טוען...

גזר דין מתאריך 02/07/13 שניתנה ע"י שלמה בנג'ו

שלמה בנג'ו02/07/2013

בקשה מס' מספר בקשה

לפני כב' השופט שלמה בנג'ו

בעניין:

1 מדינת ישראל

המאשימה

נגד

1 אברהם סינגר

הנאשם

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של התנהגות שגרמה נזק לרכוש וחבלה לגוף, אי ציות לרמזור אדום ונהיגה רשלנית.

לפי עובדות כתב האישום בהם מודה הנאשם, בתאריך 27.7.12 סמוך לשעה 11:30 נהג הנאשם ברכב פרטי ברח' פיקא, הגיע לצומת מרומזר ברחוב הראל, הרמזור בכיוון נסיעתו דלק באור אדום, למרות זאת הנאשם לא ציית לאות ברמזור בכיוון נסיעתו, נכנס לצומת באדום וגרם לתאונה בה היו מעורבים שני כלי רכב נוספים מעבר לרכב הנאשם. כתוצאה מהתאונה נחבלו בגופם ונזקקו לטיפול רפואי הנאשם ושני הנהגים המעורבים בתאונה, כמו כן נגרם נזק לכלי הרכב המעורבים.

הצדדים הגיעו להסדר טיעון, לפיו, מרכיב הענישה העיקרי קרי, פסילה בפועל, יעמוד על 3 חודשים שהינה פסילת המינימום, יתר מרכיבי הענישה – פסילה על תנאי וקנס נותרו לשיקול דעת ביהמ"ש.

הנאשם נוהג משנת 1974, צבר לחובתו 2 הרשעות קודמות, אין מעורבות קודמת בתאונת דרכים.

ברם, מדובר בתאונת דרכים שגרמה נזק רב למעורבים בה וסיכנה חיים שכן הנאשם חצה צומת באור אדום.

הנאשם עתר לעיכוב ביצוע הפסילה למשך שישה חודשים ופירט שורה של נסיבות אישיות שעיקרן רצונו להשתלב בעבודה חדשה בה החל לעבוד.

אין ספק כי עונש הפסילה מוסכם הינו עונש קל מאוד, בשים לב לעבירות בהן הורשע הנאשם ולנסיבות ביצוען. באשר לעיכוב הביצוע, הכלל הוא כי יש לרצות פסילה בפועל באופן מיידי שאם לא כן הופך פסק הדין ל"אות מתה" וכל אלמנט ההרתעה מאבד מערכו. אני מפנה בענין זה לפסק דינו של ביהמ"ש העליון בעניין ע"פ 2397/10 שלמה פרל נ' מדינת ישראל (2005). יחד עם זאת, נכון אני לאפשר לנאשם עיכוב ביצוע כדי לאפשר לו להתארגן, אולם העיכוב צריך להיות לפרק זמן סביר.

על יסוד דברים אלה, אני מטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

  1. אני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 3 חודשים. מעכב את ביצוע הפסילה בפועל עד ליום 30/10/13 שעה 09:00 שאז יפקיד הנאשם את רשיונו בתיק בית המשפט. מובהר לנאשם כי גם אם לא יפקיד את רשיון הנהיגה תחל פסילתו ממועד זה אך היא תחושב רק מיום שיפקיד את רשיון הנהיגה.
  2. אני פוסל את הנאשם מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 3 חחודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.
  3. אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסכום של 1500 ₪ או 15 ימי מאסר תמורתו, שאותם יישא בנוסף לכל עונש מאסר אחר שהוטל עליו. הקנס ישולם ב- 5 תשלומים. פיגור יעמיד את מלוא הקנס לפרעון מיידי ויפעיל את עונש המאסר שבצידו.

הודעה לנוכחים הזכות לערער על גזר הדין תוך 45 יום.

ניתן היום, כ"ד תמוז תשע"ג, 02 יולי 2013, במעמד הנוכחים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/07/2013 גזר דין מתאריך 02/07/13 שניתנה ע"י שלמה בנג'ו שלמה בנג'ו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל הודא חמיסה
נאשם 1 אברהם סינגר רוני משה