טוען...

החלטה מתאריך 17/02/13 שניתנה ע"י דוד גדעוני

דוד גדעוני17/02/2013

בפני

כב' השופט דוד גדעוני

המבקשים

1. אברהם מרדכי

2. בטי יוסף

נגד

המשיב

גיורא מרדכי

החלטה

בקשת רשות ערעור על החלטות כבוד רשמת ההוצאה לפועל. משהמחלוקת נושא הבקשה אינה עובדתית, ומשלא נתבקש אחרת, ניתנת החלטה זו על יסוד הבקשה והתגובות שהוגשו לאחריה.

בקשת רשות הערעור נסבה על מספר החלטות של כבוד רשמת ההוצאה לפועל שבהן הורתה על עיכוב חלוקת כספים שעוקלו למשך 60 ימים (מיום 20.11.12) וזאת על רקע טענות שונות בקשר עם התנהלות המבקשים (חייב וזוכה בתיק מזונות). כפי שנקבע, במהלך תקופת העיכוב האמורה יוכל ב"כ המשיב דכאן (הוא זוכה בתיק אחר) להגיש כל תביעה לבית המשפט המוסמך וזאת, בין היתר, בנוגע לחלוקת הכספים המעוקלים. כן נקבע כי ככל שלא תוגש בתוך התקופה האמורה החלטה של בית משפט מוסמך, יחולקו הכספים בהתאם להוראת ס' 76 לחוק ההוצאה לפועל (על סדרי העדיפויות הקבועים בו, בכלל זה ביחס לחוב מזונות).

נתבקשה תגובה והוגשה תשובה לתגובה. בין לבין, חלפה התקופה שנקבעה לעיכוב חלוקת הכספים.

במצב דברים זה נראה כי הבקשה התייתרה.

אשר לסעד שעניינו ביטול עיכוב חלוקת הכספים (וסעד נוסף שנתבקש אך כחלופי לו) הרי שככל שהוגשה תביעה כאמור על ידי המשיב לבית משפט מוסמך, וככל שניתנה על ידי בית משפט מוסמך החלטה בקשר עם עיכוב חלוקת הכספים, ממילא יש לפעול על פיה או להשיג עליה בהתאם לדין. ככל שלא הוגשה על ידי המשיב תביעה או ככל שלא התקבלה החלטה כאמור, ממילא חלפה תקופת העיכוב, והתייתר הצורך לדון בעיכוב ובטענות בקשר אליו, ובכלל זה בכל האמור במשך התקופה שלגביה ניתן.

אשר לסעד שעניינו אופן חלוקת הכספים בשים לב גם להחלטת בית המשפט המחוזי מיום 6.11.12 – הרי שבהחלטה זו נקבע, בהתייחס לחלוקת הכספים בין תיקי ההוצאה לפועל השונים, בין היתר כי "רשם ההוצל"פ יתן ההוראות שימצא לנכון בהינתן מצב הדברים בכללותו". בהתאם, הורתה רשמת ההוצאה לפועל, כי בחלוף תקופת העיכוב ובהעדר הוראה אחרת של בית משפט מוסמך תיעשה החלוקה בהתאם להוראת ס' 76 לחוק ההוצאה לפועל (המתייחס גם למעמדו של חוב מזונות). במצב דברים זה נראה כי גם הדיון בעניין זה התייתר. מכל מקום, ככל שיש למבקשים טענות בקשר עם אופן חלוקת הכספים – רשאים הם לפנות בבקשה מתאימה לכבוד רשמת ההוצאה לפועל שתדון בעניין כפי שתמצא לנכון.

עיינתי בתגובת המבקשים מיום 30.1.13 – ולא מצאתי כי יש בה טענה המקימה טעם לשנות מן האמור לעיל או להצדיק את קבלת הבקשה.

נוכח האמור לעיל – הבקשה נדחית. בשים לב למכלול הנסיבות, ומשהטעם בגינו נדחתה הבקשה הוא שהבקשה התייתרה – אין צו להוצאות.

ניתנה היום, ז' אדר תשע"ג, 17 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/02/2013 החלטה מתאריך 17/02/13 שניתנה ע"י דוד גדעוני דוד גדעוני צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 אברהם מרדכי שמעון ביטון
מבקש 2 בטי יוסף שמעון ביטון
משיב 1 גיורא מרדכי אלון כינורי