טוען...

החלטה מתאריך 04/12/13 שניתנה ע"י גלית ציגלר

גלית ציגלר04/12/2013

33498-07-13

בפני כב' השופטת גלית ציגלר

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

חזי גנון (עציר)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה- מתמחה אסף וייזר

הנאשם הובא וב"כ עו"ד עזר מבורך

<#3#>

גזר דין

1. הנאשם הודה בכתב אישום מתוקן האוחז שני אישומים ובהם מתוארים אירועים בהם תקף הנאשם את בת זוגו לשעבר, איים עליה והטריד אותה באמצעות הטלפון.

ביום 9.7.13 פגש הנאשם במתלוננת, צעק עליה, ומשביקשה ממנה לחדול תפס בידיה, איים עליה ומשך אותה לתוך חורשה, שם סתם את פיה בידו והיכה אותה באגרוף תוך שהוא קורא לעברה "תמותי, תמותי". בהמשך אותו יום ולמחרת התקשר הנאשם אל המתלוננת מס' רב של פעמים ואיים עליה שיפגע בה.

ביום 11.7.13 הגיע הנאשם סמוך לביתה של המתלוננת, ניסה לתפוס אותה בידיה, אך נמלט כשהבחין באמה.

הנאשם הורשע בעבירות של ניסיון תקיפה של בן זוג, תקיפת בן זוג, איומים והטרדה באמצעות מתקן בזק.

2. הנאשם ביקש לצרף שני תיקים נוספים שהיו תלויים כנגדו.

ת"פ 46601-02-13 בו הוגש כתב אישום מתוקן, והנאשם הודה בכך שביום 22.12.12 החזיק ברשותו לצריכתו העצמית, סם מסוג חשיש במשקל 0.34 גרם, הנאשם הודה והושע בעבירה של החזקת סם לצריכה עצמית.

ת"פ 46592-02-13 בו הודה הנאשם כי ביום 15.8.12 החזיק ברשותו סכין, שלא למטרה כשרה, והורשע גם בעבירה זו.

3. כתבי האישום מלמדים כי הנאשם היה מעורב בעבירות פליליות בתחומים שונים, שעניינם החל מהחזקת סכין וסמים, ועד לעבירות כלפי מי שהיתה בת הזוג שלו, עבירות של אלימות ואיומים.

מעורבות כזו בפלילים מלמדת על מי שאינו ירא את החוק, נוקט בדרכי אלימות וראוי כי הענישה בגין המעשים שביצע תהיה ממשית וראויה, כזו שתבטא מסר כי על עבירות כאלו יש לתת את הדין.

יש לקבוע מתחם ענישה הולם בגין כל אירוע בפני עצמו.

על פי הפסיקה המקובלת, וענישה בה נקטו בתי המשפט השונים, עולה כי מתחם הענישה בכל הקשור לעבירה של החזקת סכין הינו מאסר לתקופה קצרה, שניתן לרצותה בעבודות שירות, והמתחם לעבירה של החזקת סם לצריכה עצמית נע בין מאסר על תנאי לבין מאסר בפועל בן מספר חודשים, כאשר בין השיקולים יש להביא בחשבון את כמות הסם, טיב הסם ונסיבות תפיסתו.

לעניין עבירות האלימות במשפחה, קבעה הפסיקה בשורה ארוכה של מקרים כי אין להשלים עם התנהגות אלימה בין בני זוג, התנהגות שבה הצד החזק יותר משליט את רצונו על הצד האחר, ופותר את הסכסוך בדרכים אלימות.

במקרה זה בו פעל הנאשם לאורך מספר ימים באלימות כלפי חברתו, תקף אותה ואח"כ גם שב וניסה לתוקפה, איים עליה והטריד אותה, יהיה מתחם הענישה בין תקופת מאסר קצרה בפועל ועד 18 חודשי מאסר, תלוי בטיב האיומים או התקיפה, מהות ההטרדה, האם נגרמו חבלות וכיוצ"ב.

