טוען...

גז"ד

מעין בן ארי28/01/2013

בפני כב' השופטת מעין בן ארי

36869-01-13

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

גאסם בני גאבר (עציר)

<#1#>

הנוכחים:

ב"כ המאשימה המתמחה גלעד רוזנברג

ב"כ הנאשם עו"ד ג'אברה

הנאשם הובא

פרוטוקול

הדיון מתורגם לשפה הערבית

<#2#>

החלטה

אני מורה על מינויו של עו"ד ג'אברה לייצג בתיק העיקרי

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ז שבט תשע"ג, 28/01/2013 במעמד הנוכחים.

מעין בן ארי, שופטת

ב"כ המאשימה: אנחנו מסכימים למחיקתו של אישום רביעי, לא על דרך של הסדר טיעון.

ב"כ הנאשם: הנאשם מודה, לפיכך, באישומים 1, 2 ו-3 בכתב האישום.

הנאשם: אני מודה בשלוש כניסות לישראל שלא כדין.

<#4#>

הכרעת דין

נוכח הודיית הנאשם אני מרשיעה אותו ב-3 עבירות של כניסה לישראל שלא כחוק, לפי סעיף 12(1) לחוק הכניסה לישראל, תשי"ב – 1952 (נשוא אישומים 1, 2 ו-3).

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ז שבט תשע"ג, 28/01/2013 במעמד הנוכחים.

מעין בן ארי, שופטת

ב"כ המאשימה: מדובר ביליד 87' אשר הורשע זה עתה בשלושה אישומים של כניסה לישראל שלא כדין, לחובת המשיב 2 הרשעות קודמות מהשנים 2009-2010 בעבירות דומות ובעבירות של התחזות לאחר, בגינן הוא נידון למאסרים בפועל ואף לעונש מאסר מותנה שתוקפו פג לפני 3 חודשים בהתאם לתיקון 113 לחוק העונשין אני מבקש לקבוע מתחם ענישה לגבי כל אחד מהאישומים. לאור העבר הפלילי אני מבקש שהעונש שיחול על כל אישום יהיה באמצע מתחם הענישה, במצטבר כמו כן אני מבקש להשית עליו מאסר מותנה וקנס.

ב"כ הנאשם: הנאשם הודה בכתב אישום מתוקן היום וחסך זמן שיפוטי יקר, מדובר בנאשם צעיר בן 25 שנים, בן למשפחה ברוכת ילדים, אביו נפטר והוא יתום. הוא נכנס לארץ על מנת לחפש את פרנסת משפחתו, גם בעבר וגם בהווה וגם עכשיו לא התלוו לעבירות השב"ח עבירות נוספות (למעט התחזות שכרוכה בעבירת הכניסה). אני מחזיק כאן בגזר דין של כבוד השופטת מירב בן ארי שגזרה על נאשם שהורשע בשתי כניסות 14 ימים, לאחר התיקון ושם היא קבעה כי בימ"ש בגזירת הדין צריך להתחשב בפסקה שהייתה נוהגת לפני תיקון החוק. בבתי משפט האחרים נותנים על שלוש כניסות חודש ויום, ועל שתי כניסות 14 יום. אבקש לנהוג עם הנאשם במידת הרחמים ולגזור את עונשו באופן מידתי וגם מאסר מותנה באופן מידתי. אבקש להימנע מהטלת קנס. יש לו משפחה בת 10 נפשות שאין להם פרנסה.

הנאשם: אני מבקש רחמים. אני מתחייב לא לחזור יותר.

