טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 1 התנגדות לביצוע שטר 16/12/12

דנה עופר16/12/2012

מספר בקשה:1

בפני

כב' הרשמת דנה עופר

המבקשת

רכב עומרי טרייד אין בע"מ

נגד

המשיב

בנק מרכנתיל דיסקונט בעמ

החלטה

בפניי התנגדות לביצוע שטר, אשר הוגשה ביחס ל- 4 שיקים על סך 12,500 ₪ כל אחד, למועדים שונים בשנת 2012.

לטענת המבקשת, השיקים נמסרו לאדם בשם חוסין מטר, במסגרת עסקה לרכישת שני כלי רכב. לטענתה, במסגרת ההסכם בין הצדדים, התחייב מטר להסיר את השעבוד שהיה רשום על הרכבים לטובת בנק מרכנתיל דיסקונט תוך 5 ימים, וככל שלא יעשה כך, תקבל המשיבה השיקים חזרה לידיה. לטענת המבקשת, בהתאם להתחייבויותיו של מטר, כך התחייבה גם המבקשת כלפיי צד ג' – רוכשי הרכבים, אולם מטר לא עמד בהתחייבויותיו, ועל כן, לא ניתן היה לבצע העברת בעלות על שם הרוכשים החדשים, לפיכך, החזירו הרכבים לידי המבקשת.

לטענת המבקשת, כל הבטחותיו של מטר להסיר השעבוד מהרכבים ולבצע העברת בעלות על שמה של המבקשת, לא הועילו, ועל כן נתנה המבקשת הוראת ביטול ביחס לכל ארבעת השיקים.

לטענת המבקשת, עת קיבל המשיב השיקים לידיו, לא היו אלה תקינים על פי מראיהם, שכן, בשלושה שיקים שונה שם הנפרע, וכן, אחד מהשיקים, לא סוחר על ידי מטר כלל. על כן, לטענת המבקשת, המשיב אינו אוחז כשורה בשיקים.

המבקשת טוענת לכישלון תמורה מלא, שהתרחש עוד טרם סוחרו השיקים למשיב, ומעלה טענות באשר לזכויותיו של המשיב ולמעמדו ביחס לשיקים.

טענות המבקשת מעלות הגנה לכאורה מפני התביעה השטרית, אילו הוגשה על ידי הצד הקרוב לשטר. די בכך על מנת לזכות את המבקשת ברשות להתגונן, גם כאשר התביעה מוגשת על ידי צד שלישי. שאלת מעמדו של המשיב ביחס לשיקים אינה יכולה להתברר בשלב הדיון בהתנגדות, אלא במשפט עצמו.

בנסיבות אלה, אני רואה לנכון להורות על קבלת ההתנגדות, אף מבלי לקיים בה דיון במעמד הצדדים, זאת בהתאם לסמכותי על פי תקנה 205 (ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד- 1984.

הליכי הוצל"פ מעוכבים. התצהיר ישמש כתב הגנה.

נוכח סכום התביעה היא תידון בסדר דין מהיר.

התובע יגיש תצהיר מטעמו, יחד עם רשימת מסמכים והעתקי המסמכים, בהתאם לתקנה 214ב1(1), תוך 30 יום מקבלת החלטה זו.

אם לא יוגש תצהיר מטעם התובע, תוך המועדים שנקבעו לעיל, תימחק התביעה, וייסגר תיק ההוצל"פ כנגד המבקשת.

עם העברת התביעה מלשכת ההוצאה לפועל לבית המשפט עשוי להיווצר הפרש אגרה, אותו על התובע לשלם תוך 30 יום מקבלת דרישת הגזברות, שאם לא כן תימחק התביעה, וייסגר תיק ההוצל"פ כנגד המבקשת.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ג טבת תשע"ג, 16 דצמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/12/2012 החלטה על בקשה של נתבע 1 התנגדות לביצוע שטר 16/12/12 דנה עופר צפייה
17/05/2013 פסק דין מתאריך 17/05/13 שניתנה ע"י דנה עופר דנה עופר צפייה