טוען...

הוראה למבקש 1 להגיש אישור פקס

אריאל צימרמן31/01/2013

בפני

כב' השופט אריאל צימרמן

מבקשת

גרציה לוי

נגד

משיבה

חברת חשמל לישראל בע"מ

בשם המבקשת: עו"ד מירה שרעבי

בשם המשיבה: עו"ד טלי בק הורנשטיין

החלטה

לפניי בקשה לסעד זמני שיאסור על ניתוק זרם החשמל מביתה של המבקשת.

1. המבקשת בת 60, חולנית, ואלמנה מזה 15 שנים. בעלה המנוח, שהיא לא חייה עמו לדבריה בשנותיו האחרונות שכן היו פרודים, היה בעליו של בית בכפר שלם בתל אביב. לדבריה בעלה הותיר אחריו חובות רבים, ונושים שונים הם שהמשיכו לעשות שימוש בבית מאז פטירתו ועד לשנת 2012. בשנה זו, לאחר הליכים שונים ב"עולם התחתון", כך מתארת המבקשת, התאפשר לה לעבור ולגור בבית, ובחודש נובמבר 2012 עבר חשבון החשמל על שמה. ברם חברת החשמל טוענת כי בגין הנכס נצבר ברבות השנים חוב של למעלה מ-200 אלף ₪ (!), שלטענת המבקשת אינו שלה. חברת החשמל הודיעה כי הזרם ינותק אם החוב לא ישולם, ומכאן הבקשה לצו זמני למניעת הניתוק, שהוגשה בגדרי המרצת פתיחה הקוראת להצהיר על החוב ככזה שלא המבקשת חבה בתשלומו.

2. נוכח דחיפות העניין ניתן על ידי צו ארעי בכפוף להתחייבות עצמית וערבון של 750 ₪ והבקשה הועברה לתגובת המשיבה.

3. המשיבה חולקת על טענת המבקשת כי החוב אינה שלה. כן מטעימה המשיבה כי יש בצו כדי למנוע ממנה את הכלי האפקטיבי היחיד להביא לגביית חובות בידה.

4. דין הבקשה – להתקבל. איני נדרש כאן בהרחבה לסיכויי התביעה, ולכל טענות המשיבה. על פני הדברים ייתכן שנצבר בעבר אותו חוב עצום. שאלה נפרדת היא האם ניתן לייחס כיום למבקשת אותו חוב, ובעניין זה אין ספק שעולות תמיהות מסוימות ביחס לעמדתה של חברת החשמל. אולם עיקר הוא במאזן הנוחות: ניתוקה של המבקשת מרשת החשמל, ודאי בעיצומו של החורף, הוא מהלך בעייתי. אם תידחה תובענתה – ניתן יהיה לנתק את הזרם באותו מועד. בינתיים, פרט לערבון (הבלתי משמעותי), הרי שהמבקשת תחויב להמשיך ולשלם את חובה השוטף, כך שקרן החוב אינה צפויה לגדול. ככל שחברת החשמל לא מיהרה לפעול לגביית החוב בזמן שהיה עסוק לצמוח למימדיו העצומים משך שנים, הרי שדומה כי תוכל להמתין עד להכרעה בהליך העיקרי, שאינו הליך סרק.

5. הבקשה מתקבלת אפוא. המשיבה תימנע מניתוק החשמל בביתה של המבקשת בגין חובות העבר, וזאת עד להכרעה אחרת בתיק. הבטוחות לצו הארעי יבטיחו את הצו הזמני. אין בצו הזמני כדי לפטור את המבקשת מחובתה להמשיך ולשלם את התשלומים השוטפים שבהם היא חבה, וככל שלא תשלם את אלה – פתוחה תהיה הדרך לפני המשיבה לפעול להגנה על זכויותיה. אין צו להוצאות בנסיבות הענין.

ניתנה היום, כ' שבט תשע"ג, 31 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/01/2013 הוראה למבקש 1 להגיש אישור פקס אריאל צימרמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 גרציה לוי מירה שרעבי
משיב 1 חברת חשמל לישראל בע"מ זמיר וייס, ויקטור פישר