טוען...

גז"ד

איטה נחמן28/05/2014

בפני כב' השופטת איטה נחמן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אליהו בג

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד איתי שמואלי

הנאשם וב"כ עו"ד עידן שני ממשרד עו"ד ששי גז

פרוטוקול

ב"כ הנאשם :

בהמשך לתסקיר שרות המבחן שהתקבל שבסופו של יום ממליץ על הארכת המאסר על תנאי, אני רוצה לומר מספר דברים חשובים על מנת להסביר את עיקרי ההסדר.

בפרוט' מיום 28.1.14 שבו הצגנו את הפרמטרים לבחינת הארכת מאסר על תנאי שביניהם נטילת אחריות שיתוף פעולה עם שרות המבחן והמלצה להארכת המאסר על תנאי הרי שאין מחלוקת שהנאשם עומד בכל הפרמטרים הללו. בנוסף יש תסקיר שיש בו סממנים מאוד חיוביים המעידים על גינונים מסויימים בוודאי לא עבריינים לגבי תחילת הליך שיקום.

חברי שוחח איתי טרם הטיעונים והאיר את עיני ובצדק לעניין שבו מדובר בנכונות ראשונית ובהתחלה של שיקום אבל הדבר הזה נפתר באופן שבו ימשיך הנאשם בצו מבחן של שנה שבמהלכו ימשיך בטיפול.

חשוב לי לציין שפרט לנכונות עצמה ולעובדה שהוא הגיע יש פה נכונות גם אמיתית לבחון את הבעיה שהיא לא בעיה שבאה לידי ביטוי באלימות פיזית, השניים לא גרים ביחד, יש להם שלושה ילדים משותפים ויש פה דינמיקה מאוד אינטנסיבית בין השניים, יחד עם זאת הם לא מנהלים משק בית משותף ולמותר לציין שמאז ועד היום לא הוגשה שום תלונה על אף הקשיים.

אני סבור שדווקא התסקיר שמצביע על קשיים הוא תסקיר טוב מאשר תסקיר שמתעלם מכל קושי שאומרים בני זוג שהכל בסדר ויש קושי, יש בעיה, הם נובעות מנישואין בגיל צעיר, מנסיון של כל אחד לפתח קריירה אישית משל עצמו כפי שהמתלוננת מציינת. בטח שמאסר על תנאי שמוארך יהיה לא רק חרב על צווארו אלא גרזן, ילמד אותו איך לנהוג בעתיד וגם המתלוננת לא שמחה מכל הסיטואציה הזאת בטח שמדובר באבי ילדיה ומי שמכלכל ומפרנס.

אני סבור שנוכח התנאים שהוצגו מלכתחילה והתסקיר שהוא חיובי ברובו במיוחד הנכונות וההישארות שלו תחת פיקוח שרות המבחן בשנה הקרובה, משיגים את מטרות הענישה ואבקש לכבדו.

הנאשם:

קיבלתי קצינת מבחן בהרצליה, הלכתי וישבתי אצלה כבר לפני חודש והם אמרו שיפתח קורס בזמן הקרוב. אמרתי להם שאיך שנפתח אני רוצה להיכנס לזה ודיברתי עם קצינת המבחן וישבנו ביחד ולמדתי איך להשיג וללמוד ולדעת וזהו. להתייחס לזה בצורה נכונה ולנסות להשתדל שהכל יהיה בסדר. דווקא אני מבסוט שאני נכנס לזה ולומד ומשתדל לעשות את המוטב. זה לא יחזור על עצמו, אני מתחרט, מצטער, לוקח אחריות. גם לגבי כל בן אדם אחר, לא רק לגביה. היום אני גר בהרצליה והמתלוננת בחולון. לגבי הילדים פעם בשבוע אני לוקח אותם לבית ספר ושישי שבת אצלי.

יש לי זוגיות חדשה.

ב"כ המאשימה:

לאור האמור בתסקיר ולאחר ששמענו את הנאשם, נבקש לאמץ את ההסדר.

מגיש גליון הרשעות קודמות – עת/1

וגזר דין להארכה – עת/2.

הנאשם יליד 1977, לחובתו שתי הרשעות קודמות, האחרונה מאפריל 2011 בעבירה דומה של תקיפת סתם בן זוג ואיומים, בגין עבירה זו הוטל עליו מאסר מותנה שההגנה ביקשה להארכו ונסכים לכך, למשך שבעה חודשים.

לאחר שעיינו בתסקיר ושמענו את הנאשם נוכח העובדה כי הנאשם לוקח אחריות ופחת הסיכון להישנות עבירות, לאור העובדה שמדובר בכתב אישום מתוקן שצומצם באופן משמעותי נבקש לאמץ את ההסדר.

<#4#>

גזר דין

לאחר ששקלתי את כל הנסיבות הצריכות לעניין ובהם גילו של הנאשם, נסיבות חייו, עברו הפלילי, מאסר על תנאי התלוי ועומד כנגדו, כתב האישום שתוקן ומותן, חלוף הזמן מאז ביצוע העבירה, הודאתו של הנאשם וחסכון בזמן שיפוטי יקר, האמור בתסקיר שרות המבחן והאינטרס הציבורי, מוצאת אני לנכון לכבד את הסדר הטיעון בהיותו מאזן נכונה בין האינטרסים השונים ומשקף מדיניות ענישה ראויה, וגוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א) מורה על הארכת מאסר על תנאי בן שבעה חודשים שנגזר על הנאשם ביום 17.4.11 בת.פ 3586/09 (בית משפט שלום ראשון לציון) למשך שנתיים נוספות מהיום.

ב) הנאשם יעמוד בפיקוח שרות המבחן למשך 12 חודשים.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

מורה על השבת סך של 2000 ₪ שהופקד בתיק מ"י 2358/12 למפקיד.

המזכירות תעביר עותק הפרוטוקול וההחלטה לשירות המבחן בפקסימיליה שידווח לבית המשפט בסיום צו המבחן.

<#5#>

ניתן והודע היום כ"ח אייר תשע"ד, 28/05/2014 במעמד הנוכחים.

איטה נחמן, שופטת

הוקלד על ידי יפעת שלומוב

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/05/2014 גז"ד איטה נחמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שירלי ברזילי
נאשם 1 אליהו בג ששי גז )סאסי(