טוען...

החלטה מתאריך 13/02/13 שניתנה ע"י נסר אבו טהה

נסר אבו טהה13/02/2013

בפני כב' השופט נסר אבו טהה

המבקשת

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד מסעד אליאס מסעד

נגד

המשיב

פרננדו ארמבורו (עציר) - בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד פאולה ברוש

<#2#>

נוכח: מתורגמן לשפה הספרדגית סנה מרסל.

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

אני מסכימה לקיומן של ראיות לכאורה וכן לקיומה של עילת מעצר. גם עיינתי בהחלטת בית המשפט בעניינו של השותף שנעצר עד תום ההליכים, זאת לאחר שהתקבל תסקיר בעניינו.

בעניינו של המשיב אבקש שיתקבל תסקיר מעצר, וכן אבקש שתיערך למשיב בדיקה פסיכיאטרית. עולה תמונה מדאיגה לאור האישום השלישי, אמירותיו הקשות של המשיב. המדובר במשיב צעיר, בן 23, עלה ארצה לפני כשש שנים עם אחיו מארגנטינה, אחיו נשוי ומתגורר בצפון בנצרת עילית ולמשיב דודה באילת, הוריו לא נמצאים בארץ. למשיב יש קשר עם אחיו. הטלפון של אחיו 052-2533470.

אבקש ששירות המבחן יבחן הליך טיפולי בעניינו של המשיב. אני סבורה, שלמשיב רקע של אלכוהול וסמים, שדורש בדיקה בשלב זה.

ב"כ המבקשת:

עמדתנו הינה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים.

אבקש לאבחן את עניינו של המשיב שבפנינו מעניינו של האחר, לאור העובדה שלמשיב עבר פלילי הכולל הרשעה קודמת בגין עבירת אלימות וגם לחובתו מאסר מותנה בר הפעלה. מעבר לכך, קיים בעניינו של המשיב חשש להימלטות מן הדין.

<#3#>

החלטה

1. בפניי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, על רקע כתב האישום המייחס לו לכאורה באישום הראשון – עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, ניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות, גניבת כרטיסי חיוב, הונאה בכרטיסי חיוב – עבירות מיום 19.10.2012. באישום השני – מיוחסת למשיב עבירה של הדחה בחקירה, איומים, הטרדה כלפי המתלונן – עבירות מיום 10.10.2012. באישום השלישי – עבירות של הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, איומים, החזקת סכין שלא כדין – עבירות מיום 19.01.2013.

2. ב"כ המשיב הסכימה לקיומן של ראיות לכאורה וכן לקיומה של עילת מעצר. יחד עם זאת, עתרה לקבלת תסקיר שיבחן מסגרת טיפולית התואמת את צרכיו של המשיב, על רקע שימוש באלכוהול וסמים. בנוסף, עתרה להפנות את המשיב לקבלת חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי, בשים לב להתנהלותו והתנהגותו המתוארת באישום השלישי.

עוד נטען, כי מדובר במשיב שעלה לארץ יחד עם אחיו מארגנטינה, הוריו נותרו בארגנטינה. עוד נטען, כי למשיב דודה שמתגוררת באילת ואח נשוי שמתגורר בעיר נצרת עילית. עוד נטען, כי לחובתו הרשעה בעבירת אלימות ואף מאסר מותנה.

3. ב"כ המבקשת עתר למעצרו של המשיב עד תום ההליכים, ועמד על רמת המסוכנות הגבוהה הנשקפת מהמשיב, בשים לב במיוחד לאמור באישום השלישי, לפיו המשיב מיוזמתו ולאחר שהיה דרוש חקירה, התקשר לתחנת המשטרה והודיע, כי הוא מחזיק סכין וממתין לשוטרים וכשהגיעו השוטרים למקום, איים עליהם באמצעות הסכין ורק לאחר שימוש בכוח סביר, לרבות באמצעות אקדח טייזר וגז פלפל, בוצע מעצרו של המשיב.

עוד עמד ב"כ המבקשת על עברו הפלילי הכולל הרשעה בתחום האלימות וכן מאסר מותנה.

4. בהעדר מחלוקת בדבר קיומן של ראיות לכאורה וכן קיומה של עילת מעצר, נותר אפוא בהתאם למצוות המחוקק בסעיף 21 ב', לבחון באמצעות תסקיר, את רמת מסוכנותו של המשיב וכן מסוגלות חלופה להציב גבולות להתנהגותו.

5. הנני מורה לשירות המבחן לערוך תסקיר בעניינו של המשיב, וכן ליצור קשר עם אחיו של המשיב שמתגורר בנצרת עילית בטלפון מספר 052-2533470.

6. הנני מורה לשב"ס להביא את המשיב בהקדם בפני הפסיכיאטר המחוזי, לקבלת חוות דעת פסיכיאטרית בעניינו.

7. המזכירות תשלח עותק מכתב האישום יחד עם פרוטוקול זה לפסיכיאטר המחוזי.

8. קובע להמשך דיון לקבלת תסקיר וחוות דעת פסיכיאטרית ליום 05.03.2013 שעה 12:00.

9. המשיב יובא לדיון באמצעות שב"ס.

10. המזכירות תזמן מתורגמן לשפה הספרדית למועד הנדחה.

עותק ההחלטה יישלח לשירות המבחן.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ג' אדר תשע"ג, 13/02/2013 במעמד הנוכחים.

נסר אבו טהה, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/02/2013 החלטה מתאריך 13/02/13 שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה
05/03/2013 החלטה מתאריך 05/03/13 שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל שלמה למברגר
משיב 1 פרננדו ארמבורו (עציר) פאולה ברוש