טוען...

גזר דין מתאריך 23/12/13 שניתנה ע"י לאה שלזינגר שמאי

לאה שלזינגר שמאי23/12/2013

בפני כב' השופטת לאה שלזינגר שמאי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מלקו דניאל

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד עידן כץ

ב"כ הנאשם עו"ד לירון לוי

הנאשם בעצמו

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המאשימה לעונש: מדובר בעבירה של נהיגה בשכרות. הנאשם נוהג משנת 2000 ולחובתו 10 הרשעות קודמות, כאשר הרשעה 10 היא נהיגה בשכרות משנת 2011 על עבירה משנת 2008 – מגיש גיליון הרשעות. סוכם בין הצדדים כי הנאשם ייפסל למשך 4 שנים, יושת עליו צו של"צ בהיקף 100 שעות וכמו כן מאסר על תנאי, תנאי וקנס. בעניינו של הנאשם התקבל תסקיר הסוקר את נסיבותיו האישיות. שירות מבחן לא התרשם מכך שקיימת בעייתיות מבחינת שתייה אם כי התייחסותו מצומצמת. יחד עם זאת שירות המבחן בא בהמלצות טיפוליות וכן השתת של"צ. בנוסף, שירות המבחן מציין את התייחסות הנאשם לעבירה ואנחנו מקווים כי המעשים לא יחזרו על עצמם. מבקשים לכבד את ההסדר שמצד אחד לוקח בחשבון את חומרת העבירה ומצד שני את העובדה שהעבירה הקודמת משנת 2008 ואני מבקש לכבדו.

ב"כ הנאשם לעונש: אבקש לכבד את הסדר הטיעון. מדובר בנאשם עולה חדש בארץ, שירת שירות צבאי מלא בחיל האוויר, עובד כמחסנאי ובשעות הערב עובד במתנ"ס בעיר בה הוא גר. הוא נשוי ואין לו ילדים, אך אשתו בחודשים מתקדמים של היריון. מפנה את בית המשפט ומצטרפת לדברי חברי בדבר התנהלות יציבה בחייו של הנאשם בכך שהנאשם נעדר עבר פלילי. אבקש לאור כל האמור לכבד את הסדר הטיעון בהיותו סביר בנסיבות המקרה. מציגה אישור הפקדת רישיון מיום 13.02.2013.

הנאשם לעונש: אני מודה על הטעות שעשיתי ואני מודע לזה. בכל זאת, אשתי עכשיו בהיריון בחודש חמישי ויש לי גם שכירות לשלם ויש לי המון דברים מסביב. אני מבקש מבית המשפט להתחשב בי בשעות השל"צ, אני מוכן עוד שנה פסילה אבל השל"צ הזה הוא ארוך ואני צריך להיות עם אשתי עוד ארבעה חודשים כשהיא מביאה ילד לעולם.

<#2#>

גזר דין

1. הנאשם הורשע על-פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

2. עפ"י כתב האישום ביום 5.1.13 שעה 04:42 או בסמוך לכך, נהג הנאשם ברכב פרטי מס'
83-431-56 ברח' שד' ויצמן בנתניה, כשהוא שיכור, כאשר בבדיקת נשיפה נמצא שריכוז האלכוהול בדגימת אויר נשוף של הנאשם הייתה 615 מק"ג.

3. אין צורך להכביר מילים על מסוכנותה של נהיגה בשכרות הן לנהג והן ליתר המשתמשים בדרך, ועל ההשלכות ההרסניות העלולות להיגרם כתוצאה מכך. אך בנס לא גרם הנאשם לאסון. לא בכדי קבע המחוקק, כי העונש בגין עבירה זו יכלול, בין היתר, פסילת רישיונו של הנהג לתקופה שלא תפחת משנתיים. חומרה יתרה במקרה דנן בו לחובת הנאשם הרשעה קודמת בעבירה של נהיגה בשכרות משנת 2008.

4. לחובת הנאשם הנוהג משנת 2000, 10 הרשעות קודמות, מהן, כאמור, נהיגה בשכרות.

הנאשם נעדר עבר פלילי.

5. לזכותו של הנאשם הודאתו.

6. הצדדים הגיעו להסדר טיעון במסגרתו עתרו להשית על הנאשם של"צ בהיקף 100 שעות, פסילה למשך 4 שנים, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי, קנס והתחייבות.

7. לאור הסכמת הצדדים מיום 1.10.13, הוריתי לשירות המבחן להגיש תוכנית של"צ עבור הנאשם, ככל ויימצא מתאים לכך.

בתסקיר מיום 17.12.13 סקרה קצינת המבחן את עברו של הנאשם ונסיבותיו האישיות וציינה , כי הנאשם נשוי, איש עמל, נעדר עבר פלילי ומנהל אורח חיים נורמטיבי. בהתייחסותו לעבירה נשוא כתב האישום צוין, כי מחד הנאשם הודה, לקח אחריות, מודע לחומרת התנהגותו ומבין כי עליו לשאת בעונש, אך מאידך, העובדה כי מדובר בעבירה חוזרת מעלה ספק בנוגע למידת הבנתו את חומרת המעשה והשפעתו עליו כנהג ברכב.

