טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש הודעת התובע

קרן כהן16/02/2014

לפני: כב' השופטת קרן כהן

המבקש:

התובע

אסף לוזון

ע"י ב"כ עו"ד מיכאל סימניאן

-

המשיבה:

הנתבעת

1. ביצורית בע"מ

2. שלמה אטרי - נמחק
ע"י ב"כ עו"ד ליאור פוליאקוב

החלטה

  1. לפניי בקשת המבקש (התובע) למתן צו לגילוי מסמכים כללי וספציפי ולמתן ארכה להגשת הודעה בדבר פרטי העדים שבכוונתו להעיד בדיון ההוכחות שייקבע בתיק (להלן: הבקשה).
  2. אקדים את המאוחר ואציין כי לאחר ששקלתי את טענות הצדדים מצאתי שדין הבקשה להתקבל בחלקה, כפי שיפורט להלן.
  3. לעניין הבקשה למתן צו כללי לגילוי מסמכים: אין חולק כי הצדדים גילו האחד למשנהו את המסמכים שבידיהם אלא שטענת הצדדים היא שטרם התבצע עיון במסמכים.

בנסיבות אלה, אני מורה כי הליך העיון במסמכים יתבצע עד ליום 13.3.2014.

כמו כן, למען הסר ספק מובהר כי ככל שמי מהצדדים לא המציא למשנהו תצהיר גילוי מסמכים ערוך כדין, יעשה זאת עד למועד האמור (13.3.2014).

  1. לעניין מתן צו לגילוי מסמכים ספציפיים: אדון להלן בכל אחד מהמסמכים שגילויו התבקש.
    1. אישור קרן הפנסיה אותה פתחה המשיבה בצירוף פירוט מלוא התשלומים שהועברו – אין מחלוקת בין הצדדים שמדובר במסמך רלוונטי. אלא שהמשיבה טענה כי מסמך זה גולה בעת הגשת כתב ההגנה (נספח 10). אכן, מעיון בנספח 10 לכתב ההגנה עולה כי מדובר באישור ההפקדות לקרן הפנסיה. מעיון באישור עולה שהמשיבה החלה להפריש בחודש 10/2009, דהיינו שישה חודשים לאחר תחילת עבודתו של המבקש.

המבקש ביקש כי המשיבה תמציא אישור הפקדות מחודש 3/2009, המועד בו החל לעבוד. אלא שאין בידי המשיבה אישור המצביע על הפקדות מחודש 3/2009, כפי שעולה במפורש מסעיף 57 לכתב ההגנה לפיו ההפרשות בוצעו על פי ההסכם הקיבוצי הכללי לביטוח פנסיוני מקיף במשק הקובע כי המועד לביצוע ההפרשות לפניסה הוא בחלוף שישה חודשי עבודה וזאת בתנאי שהעובד לא בוטח בביטוח פנסיוני בעת קבלתו לעבודה. מכאן, שהמסמך שצורף לכתב ההגנה מפרט את כל ההפרשות לפנסיה שביצעה המשיבה בתקופת עבודתו של המבקש.

בנסיבות אלה, מתייתרת הבקשה לגילוי אישור קרן הפנסיה בצירוף מלוא התשלומים שהועברו, באשר מסמך זה צורף לכתב ההגנה של המשיבה.

    1. פנקס שעות עבודתו של המבקש אצל המשיבים ופנקס המפרט את השעות הנוספות בהן עבד המבקש – המבקש ויתר על בקשתו בסעיף 23 לתגובה שהוגשה ביום 29.1.2014.
    2. דוחות המפרטים את הנסיעות שביצע המבקש בתקופת עבודתו ואת המקומות בהם נאלץ להתייצב מתחילת עבודתו במשיבה – המבקש תבע בכתב התביעה תשלום עבור עבודה בשעות נוספות ובמנוחה שבועית. בנסיבות אלה, הדוחות המבוקשים בהם, לטענת המבקש, קיים מידע בנוגע למספר הרכב עליו נהג בתקופת העבודה ובנוגע לשעות ולמקומות בהן שהה בזמן העבודה, הם מסמכים רלוונטיים לתובענה ויש להורות על גילויים.

