טוען...

החלטה מתאריך 24/02/13 שניתנה ע"י ורדה וירט ליבנה

ורדה וירט ליבנה24/02/2013

ניתנה ביום 24 פברואר 2013

דוד אסור

המבקש

-

המוסד לביטוח לאומי

המשיב

בשם המבקש – עו"ד אמיר ח'טיב

החלטה

השופטת ורדה וירט-ליבנה

1. לפני בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי בחיפה (בל 31345-04-12; סגנית הנשיאה איטה קציר), בו נדחה ערעורו של המבקש על החלטת הוועדה הרפואית לעררים בנפגעי עבודה (להלן גם הוועדה) מיום 28.2.12.

2. לטענת ב"כ המבקש, ממצאי הוועדה בבדיקת אצבע 2 ביד שמאל מחייבות את המסקנה כי המבקש סובל מקשיון לא נוח באצבע. בנוסף נטען כי הוועדה לא התייחסה לשאלה האם הצלקות ביד הן מכאיבות או מכערות ולא דנה בתלונות על חוסר תחושה באצבע. עוד הוסיף כי יש להחזיר את עניינו של המבקש לועדה בהרכב חדש, משום שהוא הגיש חוו"ד של מומחה לכירורגית כף יד ובועדה ישב אורטופד.

3. לאחר שעיינתי בבקשה ובכל חומר התיק שבפניי ובחנתי את טענות ב"כ המבקש לא מצאתי מקום להתערב בפסק דינו של בית הדין האזורי וליתן רשות ערעור עליו. לא שוכנעתי מטענותיו של ב"כ המבקש כי נפלה טעות משפטית בהחלטתה של הוועדה אשר יש בה כדי להצדיק מתן רשות ערעור.

4. הוועדה התכנסה בעניינו של המבקש פעמיים, רשמה בפניה את תלונותיו, ערכה לו בדיקה קלינית ורשמה את ממצאיה. הוועדה דנה בפירוט בשאלת יישום פריט 44 לתוספת לתקנות הביטוח לאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ו-1956, לפיו "קשיון לא נוח של האצבעות" מוגדר כקשיון שאינו מאפשר תפיסה או פתיחת היד ומפריע לפעולת האצבעות הסמוכות. הוועדה ציינה כי על פי ממצאיה קיימת פתיחה ותפיסה של היד, והאצבעות הסמוכות אינן מופרעות. מכאן הסיקה הוועדה שמצבו של המבקש מתאים לקשיון נוח, שמוגדר בתקנות כקשיון המאפשר תפיסה. קביעה זו מצויה במתחם שיקול דעתה הרפואי-מקצועי של הוועדה, היא מנומקת וברורה ולא נפל בה פגם משפטי. כן יצוין, כי בנסיבות העניין, לאור חוות דעתו של פרופ' שטהל ואופי החלטת הוועדה, לא נפל פגם בכך שבוועדה ישב מומחה בתחום הכירורגיה האורטופדית, שהרי זהו תחום המומחיות המתאים לבחינת טענות המבקש במישור האורטופדי.

כמו כן, הוועדה התייחסה לעניין הצלקות ומצאה כי בבדיקתה נמצאה צלקת עדינה ובקושי נראית לעין, וברור כי צלקת מסוג זה אינה מקנה אחוזי נכות.

בנוסף, דין טענות ב"כ המבקש בעניין הנוירולוגי להידחות אף הן, הואיל והן אינן נתמכות בתיעוד רפואי, ואף פרופ' שטהל בחוות דעתו אינו סבור כי יש לקבוע למבקש נכות נוירולוגית כלשהיא.

5. סיכומו של דבר – בקשת רשות הערעור נדחית ללא צו להוצאות.

ניתנה היום, י"ד אדר תשע"ג (24 פברואר 2013) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/02/2013 החלטה מתאריך 24/02/13 שניתנה ע"י ורדה וירט ליבנה ורדה וירט ליבנה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 - מבקש דוד אסור סאמי אבו-ורדה
משיב 1 המוסד לביטוח לאומי ירושלים סניף ויצמן