טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

דניאל בן טולילה24/04/2013

55562-02-13

בפני כב' השופט דניאל בן טולילה

המבקשת

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד זילברמן ועו"ד בן מוחה

נגד

המשיב

עומאר אבו עסא (עציר) - בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד דמיטרי ורניצקי

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

מדובר בבקשה לעיון חוזר זאת בעקבות כך שהמשיב לכאורה עבר עבירות של הפרת הוראה חוקית ונהיגה ברכב באור אדום. אני מסכים כי קיימות ראיות לכאורה בכל הקשור למיוחס לו. מה שעשה המשיב לא בסדר וחמור מאוד. יחד עם זאת, אני אבקש לציין שראשית המשיב לא היה בתנאים של מעצר בית מלא. כך שבכל מקרה היה מותר לו להסתובב בשעות הערב. לגבי עבירה נלווית מדובר בעבירת תעבורה מסוג של ברירת קנס. אבקש לשחרר אותו לאותה חלופה ולחזקה באמצעות אימו.

ב"כ המבקשת:

החלופה הקודמת היא עדת תביעה בתיק. האב נחקר ומסר גרסה. יש מחלוקת בין הגרסאות שלהם. המשיב טוען שהאב היה בבית ישן והאב טוען כי היה בחתונה של אחיו ולכן לא פיקח על המשיב.

אבו עסא נאדיה, ת.ז. 027690353, לאחר שהוזהרה כחוק:

הערת ביהמ"ש: נעזר בסיוע תרגומה של הגב' סבראין גניים.

אני אימו של המשיב. הבן שלי עצור כי יש לו מעצר בית בלילה והוא היה בחוץ. הבן שלי היה במעצר בית בגלל שהיה מיוחס לו גניבת רכב. אני באתי לביהמ"ש היום כדי לערוב לבן שלי. נכון שהוא לא הקשיב לאביו. לי הוא ישמע. הוא תמיד צמוד אלי. אני לא עובדת. יש לי 6 ילדים. כולם מתחת לגיל 18. בגילאים 14, 16, 10, 8. אני אשמור על המשיב. כשהם יוצאים אבא שלהם ייקח אותם. אם הוא לא יקשיב לי אני אתקשר למשטרה. המספר של המשטרה 100. אני אתקשר באמצעות הטלפון של בעלי. אנחנו גרים בבית בישוב תל שבע. היה לי עבר פלילי לפני שנתיים. היה לנו ריב עם המשטרה.

גניים סבראין, ת.ז. 037972924, לאחר שהוזהרה כחוק:

אני דודתו של המשיב. אני בביהמ"ש כדי לחתום על המשיב ומקווה שהוא יחזור הביתה.

המרחק מהבית שלי לבית של ההורים שלו לא כל כך רחוק. אני גרה בתל שבע. אני נשואה+4. אני לא עובדת. לא שמרתי בעבר על מישהו במעצר בית. אני צריכה לשמור עליו ולמלא את הזמן שלהם בית. אני לא אתן לו לצאת מהבית. הוא בן 17 ואני בת 27. יש לי סמכות עליו. אני כמו חברה שלו. אני גם כמו אמא שלו. אני די טובה אליו. אני יודעת על מה הוא היה עצור בתיק קודם. דובר על גניבת רכב. אין לי עבר פלילי. לא נחקרתי בעבר במשטרה.

ב"כ המבקשת:

בקצרה אומר כי אביו של המשיב שהוצג היום כערב הוכיח כי אין הוא יכול לעמוד במשימת הפיקוח. מה עוד שגם בתיק זה הוא מסר גרסה שונה מן המשיב לעניין ההפרה. יכול ובעתיד יתוקן כתב האישום וזה יהפוך להיות עד תביעה בתיק זה. על כן ישנה בעיה אקוטית לשחרר את המשיב לחלופת מעצר תחת פיקוחו ובביתו. על כן בענייננו חלופה זו אינה ראויה. לעניין האם, אני לא רואה מה השוני המהותי בין הסמכות שיש לה כלפי בנה, לבין הסמכות של אביו, אשר יכולותיו נבחנו ולא נמצאו מתאימות. נוסף בגין מב"ד של תקיפת שוטרים והכשלת שוטרים מדבר בעד עצמו. תיק זה מעיד על יחסה כלפי רשויות החוק. יש בו כדי לפגום מהותית ביכולתה והצהרתה לפנות לרשויות החוק במידה ויפר את תנאי מעצר הבית. אני סבור כי דרוש עיבוי נוסף או העברתו לחלופה אחרת שלא הוריו בביתה. במידה וביהמ"ש יורה על שחרורו, נבקש כי זה ייאזן את ההפרה בהחמרה מהותית בתנאי השחרור, כך שיהפוך את התנאים למעצר בית מלא וחילוט הערבויות נוכח אותה אשמה שתלויה גם כן במשיב. בנוסף על ההפקדה הכספית נבקש לחלט מהערבות של הערב שחתם.