משלטענת המשיבה הדוחות אינם מצויים בידיה אלא נמצאים בשליטת צד ג' – חברת טרילוג'יקל טכנולוגיות בע"מ, הרי שעל המשיבה לתמוך טענתה זו במסגרת תצהיר ערוך כדין.

תצהיר בעניין זה יומצא למבקש עד ליום 6.3.2014.

יצוין כי בתגובה מיום 29.1.2014 ביקש המבקש כי בית הדין יורה לחברת טרילוג'יקל טכנולוגיות בע"מ להמציא לידיו את המסמכים המפרטים את הנסיעות שביצע ואת המקומות בהם נאלץ להתייצב מתחילת עבודתו. החלטה בעניין זה תינתן בהמשך.

    1. דוחות איתוראן המלאים של הרכבים עליהם נסע המבקש בכל תקופת עבודתו אצל המשיבה – המבקש לא חזר על בקשתו במסגרת התגובה מיום 29.1.2014. בנסיבות אלה ונוכח המידע הקיים בדוחות המצויים בדוחות של חברת טרילוג'יקל טכנולוגיות בע"מ, הרי שבית הדין מסיק כי המבקש ויתר על דרישתו במיוחד נוכח טענת המשיבה לפיה ברכבים בהם השתמש לא הותקנה מערכת איתוראן.

  1. כאמור, במסגרת התגובה מיום 29.1.2014 ביקש המבקש כי יינתן צו לחברת טרילוג'יקל טכנולוגיות בע"מ להמציא את דוחות הנסיעה שלו בכל תקופת עבודתו. תחילה אציין כי לטעמי מדובר במסמכים רלוונטיים לתובענה ובעיקר לרכיבי התביעה בדבר אי תשלום בעד עבודה בשעות נוספות ובמנוחה שבועית ומשכך לכאורה יש להיעתר לבקשה למתן צו כנגד חברת טרילוג'יקל טכנולוגיות בע"מ. עם זאת, משהבקשה התבקשה במסגרת התשובה לתגובת המשיבה, סבורני כי על המבקש להגיש בקשה נפרדת בעניין זה וזאת על מנת שניתן יהיה לקבל את תגובות המשיבה וחברת טרילוג'יקל טכנולוגיות בע"מ לבקשה בהיותה בקשה למתן צו כנגד צד שלישי.
  2. סוף דבר – הבקשה מתקבלת בחלקה.
    1. המשיבה תגלה את הדוחות המפרטים את הנסיעות שביצע בתקופת עבודתו ואת המקומות בהם נאלץ להתייצב מתחילת עבודתו במשיבה, וזאת עד ליום 13.3.2014.

ככל שהדוחות אינם בידי המשיבה, כטענתה, תמציא לידי המבקש עד למועד האמור תצהיר בעניין.

    1. המבקש רשאי להגיש בקשה למתן צו לחברת טרילוג'יקל טכנולוגיות בע"מ על מנת שתמציא את הדוחות המפרטים את נסיעותיו בכל תקופת עבודתו אצל המשיבה.

הבקשה תוגש עד ליום 26.2.2014, שאם לא כן לא תותר הגשתה במועד מאוחר יותר.

  1. משהליכי גילוי המסמכים טרם הסתיימו מוארך המועד להגשת הודעות הצדדים בדבר מספר העדים שבכוונתם להעיד במסגרת דיון ההוכחות שייקבע בתיק, וזאת עד למתן החלטה בעניין.
  2. התיק יובא לעיוני ביום 27.2.2014.

ניתנה היום, ט"ז אדר תשע"ד, (16 פברואר 2014), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/06/2013 הוראה לתובע 1 להגיש הודעת התובע קרן כהן צפייה
21/11/2013 הוראה לתובע 1 להגיש הודעת התובע קרן כהן צפייה
16/02/2014 הוראה לתובע 1 להגיש הודעת התובע קרן כהן צפייה
30/04/2014 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר תובע קרן כהן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אסף לוזון מיכאל סימיניאן
נתבע 1 ביצורית בע"מ שירן אטרי בן סימון
נתבע 2 שלמנ אטרי