עוד ציינה קצינת המבחן כי למרות שאין המדובר בצריכת אלכוהול ממניעים התמכרותיים היא מוצאת לנכון לשלב את הנאשם, בהסכמתו, בקבוצה טיפולית המיועדת לנהגים שנהגו תחת השפעת אלכוהול.

לאור זאת, המליץ שירות המבחן להטיל צו של"צ וצו מבחן למשך שנה במסגרתו ישולב בקבוצה טיפולית.

8. כאמור מדובר בעבירה חמורה של נהיגה בשכרות אשר הפכה למכת מדינה ושומה על ביהמ"ש להילחם בתופעה שלילית זו ולהחמיר בענישה בגין עבירה זו כגורם מרתיע.

בית המשפט העליון עמד בשורה של פסקי דין על חומרת העבירה של נהיגה בשכרות אשר מחייבת ענישה מחמירה ומרתיעה כחלק ממדיניות המאבק בתאונות הדרכים ומניעת הקטל בכבישים. כך לדוגמא כבוד השופט רובינשטיין ברע"פ 8135/07 אהוד גורן נ' מדינת ישראל : "לא יתכן חולק כי השכרות היא אחת מאמות כל חטאת בתחום התעבורה. הנוהג שיכור מסכן לא רק את עצמו, אלא את כל סביבתו בכביש ואף הולכי רגל, ואין צורך להכביר מלים על כך. תופס הגה והוא שיכור - הוא כמכונת מוות נעה. המחוקק נתן לכך ביטוי ברור בצורות שונות. על כן, ראוי מאבקן של רשויות האכיפה להגשים את רצון המחוקק, ובתי המשפט מצווים לתת לכך יד".

9. עם זאת בקביעת העונש ההולם בהתאם לסעיף 40 ג (א) לחוק העונשין, ראוי להתחשב בערך החברתי שנפגע מביצוע העבירה, במידת הפגיעה בו, במדיניות הענישה הנהוגה, בנסיבות הקשורות בביצוע העבירה, נסיבותיו האישיות של הנאשם וסיכויי שיקומו.

10. לאחר ששקלתי טיעוני הצדדים ובחנתי עברו של הנאשם ובשים לב לתסקיר שירות המבחן, אני מאמצת את ההסדר וגוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

ניתן בזאת צו שירות לתועלת הציבור לפיו יבצע הנאשם 100 שעות של"צ במסגרת "מרכז המתנדבים " בפ"ת, כמפורט בתסקיר.

ככל ויהא צורך בשינוי מקום ההשמה, שירות המבחן יבצע את השינוי וידווח על כך לבית המשפט.

בתום ביצוע השל"צ תדווח על כך קצינת המבחן לבית המשפט.

הנאשם מוזהר כי באם לא יבצע השל"צ לשביעות רצון הממונה או קצינת המבחן ייגזר עונשו מחדש.

אני דנה את הנאשם ל- 10 ודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, שלא יעבור עבירה של נהיגה בזמן פסילה ו/או בשכרות ו/או תחת השפעת משקאות משכרים.

אני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 1,200 ₪ או 10 ימי מאסר תמורתו.

הקנס ישולם ב-3 תשלומים שווים ורצופים, החל מ- 02.02.2014.

לא ישולם איזה מן התשלומים במועדו, תעמוד מלוא יתרת הקנס לפרעון מיידי.

הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 4 שנים בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית.

הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 6 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.

על הנאשם לחתום על התחייבות להימנע מהעבירות של נהיגה בפסילה, בשכרות או תחת השפעת משקאות משכרים.

סכום ההתחייבות 10,000 ₪.

משך ההתחייבות שלוש שנים.

יסרב לחתום ייאסר ל- 60 ‏יום.

ההתחייבות תחתם היום.

הפסילה תימנה מיום 12.02.2013.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ' טבת תשע"ד, 23/12/2013 במעמד הנוכחים.

לאה שלזינגר שמאי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/01/2013 החלטה מתאריך 29/01/13 שניתנה ע"י טל אוסטפלד נאוי טל אוסטפלד נאוי לא זמין
06/03/2013 החלטה טל אוסטפלד נאוי צפייה
18/03/2013 החלטה מתאריך 18/03/13 שניתנה ע"י אטליא וישקין אטליא וישקין צפייה
01/05/2013 החלטה מתאריך 01/05/13 שניתנה ע"י לאה שלזינגר שמאי לאה שלזינגר שמאי לא זמין
10/07/2013 החלטה מתאריך 10/07/13 שניתנה ע"י לאה שלזינגר שמאי לאה שלזינגר שמאי לא זמין
02/10/2013 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר לאה שלזינגר שמאי לא זמין
23/12/2013 גזר דין מתאריך 23/12/13 שניתנה ע"י לאה שלזינגר שמאי לאה שלזינגר שמאי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל
נאשם 1 מלקו דניאל מלקו דניאל אהוד מלמה