<#6#>

גזר דין

  1. הנאשם שבפני הורשע, בהתאם להודאתו, ב-3 עבירות של כניסה לישראל שלא כדין.
  2. כידוע, בהתאם לתיקון 113 לחוק העונשין, יש לקבוע, בטרם גזירת הדין את מתחם העונש ההולם, תוך מתן משקל למידת הפגיעה בערך החברתי המוגן, למדיניות הענישה הנהוגה ולנסיבות ביצוע העבירה ובכלל זה למשך השהייה ותכליתה.
  3. כפי שנפסק לא אחת, חובתה של מדינת ישראל לשמור על ריבונותה ועל גבולותיה מפני הנכנסים בשעריה ללא היתר. העבירה של כניסה לישראל שלא כדין פוגעת בערך חברתי זה.
  4. ברע"פ 3173/09 בעניינו של מוחמד פראגין עמד בית המשפט העליון על חומרתה של עבירת הכניסה לישראל והשלכותיה תוך התייחסות לענישה הראויה והנוהגת. צוין, כי כאשר מדובר בעבירה ראשונה, העונש ההולם בנסיבות מקלות שנמנו שם יכול להגיע כדי מאסר מותנה והתחייבות, ואילו כאשר מדובר בשהייה שנייה, או יותר: "העונש הראוי הוא מאסר בפועל, לשם הרתעה, ואורכו צריך להיגזר מנסיבות המקרה והנאשם". לגבי עבירה של כניסה שלא כדין, שאליה נלוו עבירות נוספות כגון זיוף והתחזות, נאמר כי על הענישה: "מתחילה מהטלת מאסר בפועל, מאחורי סורג ובריח, של חודשים ממושכים, וכן מאסר תנאי וקנס". כפי שציינתי לא אחת במסגרת גזרי הדין בעבירות אלה, אמנם פסק הדין בעניין מוחמד פראגין ניתן בטרם חקיקתו של תיקון 113 לחוק העונשין אולם יש בו כדי להשליך על קביעת מתחמי הענישה במקרים דומים.
  5. בשים לב לנאמר לעיל, סבורני כי מתחמי הענישה ההולמים הם כדלקמן:

כאשר מדובר בכניסה אחת לישראל שלא כדין – המתחם ינוע בין ימי מאסר לבין 4 חודשי מאסר בפועל.

כאשר מדובר בכניסה לישראל, שאליה נלוו עבירות נוספות שנועדו להקל על העבירה העיקרית וכרוכות בה – המתחם ייקבע בהתאם לחומרתה של העבירה הנלווית.

כאשר מדובר ביותר מאישום אחד- הרי שהמתחמים האמורים יחולו לגבי כל אחת מהכניסות לישראל שלא כדין (ראה סעיף 40יג(ב) לחוק העונשין). עם זאת, ברור כי קביעת העונש הכולל תחייב, בהיעדר נסיבות חריגות ויוצאות דופן, הטלת מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח שייתן ביטוי למספר הכניסות, תדירותן ויתר הנסיבות הרלוונטיות.

  1. כידוע, ולצד קביעת מתחמי הענישה, מלאכת גזירת הדין אינה עניין מתמטי, ויש לשקלל את כלל הנתונים ולאזנם באופן המתאים לכל מקרה.
  2. במקרה שלפני, הורשע הנאשם בשלוש כניסות לישראל שלא כדין, ללא שנלוו להן עבירות נוספות. בהינתן מתחם העונש ההולם האמור, ולאחר שהבאתי בחשבון את השיקולים לחומרא ולקולא, הכוללים: הודיית הנאשם שיש בה כדי ללמד על נטילת אחריות, את הרישום הפלילי הקיים לחובתו והכולל שתי עבירות של כניסה לישראל מהשנים 2009 ו-2010, נסיבותיו האישיות עליהן שמעתי מפי ב"כ, החלטתי לגזור עליו את העונשים הבאים:

6 שבועות מאסר בפועל, החל מיום מעצרו 17/01/13.

חודש מאסר על תנאי למשך שנתיים שלא יעבור עבירה שבה הורשע.

הנאשם יחתום על התחייבות כספית על סך 2,000 ש"ח להימנע במשך שנתיים מעבירה בה הורשע. לא תיחתם ההתחייבות תוך 7 ימים, ייאסר הנאשם למשך 5 ימים. לאור העובדה כי מהטיעונים עולה שהנאשם נכנס לישראל על מנת להתפרנס, לא ראיתי להוסיף רכיב של קנס.

זכות ערעור תוך 45 ימים.

<#7#>

ניתנה והודעה היום י"ז שבט תשע"ג, 28/01/2013 במעמד הנוכחים.

מעין בן ארי, שופטת

הוקלד ע"י דוד אוחיון.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/01/2013 גז"ד מעין בן ארי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל תמר בר-זוהר
נאשם 1 גאסם בני גאבר (עציר) ראסם ג'בארה