טוען...

הכרעת דין

ריבי צוק01/09/2013

בפני כב' השופטת בדימוס ריבי צוק

המאשימה

עירית נתניה

נגד

הנאשם

צבי ויס

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד שמעוני

הנאשם בעצמו

פרוטוקול

כתב האישום הוקרא והוסבר לנאשם.

הנאשם:

אני פנסיונר בן 78, המתקיים מקצבת זקנה של הביטוח הלאומי. אני מתגורר ברחוב גור 5.

האמור בכתבי האישום נכון, הטענה שלי היא שאני גר שם כבר עשר שנים, בזמנו כשהגעתי לשם רחוב גור היה דו סטרי, אח"כ בנו שם מבני ציבור והפכו אותו לחד סטרי. מאז שאני גר שם, שמת לב שלא אוכפים את החוק האדום לבן, במסגרת ה-20-30 מ' לפני הבית שלי.

אני רוקד ריקודי עם ומגיע בסביבות שתים בלילה, מאחר וראיתי שלא אוכפים את החוק, בלית ברירה , בהעדר חניה חניתי שם.

נראה לי כמוסכם, שלא אוכפים את החניה כי שינו את הסטריות של הכביש, וכן הזנחה של העירייה לשנות את שפת המדרכה לאדום לבן. לכן חניתי שם. ובאמת המון שנים לא קיבלתי שום דוח, ולא חניתי שם באופן קבוע אלא כשאין משהו אחר.

לאחר ארבעה חודשים קיבלתי את הודעת הקנס בדואר, ואז למדתי לראשונה על כך שנרשמה. ואמרתי לעצמי אם כך מי יודע כמה דוחות חניה עוד אקבל, ואכן קיבלתי עוד 4 דוחות חניה, ביקשתי להישפט על כולם בבת אחת כי זה במסגרת הטיעון הכללי שלי.

אני מודה שחניתי באדום לבן, אך לא היתה אכיפה שם.

כעסתי ואני עדיין כועס, ראשית אם משנים את כללי המשחק, לפחות לתושבים שמשלמים ארנונה יכלו לומר שהזניחו עד היום ושמתחילים לאכוף את החוק ודעו לכם שמהיום אתם אחראים על דוחות חניה לאחר שניתנה לכם התראה. מדובר בחוק הגינות, שאם משנים מדיניות יש צורך להודיע לתושבים.

כפנסיונר אינני יכול להרשות לעצמי לשלם דוחות חניה לכן אני נמנע מלעבור על דוחות חניה ואכן לא קיבלתי דוחות חניה נוספים על דוחות נשוא הדיון. ראיתי בעיתונות המקומית פרסומים ביחס לאכיפה האגרסיבית והבלתי מתחשבת בתושבים של חוקי התנועה.

אם נגזר עלי לשלם אני חושב שמן ההגינות שאחויב לשלם רק את הדוח הראשון.

ב"כ המאשימה:

אכן מדובר בארבע דוחות, הוא אכן הגיש בקשה להישפט על כולם, בשתי דוחות הבקשה לא התקבלה והבקשה הועברה לגביה. ככל הנראה הוא זכה מהפקר בשל רשלנות של מזכירות הדס והדוחות יבוטלו.

לגבי שני הדוחות הללו, הנאשם מודה.

במרדכי גור נתנו דוחות שנים. שנית, רשות לא יכולה לכלכל את המשאבים שלה ובכל יום לאכוף באיזור מסוים. אין מחלוקת שהיתה חניה באדום לבן, אין מחלוקת שהחניה במקום אסורה, לא נטען לאכיפה סלקטיבית הנובעת ממניעים זרים המכוונים לפגיעה בעד, הדוחות ניתנו בשעות הבוקר ואם היתה מצוקת חניה בשעת לילה מאוחרת, ניתן היה להזיז את הרכב.

ב"כ המאשימה:

הנני מצהיר בזאת שלאחר שחלפה תקופת ההתיישנות לא ניתן לתקן את הטעות, ולא יוגשו כתבי אישום בגין דוחות מספר 42253617, 41843913.

בשלב זה הגעתי עם הנאשם להסדר טיעון לפיו:

א. הנאשם יודה ויורשע על פי הודאתו בכתבי האישום שבכותרת הפרוטוקול [להלן:"כתבי האישום"]

ב. קנס כולל בסך של 400 ₪.

הקנס ישולם ב-2 תשלומים.

בית המשפט מקריא לנאשם את כתבי האישום.

הנאשם:

אני מודה בעובדות כתבי האישום.

אני יודע כי בית המשפט אינו כבול בהסדר הטיעון.

<#3#>

הכרעת דין

בהמשך להודאת הנאשם בעובדות המיוחסות לו בכתבי האישום אני מרשיעה את הנאשם בשתי עבירות על סעיף 5(ג)(1) לחוק העזר לנתניה (העמדת רכב וחנייתו), תשכ"ה – 1965.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ג, 01/09/2013 במעמד הנוכחים.

ריבי צוק, שופטת בדימוס

הצדדים:

מבקשים לאמץ את הסדר הטיעון.

<#5#>

גזר דין

לאחר שקראתי את כתב האישום ושמעתי את הצדדים , מצאתי כי הסדר הטיעון שהושג בין הצדדים סביר. אשר על כן אני מאמצת את עסקת הטיעון וגזרת על הנאשם קנס כולל בסך של 400 ₪ או 2 ימי מאסר תמורתו.

הקנס ישולם ב- 2 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, תשלום ראשון עד ליום 1.10.13 . לא ישולם תשלום במועדו יעמוד כל הקנס לפרעון מיידי.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מהיום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ג, 01/09/2013 במעמד הנוכחים.

ריבי צוק, שופטת בדימוס

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/09/2013 הכרעת דין ריבי צוק צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 עירית נתניה נילי ארז סורוקר
נאשם 1 צבי ויס