ב"כ המשיב:

אני חוזר על טיעוני. אני מוכן לצאת מנקודת הנחה כי האב נכשל במשימת הפיקוח. יחד עם זאת, החלופות שהוצגו היום, ביהמ"ש יכל להתרשם כי מדובר בחלופות נורמטיביות ואחראיות. בכל הקשור לאימו של המשיב, הרי חברי מצא פסול בכך שלאם יש מב"ד. מדובר במב"ד בלבד מה גם שלא הוצג בפני ביהמ"ש. לכן אין לתת לכך שום משקל. וודאי שזה דבר הכי מהותי בעניין שזה האמינות. החלופה דיברה אמת. לא הסתירה את המב"ד מעיני ביהמ"ש. גם החלופה השנייה, הוכיחה עצמה ומדובר בחלופה נורמטיבית ואחראיות, יודעת למה היא כאן. מדובר במשיב צעיר ללא כל עבר. מלכתחילה שוחרר למעצר בית לילי. מדובר בהפרה ראשונה. אני סבור שניתן להחזירו לאותם תנאים בהם היה מלכתחילה תחת פיקוחן של הערבות החדשות. למעשה חברי מסכים שזה יהיה עם הכבדה בתנאים.

<#2#>

החלטה

בפני בקשה לעיון חוזר במסגרתה עותרת המבקשת להורות על מעצרו המחודש של המשיב וזאת לאחר שהפר לכאורה את תנאי שחרורו.

לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים, עברתי על חומר החקירה, שמעתי את הערבות, מצאתי לנכון להורות על שחרורו המחודש של המשיב וזאת תוך חילוט ההפקדה הכספית והכבדה בתנאי שחרורו.

אין מחלוקת כי בשעה שהמשיב מפר את תנאי שחרורו, ישנו קושי ליתן בו אמון מחודש כי יקיים אחר התנאים אותם ייקבע ביהמ"ש. יחד עם זאת, בהתאם לפסיקה, אין המדובר במעצר ללא כל שיקול דעת, אך מעצם ההפרה.

ביהמ"ש יתן דעתו, בין היתר, לטיב ההפרה, לתנאים בהם היה המשיב מצוי מלכתחילה עובר להפרה הנטענת, המסוכנות הנשקפת מן המשיב, קיומה של חלופה חדשה, וכן נסיבות אחרות האופפות את ביצוע העבירה החדשה.

בענייננו, המשיב מלכתחילה שוחרר בתנאים מקלים יחסית, של מעצר בית מלא שבהמשכם הוריתי על מעצר בית לילי. תנאים אלו נקבעו בשים לב לכך שמדובר במשיב צעיר, ללא הרשעות קודמות, כאשר המסוכנות הנשקפת ממנו אינה ברף הגבוה, וכך גם עילת המעצר.

אשר להפרה, אכן, אין להקל ראש בכל הפרה של תנאי מתנאי השחרור. יחד עם זאת, למעט עבירת תעבורה, לא נלוו לעבירה כל תנאים נוספים, ולאחר שהמשיב התבקש לעצור, זה עצר בצד הרכב.

בנסיבות המתוארות לעיל, ניתן לנקוט בצעד ביניים שהינו דרסטי פחות מאשר מעצרו של המשיב עד תום ההליכים.

החלופה החדשה, גם אם מצויה באותה כתובת מעצר בית, תורכב משתי מפקחות חדשות, אשר לאחר ששמעתי אותן מצאתי כי אלו מודעות לאחריות אותה הן נוטלות, למיוחס למשיב, הן בתיק ההפרה והן בתיקו הקודם. המדובר במפקחות ללא הרשעות קודמות, כאשר ביחס לאימו של המשיב, גם אם קיים נגדה תיק מב"ד זו ציינה זאת במפורש, ולא מצאתי בשעה שהתיק לא מונחי בפניי ובחלוף כ-3 שנים מאז נחקרה מבלי שהוגש כתב אישום, כנתון שיש בו כדי לפסול אותה כמפקחת.

בצד האמור לעיל, לבל יתפרש כי הפרה לכאורית זוכה לגישה מקלה, אורה על חילוט חלק מההפקדות בתיק בצד הכבדה בתנאי השחרור.

לאור האמור לעיל, הנני מורה כי המשיב ישוחרר בתנאים הבאים:

א. מעצר בית מלא, בבית אימו, בכתובת שכונה 1 בית 86 תל שבע.

ב. המשיב יהיה בפיקוח מלא תמידי לסירוגין של הערבות: אבו עסא נאדיה, ת.ז. 027690353, טלפון: 0543249884, גניים סבראין, ת.ז. 037972924, טלפון: 0506318966.

ג. מורה על חילוט ההפקדה בסך של 1,500 ₪.

ד. על המשיב להפקיד סכום נוסף של 4,000 ₪.

ה. ערבות עצמית וערבות צד ג', של כל אחת מהמפקחות, בסך של 10,000 ₪.

המשיב מוזהר בזאת כי הפרות נוספות, קלות כחמורות, לא תיזכנה לגישה סלחנית ותבאנה למעצרו המחודש.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ד אייר תשע"ג, 24/04/2013 במעמד הנוכחים.

דניאל בן טולילה, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/02/2013 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות דניאל בן טולילה צפייה
22/04/2013 החלטה מתאריך 22/04/13 שניתנה ע"י דניאל בן טולילה דניאל בן טולילה צפייה
24/04/2013 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות דניאל בן טולילה צפייה
09/12/2015 החלטה שניתנה ע"י איתי ברסלר-גונן איתי ברסלר-גונן לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל ניסים כחלון
משיב 1 עומאר אבו עסא (עציר) דמיטרי ורניצקי