טוען...

פרוטוקול דיון

איתי אדרת10/03/2013

לפני: כב' הרשם איתי אדרת

התובעים:

1. האני אבו קטיפאן, (ת.ז. - 303078703)

2. וליד אבו קטיפאן, (ת.ז. - 313223125)

3. יונס אבו קטיפאן, (ת.ז. - 311317358)

-

הנתבעת:

איתני מזון ומשקאות בע"מ, (ח.פ.-514308774)

<#2#

נוכחים:

התובעים וב"כ עו"ד חאג' עאמר תאופיק

ב"כ הנתבעת עו"ד ששון יצחק ומר איתני יריב – הבעלים של הנתבעת

פרוטוקול

ב"כ התובעים:

התובע מס' 2 אינו לומד בבית הייאס הוא תלמיד בית ספר תיכון ואך בשל כך לא הוצא תלוש על שמו של הנתבע מס' 2. גם הנתבע מס' 3 בתחילת עבודתו היה תלמיד תיכון ולא הוצא תלוש על שמו בשל היותו קטין ורק לאחר מכן הוציאו תלוש על שמו אנו נביא את מר אדיר אוחיון שיעיד על כך. הקבלה לעבודה הייתה בפני מר איתני. אנו נביא את מר אוחיון שהתובע מס' 2 אינו ווליד אלג'רבה כפי שנטען בכתב ההגנה אלא ווליד אבו קטיפאן המכונה אברג'ל.

ב"כ הנתבעת:

אנחנו איננו משליכים את יהבנו על המנהל הקודם מר עדי אוחיון ההפך הוא הנכון כל הסיבה לכך לאי הסדרים שישנם הן מר אדיר אוחיון שהוא בעצמו הגיש תביעה.

לשאלת בית הדין לבעלים של הנתבעת:

יש שעון נוכחות בעסק. אדיר אוחיון היה מנהל המסעדה ב-3 שנים האלה ואדיר פוטר ביום 23/09/2012 לאחר שלושה חודשים של ליקויים רבים בעסק ושיחות איתי כבעלים. לא ניתן היה להמשיך להתנהל בחוסר שקיפות מולי ובחוסר סדר. לאחר מכן כתוצאה מתיקון סדרים היו שיחות עם שלושת התובעים והובהר להם כי עליהם לשנות את הגישה וכי הם מחויבים לשעון נוכחות וכל החוקים והכללים שקשורים להעסקתם כחלק מהעזיבה של מנהל המסעדה מר אדיר אוחיון נמחקו נתונים רבים שפגעו במסעדה ולקחו לנו זמן רב לשחזר מול הנהלת החשבונות ולהבין את מהות הדיווח של מר אדיר אוחיון.

התובע מס' 1 פנה אלי ואמר לי שיש חוב בסך 6,000 ₪ בגין שעות נוספות שהצטברו מחוץ לתשלום בתלושי השכר. אני ביקשתי דף הוכחה לדבר הזה מספר פעמים והיה נראה שמשהו בורח מלהציג את ההוכחה במיוחד ככל שירדנו לעובי הקורה גילנו כשלים אחרים של מרמה כמו חלוקת בקבוקים ואיסוף בקבוקים בלי ידיעת הבעלים ועוד דברים נוספים שהיו בין אדיר אוחיון לבין התובעים. יש לציין שכולם משפחה אחת והם מנסים לעשות יד אחת.

התובע מס' 1 לשאלת בית הדין:

אנו היינו מדפיסים בשעון נוכחות לאחר שמונה חודשים או שנה לפני כן זה היה ידני. הנושא היה מול מר איתני ומול אחראי משמרת.

התובע מס' 3 לשאלת בית הדין:

מי קיבל אותי לעבודה ביום הראשון שאני הגעתי לעבודה יריב היה במטבח במשמרת הראשונה שעבדתי הייתה עם יריב. יריב קיבל אותי לעבודה ואני לא הכרתי עם אדיר באותו זמן. יריב סיכם איתי את השכר.

