טוען...

פסק דין מתאריך 19/02/14 שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר19/02/2014

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובעים

1.שומרה חב' לביטוח בע"מ

2.יעקב בן-דוד

נגד

נתבעים

1.יוסף בונפיל

2.שירביט חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

בפני תביעה כספית, על סך של 7,430 ₪, שעניינה נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים.

בתום הדיון שהתקיים בפני, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, העדויות וחומר הראיות שהוגש.

טענות התובעים, בקליפת אגוז, הן כי נהגת התובעת החלה בפניה שמאלה למגרש החניה שמתחת לביתה, כשרכב הנתבעים עקף אותה במהירות, ופגע בה. טענות הנתבעים, בקליפת אגוז, הן כי רכב התובעים סטה ימינה כמעט אל מחוץ לכביש, וכשחלף על פניו רכב הנתבעים, חזר רכב התובעים לפתע אל הכביש, ופגע בו.

לאחר ששמעתי את העדויות, ולאחר שעיינתי במוצגים ובכתבי הטענות, לרבות רכיבי הנזק השונים, הנני מעדיף את גרסת התובעים באופן עקרוני, מחמת היותה מתיישבת יותר עם נהיגה הגיונית ועם היקף הנזק, אולם קובע כי אף על פי עדותה, לנהגת רכב התובעים אחריות חלקית לקרות התאונה, אותו אני אומד בשיעור של 40%.

בהתאם, אני קובע שיהיה זה נכון וצודק לחייב את הנתבעים לשלם לתובעים סך כולל של 4,458 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 365 ₪, כשסכומים אלה נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום; וכן שכ"ט עו"ד בסך 1,250 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום מהיום, אחרת יצברו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתן היום, י"ט אדר תשע"ד, 19 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/02/2014 פסק דין מתאריך 19/02/14 שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה