טוען...

החלטה מתאריך 10/03/13 שניתנה ע"י אבישי זבולון

אבישי זבולון10/03/2013

בפני כב' השופט אבישי זבולון

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

החשוד

אבי אברהם שריקי

<#2#>

נוכחים:

נציג המבקשת החוקר ערן צמיר

החשוד בעצמו ובא כוחו עוה"ד מקלר

פרוטוקול

ב"כ המבקשת, לאחר שהוזהר כחוק:

חוזר על הבקשה ומצהיר כי כל האמור בה אמת. מבקש להגיש לעיון ביהמ"ש את תיק החקירה, וכן דו"ח סודי, אשר מתקבל ומסומן מב/1 ומוחזר לב"כ המבקשת, ומבקש להוסיף: למעשה הארכה קודמת היתה בהעדר החשוד, כי הוא היה בחדר ניתוח בזמן המעצר, ולמעשה הוא כעת הופיע. הצגתי לבימ"ש את פעולות החקירה והוא לא זוכר מה קרה בזמן האירוע. מדובר בחשוד ככל הנראה גנב רכב ביחד עם אחר, ונהג ברכב ללא רישיון ומעולם לא הוציא רישיון וכן נהג בצורה שסיכנה את הרכבים בעת שזה ניסה להימלט מהשוטרים. האחר יובא גם בפני אדוני.

ב"כ המבקשת משיב לשאלות ב"כ המשיב:

ש. הקטין עצור גם עד היום?

ת. נכון.

ש. לגביו יש אותה בקשה לאותם מס' ימים?

ת. כן.

ש. אתם יכולתם לחקור את החשוד הזה כבר מיום חמישי נכון? הוא היה זמין מבחינה בריאותית כשיר לחקירה.

ת. אוקיי.

ש. מדוע לא ניצלתם את הימים האלה שהוארך מעצרו עד היום והיום רק מתחילים למעשה את החקירה בנושא חדש שאתם רק היום מוסיפים אותו זה חקירה של מקרים נוספים.

ת. הוא נחקר על המקרים הנוספים.

ש. ממתי החשד הזה עלה שהוא מעורב בעוד מקרים?

ת. למעשה כבר בדיון הקודם ידענו שרוצים לחקור אותו על אירועים נוספים וזה היה בבקשה.

ש. אחרי שהוא נחקר ביום חמישי, מה הוטח בפניו, ובמקרים של גניבת רכב היו עשרות או מאות.

ת. כעת אנו מתרכזים בתיק הזה.

ש. המקרים הנוספים הם ממוקדם שאתם חוקרים חשד מסוים או בשיטת הדיג לדוג איפה הוא קשור למקרים הנוספים? יש מקרים מסוימים שראו אותו או שיש ט.א. או מצלמות שמשהו שקושר אותו לגניבה?

ת. יש דברים שקושרים אותו נוכח אופי הגניבה.

ש. זאת אומרת מעשים דומים?

ת. גם, ואנו מבקשים לבדוק ראיות. הוא עצור כעת על התיק זה.

ש. בתיק הזה הרי הוצא ללא הכרה מהרכב.

ת. לא הוצא בהכרה מהרכב.

ש. הוא הוצא מהרכב החשוד כגנוב, למה צריך עוד 4 ימים, הרי הוא לא יכול להרחיק את עצמו מהאירוע.

ת. יש התפתחות מסוימת בחקירה והדברים האלה יצטרכו להתברר בהארכת המעצר הזו אם בימ"ש יורה כך. החשוד רוב תשובותיו שהוא לא זוכר מה היה עקב הפגיעה כתוצאה מהתאונה, ולכן הקושי החקירתי כעת הוא על היחידה החוקרת, כי אין שיתוף פעולה ממשי מצידו. השילוב של הדברים שציינתי בפניך הם גורמים ליחידה החוקרת לבקש עוד ימים. יש התפתחות בחקירה ואין שיתוף פעולה ממשי ולכן על היחידה החוקרת לבקש עוד ימים.

ש. לאור ההתפתחות למה צריך 4 ימים, נגיד היית אומר לי במהלך היום אנו צריכים לבדוק דברים.

ת. אני הגשתי לבימ"ש מס' פעולות ובוודאי ביצוע הפעולות האלה לא יסתיים עד מחר.

ש. אתה יכול להצביע בפני בימ"ש פעולות שאי אפשר לסיים תוך יום.

ת. כן.

ש. לשאלת בימ"ש אם פעולה 3 התקבלה כבר?

ת. עדין לא. מפנה את בימ"ש בתיק החקירה.

ש. האם האיש היה מודה היום בבוקר בכל המיוחס לו, הפעולות היו מתייתרות על מנת להגיש כתב אישום?

ת. לא. כי הוא לא היחיד בתיק הזה.

ש. אם שניהם היו מודים?

ת. לא.

נציג המבקשת מסכם:

חוזר על הבקשה ומבקש להעתר לה. אני מפנה לרישום הפלילי וזה לבד יכול להסביר ומדובר בחשוד עם עבר כבד מאוד ובוודאי יחסית לגילו וגם באירוע הזה על פי החשד גנב רכב ביחד עם אחר כשהוא נוהג ללא רישיון נהיגה ומעולם לא הוציא רישיון נהיגה. ניתן לראות בדוחות השוטר את התנהגותו הפרועה בכביש ובימ"ש יכול לראות את התוצאה הסופית של התנהגות הפרועה, והחשוד ויחד עם השני התנגשו במכולה שהיתה בצד הדרך. החשוד לא זוכר לטענתו מה היה ובאיזה נסיבות הוא הגיע למצב הזה, ובנסיבות אלו אבקש להיעתר לבקשה ואני חושב שהבקשה היא מידתית.

ב"כ המשיב מסכם:

אני סבור שהבקשה לא מידתית. מדובר על אירוע נקודתי כשהמשיב יחד עם האחר נתפסו במקום כשלמעשה כל ההתנהלות ידועה מה היה שם. מי ראה אותם ואיך הם נעצרו ובאיזה דרך ות.ד. שהיתה שם, והכל היה במעקב של אנשים אחרים והם לא ברחו משם ולכן אני חושב שלחקור כזה אירוע מ- 6.3 מיום רביעי שעבר והם רוצים עוד 4 ימים, אנו מגיעים לסדר גודל של 10 ימים.

נציג המבקשת:

הוא היה בב"ח. הבקשה היא למשך 4 ימים.

ב"כ המשיב:

הוא היה יום אחד בב"ח. אנו מגיעים להרבה ימי חקירה ונכון שהאיש היה מאושפז, אך הוא היה מאושפז ליום אחד, והאם העניינים האלה מנוצלים בצורה מיטבית אני מעלה ספק. ולהשליך את הכל על חוסר שיתוף פעולה כי זה כיוון מוטעה מהסיטואציה השיתוף פעולה של הנחקר הוא פחות חשוב, וחברי מצמצם עצמו לכך שאנו היום מדברים על אירוע הנוכחי. לכן בנסיבות אלו, הבקשה מאוד לא מידתית והייתי מבקש שלא לקבל אותה ובנוסף צריך לקחת בחשבון וחברי הזכיר את זה שהוא היה על שולחן הניתוחים ב- 6.3 ואם הדוח הנזכר והוא נותח ואיבד הרבה דם ולמזלו הוא שוחרר מב"ח והוא מבקש לשמוע אותו וחוץ מלקבל אופטלגין בכלא שקמה, הוא לא קיבל טיפול רפואי ואני אציג סיכום מחלה ואני חושב שהטיפול הרפואי שהוא זוכר הוא לקוי. אני אבקש לעניין זה הוא מבקש להתפנות למר"ש ב"ח ומתחם בית סוהר ואבקש לתת לו להשמיע מה שיש לו לגבי מצבו הבריאותי.

המשיב:

אם אפשר להעביר אותי לבית סוהר רמלה לב"ח כי לא מטפלים בי, יש לי הקאות וסחרחורות ולא מטפלים פה, והרופא מרים לי את הרגל והיד וקח אופטלגין ויאללה למיטה. אבקש להעביר את זה ואני בקושי מדבר ואני אחרי ניתוח.

ב"כ המשיב:

אבקש להורות על שחרור ולא לקבל את הבקשה ושני ההורים כאן והם יכולים לחתום ובימ"ש יקבע תנאים וגם לאור המצב הרפואי וגם התנהלות בתיק שאפשר לשלול את חירותו בדרך הזו, ואפשר להסתפק במעצר בית מלא.

החלטה

בפני בקשה למעצר על פי הקבוע בסעיף 13 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים) תשנ"ו – 1996 (להלן: "החוק").

על פי הנטען בבקשה מיוחס למשיב חשד בדבר ביצוען של עבירות של נהיגת רכב ללא רישיון, גניבת רכב ונהיגה פוחזת של רכב.

ברקע הדברים מיוחס למשיב חשד בדבר גניבת רכב ביחד עם אחר (קטין). כאשר נתבקשו לעצור על ידי שוטרים נמלט המשיב וכתוצאה מכך נגרמה תאונה במהלכה נפצע המשיב ואף נזקק לטיפול רפואי וניתוח.

אין מחלוקת כי מתקיימת עילת מעצר של מסוכנות בגין מהות העבירות המיוחסות למשיב ובנוסף יצוין כי מדובר במשיב שהינו אמנם צעיר ולא הרבה מעבר לגיל הקטינות, ועם זאת מעיון בטופס הרישום הפלילי עולה כי למשיב הרשעות לא מעטות בעבירות רכוש, אלימות, הונאה בכרטיס חיוב כאשר הרשעתו האחרונה היא מחודש פברואר 2012 נכון למאסר בפועל בגין עבירות של הפרה לשוטר במילוי תפקידו ועבירות שבל"ל ונטישה באותו מקום, כאשר הושת על הנאשם אף מאסר מותנה בן 8 חודשים.

בנסיבות האמורות ולאחר עיון בחומר החקירה, עולה חשד סביר ביחס למשיב ואף מתקיימת עילת מעצר של מסוכנות.

בנסיבות האמורות, סבורני כי יש מקום להיעתר לבקשה לאור הפעולות שבדעת המבקשת לבצע ולא ראיתי בשלב זה להעדיף שחרורו של המשיב לחלופת מעצר.

עניין טענותיו של המשיב ביחס לטיפול הרפואי הלקוי לו הוא זוכה בבית המעצר, הובא לעיוני סיכום מחלה זמני מן המרכז הרפואי קפלן מיום 6.3.13, כאשר תחת הכותרת המלצות בשחרור, נמצא טיפול במשככי כאבים לפי הצורך, וכאשר המשיב זומן לביקורת למרפאת אף אוזן גרון להוצאת תפרים בתום שבוע ימים.

מדברי המשיב כי אכן מקבל טיפול באמצעות משככי כאבים כפי המומלץ ועם זאת מתבקש רופא בית המעצר לערוך מעקב אחר מצבו של המשיב שמא יוחמר מצבו ולהורות על טיפול בהתאם.

לפיכך ומכל האמור, הנני מורה על מעצרו של המשיב עד ליום 13.3.13 שעה 12.00.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ח אדר תשע"ג, 10/03/2013 במעמד הנוכחים.

אבישי זבולון, שופט

הוקלד על ידי יהודית מנצור

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/03/2013 החלטה מתאריך 10/03/13 שניתנה ע"י אבישי זבולון אבישי זבולון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 1 אבי אברהם שריקי