4. על פי הסכמת הצדדים ובטרם טיעונים לעונש, נשלח הנאשם לשירות המבחן לצורך קבלת תסקיר. מהתסקיר שהתקבל עלה כי הנאשם, יליד 1990, כבן 23, רווק, מגיע מרקע משפחתי מורכב, ומגיל צעיר שהה במסגרת חוץ ביתית וסבל מבעיות התנהגותיות.

קצינת המבחן התרשמה כי מדובר במי שמתפקד ופועל באופן אימפולסיבי, מתקשה לשלוט ברגשותיו, וישנו חשד לשימוש בחומרים ממכרים.

עוד מצאה קצינת המבחן, כי הקשר עם בת הזוג היה סוער, לווה בפרידות חוזרות ונשנות ובחוסר יכולת להתנתק זה מזו, כשבלט הקושי של הנאשם לקחת אחריות על התנהגותו הבעייתית והאלימה.

קצינת המבחן הוסיפה כי גם לגבי העבירות האחרות, נטה הנאשם להשליך את האחריות על סביבתו החברתית.

מהתסקיר עלה כי הנאשם אינו נמצא בהליך טיפולי, ואף לא הביע נזקקות או רצון להשתלב בהליך כזה, באופן שבסופו של דבר לנוכח דפוסי חשיבתו, הקשיים השונים בהתנהגותו ועמדות שהביע, לא מצאה קצינת המבחן ענישה ראויה אלא במסגרת מאסר בפועל.

5. לצד חומרת העבירות והצורך בענישה, יש לבחון גם את הנסיבות הפועלות לזכותו של הנאשם.

לנאשם אין עבר פלילי וצירוף התיקים הינו בבחינת הרשעה ראשונה.

הנאשם צירף את כל התיקים שהיו פתוחים כנגדו, ויש בכך משום אמירה המלמדת על רצונו לשים את הדברים מאחוריו.

שניים מכתבי האישום בהם הודה הנאשם תוקנו לקולא בצורה משמעותית, נמחקו מהם עובדות והוראות חיקוק, באופן שיש בו כדי להקל על הנסיבות הכלליות הקשורות בביצוע העבירות.

הסניגור העלה גם את מצבו הנפשי והשכלי של הנאשם, הגם שאלו לא נבדקו בצורה מקצועית, וטען כי יש לקחת אותם בחשבון במסגרת הענישה, תוך התחשבות בכך שהנאשם נתון במעצר כבר מספר חודשים.

6. לאחר שבחנתי את כלל השיקולים הקשורים בעבירות בהן הורשע הנאשם, כאשר מדובר בצבר עבירות שבוצעו על פני תקופה לא ארוכה, ונדרשת בגינן ענישה ממשית ומוחשית, ובהתחשב בתסקיר שירות המבחן שאינו מיטיב עם הנאשם, ומנגד ההודיה ולקיחת האחריות, צירוף התיקים, תיקון כתבי האישום לקולא והעובדה כי מדובר בעבירות ראשונות לנאשם צעיר, אני גוזרת עליו את העונשים הבאים:

א. 9 חודשים מאסר בפועל.

תקופת המאסר תחושב מיום מעצרו – 11.7.13.

ב. 7 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור כל עבירה של אלימות כלפי בת זוג (למעט איומים).

ג. 4 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור כל עבירה של איומים, הטרדה באמצעות מתקן בזק, החזקת סכין שלא למטרה כשרה וכל עבירה על פקודת הסמים המסוכנים.

ד. אני מורה על השמדת המוצגים.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#7#>

ניתנה והודעה היום א' טבת תשע"ד, 04/12/2013 במעמד הנוכחים.

גלית ציגלר, שופטת

הוקלד על ידי יפה אטלן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/12/2013 החלטה מתאריך 04/12/13 שניתנה ע"י גלית ציגלר גלית ציגלר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מאיה בוצר, נאוה שילר
נאשם 1 חזי גנון (עציר) עזר מבורך