ב"כ התובעים:

אני טוען שהתובעים עבדו שעות נוספות רבות ולא שולם להם שכר בגין כך.

הבעלים של הנתבעת:

בנוגע להבראה וחופשה יש לערוך תחשיב ומה שמגיע אנחנו נשלם למעט נושא של דמי חג המסעדה לא עבדה בערבי חג. בנוסף הם קיבלנו ממני באופן פרטי תשלום מזומן בחגים.

הצדדים יצאו מן האולם.

הצדדים חזרו.

ב"כ הצדדים:

אנו מבקשים להמשיך בהליך.

החלטה

1. ניתן בזה צו לגילוי מסמכים כללי והדדי תוך 30 יום.

2. הצדדים יגישו עדויות ראשיות בתצהירים. התצהירים יוגשו לבית הדין ועם העתק ישירות לצד שכנגד.

3. תצהירי הצדדים יתייחסו לכל אחת מהפלוגתאות שעלו, ותצהירי הנתבעת יתייחסו גם לכל אחת מהעובדות שהעלה התובע בתצהיריו.

4. הצדדים יצרפו לתצהיריהם את כל המסמכים אשר הם מבקשים שיהיו בפני בית הדין .

5. בעל דין שלא מסר פרט בתצהירו, והפרט בתחום ידיעתו האישית, יראו אותו כמודה בפרט שמסר לבית הדין בעל הדין שכנגד בעניין שבנדון , ולעניין זה לא די בהכחשה סתמית.

בעל דין שלא צירף לתצהיריו מסמך שהיה עליו לצרפו, לא יורשה להביא מסמך זה בפני בית הדין בעת הדיון, למעט בחקירה נגדית של עדי הצד שכנגד ועפ"י רשות מאת בית - הדין.

6. תצהירי הצדדים יוגשו כדלקמן :

התובעים יגישו תצהירי עדות ראשית על צירופיהם, לבית הדין וישירות לצד שכנגד וזאת עד ליום 12/05/2013.

הנתבעת תגיש תצהירי עדות ראשית על צירופיהם, לבית הדין וישירות לצד שכנגד וזאת עד ליום 12/06/2013.

7. לא הוגשו תצהירי צד במועד שנקבע יהא בית הדין רשאי לחייב את הצד בהוצאות לטובת אוצר המדינה ו/או ליתן החלטה לפיה לא יורשה הצד להביא עדויות בעל פה לבית הדין ביום הדיון ו/או ליתן החלטה הרואה באותו צד כמי שלא התייצב לדיון .

8. במועד שנקבע לדיון להוכחות ידאג כל צד כי מצהיריו יתייצבו לחקירה נגדית על תצהיריהם אלא אם כן יודיע הצד שכנגד שאין בדעתו לחקור עד מסוים .

9. סירב עד לאמת את דבריו בתצהיר או שלא עלה בידי צד לבוא עימו בדברים , יגיש אותו צד לבית הדין במעמד מסירת תצהירי עדות ראשית מטעמו בקשה להזמנת העד אשר תצהירו לא הוגש .

בבקשה יפורטו ניסיונות בעל הדין ובא כוחו לקבל תצהיר מהעד , הסיבות שבעטיין מבקש בעל הדין להעיד את העד שלא בדרך תצהיר , והעניין עליו נדרש העד להעיד . לתמיכת טענותיו של בעל דין בנושא זה יצורף לבקשה תצהירו של אותו בעל דין .

10. המזכירות תקבע מועד דיון להוכחות בפני שופט/ת (במותב) בהתאם ליומן ביה"ד.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ח אדר תשע"ג, 10/03/2013 במעמד הנוכחים.

איתי אדרת, רשם

שם הקלדנית: שמחה ורון

הוקלד על ידי שמחה ורון

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/03/2013 פרוטוקול דיון איתי אדרת צפייה
19/05/2013 הוראה לבא כוח נתבעים להגיש (א)אישור פקס' יוחנן כהן צפייה