייב להגיש לנאמן דו"ח חודשי על הכנסותיו והוצאותיו.

(ד) על החייב להתייצב בכל עת שיידרש לכך בפני הנאמן וכן בפני הכונס הרשמי בכל עניין הקשור לפשיטת הרגל.

(ה) לאסור את יציאתו של החייב מן הארץ. החייב יפקיד את דרכונו בידי כונס הנכסים הרשמי. על משטרת ישראל לעכב את יציאתו של החייב מן הארץ עד לקבלת הודעה מבית המשפט בדבר ביטול צו עיכוב היציאה.

המזכירות תמציא לכונס הנכסים הרשמי העתק מאושר מצו זה.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ח אדר תשע"ד, 18/02/2014 במעמד הנוכחים.

עירית וינברג-נוטוביץ, שופטת

הוקלד על ידי שושי עסיס

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/12/2012 החלטה מתאריך 09/12/12 שניתנה ע"י עירית וינברג-נוטוביץ עירית וינברג-נוטוביץ צפייה
20/02/2014 פרוטוקול עירית וינברג-נוטוביץ צפייה
24/08/2021 החלטה על בקשה של משיב 4 דוח הנאמן ובקשה למתן הוראות יעקב שפסר צפייה
28/12/2021 החלטה שניתנה ע"י עירית וינברג-נוטוביץ עירית וינברג-נוטוביץ צפייה
16/10/2022 החלטה שניתנה ע"י עירית וינברג-נוטוביץ עירית וינברג-נוטוביץ צפייה
19/01/2023 החלטה שניתנה ע"י עירית וינברג-נוטוביץ עירית וינברג-נוטוביץ צפייה