טוען...

הוראה למבקש 1 להגיש אישור פקס

חגי טרסי09/07/2013

19013-03-13

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ראובן שועה

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד יפעת פינצ'ובר

הנאשם וב"כ – עוה"ד קליין

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר לפיו כתב האישום יתוקן, הנאשם יודה, יורשע, יצרף תיק נוסף: פלא 100749/13 תחנת נתניה עבירה של החזקת סם לצריכה עצמית מיום 5.3.13 ונעתור במשותף למאסר על תנאי וקנס בסך 2000 ₪.

מגישה כתב אישום מתוקן – מסומן במ/1

ב"כ הנאשם:

מאשר את התיקון. זה ההסדר.

הנאשם מכיר עובדות כתב האישום המתוקן ומודה באמור בו ובתיק המצורף.

הובהר לנאשם שבית המשפט לא צד להסדר ולא כפוף לו.

הנאשם:

הבנתי את ההסבר.

לאחר שביהמ"ש מבהיר לי באיזה אופן תוקן, בעובדות כתב האישום המתוקן אני מודה.

כמו כן אני מודה בתיק המצורף.

<#2#>

הכרעת דין

הנאשם הודה בכל העובדות הנטענות בכתב האישום המתוקן ובתיק המצורף. לפיכך הנני מוצא את הנאשם אשם בעבירות אשר יוחסו לו בתיקים הללו: סיוע להחזקת סם שא לשימוש עצמי והחזקת סם לשימוש עצמי – עבירות על סעיפים 7 (א) + (ג) רישא לפקודת הסמים המסוכנים + סעיף 31 לחוק העונשין וסעיף 7 (א) + (ג) סיפא לפקודת הסמים המסוכנים ובכך יורשע.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ב' אב תשע"ג, 09/07/2013 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

<#4#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

במסגרת הסדר לאחר שיחות ארוכות עם ב"כ הנאשם לאור קשיים ראייתים ומשמעותיים שהיו בתיק תוקן כתב האישום לעבירה של סיוע להחזקת סם שלא לצריכה עצמית. הנאשם הודה צירף תיק נוסף שעניינו החזקת סם לצריכה עצמית. הנאשם יליד 1990 לחובתו הרשעה קודמת אחת בלבד משנת 2009 בעבירה שאיננה במן הענין. לאור ההודיה, החסכון בזמן בית המשפט וכמות הקטנה בתיק הצירוף. אנו סבורים שהענישה צופה פני עתיד וקנס משמעותי בסך 2000 ₪ מהווה ענישה מתאימה. נבקש לכבד את ההסדר. יצוין כי מאסר על תנאי לכל עבירת סמים. מגישה גיליון הרשעות קודמות מסומן ע/1.

ב"כ הנאשם:

ביום שהוגש כתב האישום הסכימה התביעה לשחרר את הנאשם ממעצר השאלה המהותית בתיק נסובה סביב המשמעות של הנוכחות שהיתה בעיה לגבי ידיעה והסכמה , הנאשם עם שחרורו שולב במסגרת הפיקוח של שירות המבחן בבית חוסן שם הוא נמצא עד היום. אנו ניסינו להטיל את העובדות בצורה ששני הצדדים יוכלו לחיות איתה כדי לטפל בנאשם לשימוש בסמים בהבדל בהעדר קשר לעבירות סחר. אנו מבקשים לזקוף לנאשם לקיחת אחריות בישיבה הראשונה, את העובדה שהיה בשום צורה שהיא לא היה יעד ואיש לא חיפש אותו. אנו מדברים על תקופה של תנאים מגבילים שהנאשם קיים אותם. אני חושב שאזנו בצורה הכי טובה. מפנה להחלטת בית משפט העליון לכבד הסדר טיעון המבוססים על קשיים ראייתיים. נבקש לקזז הקנס מההפקדה וכי היתרה תוחזר אלי.

נבקש שהרכב יוחזר לנאשם וכן מכשיר טלפון שנתפס.

הנאשם:

אני ממשיך בטיפול שלי בבית חוסן ועבודה ומנהל חיים נורמטיביים.

אני מסכים לקיזוז הקנס ולהעברת היתרה לידי בא כוחי.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן בכך שביום 15.1.13 סייע בהחזקתו של 18 גרם חשיש אשר נמכר על ידי אחר לסוכן משטרתי סמוי. עוד הודה הנאשם והורשע בעבירה של החזקת סם לשימוש עצמי בחודש מרץ 2013.

לנאשם אין הרשעות קודמות בעבירות סמים. כתב האישום תוקן באופן משמעותי ביותר לקולא בין היתר לנוכח קיומם של קשיים ראייתיים ממשיים. בסופו של יום מיוחסת לנאשם עבירת סיוע להחזקה מכוח נוכחותו במקום בלבד. הנאשם הודה במיוחס לו בכתב האישום המתוקן וחסך זמן ציבורי יקר. אני שומע כי הוא מצוי מזה תקופה בהליכי טיפול ושיקום וכי היה מוחזק זמן מה במעצר ותקופה ממושכת יותר בתנאים מגבילים. בהתחשב בכך שהורשע בסיוע לעבירת סמים מסוג פשע, אין ספק שההסדר שגובש מקל עמו אך בהתחשב במכלול הנסיבות ובעיקר בקושי הראייתי עליו מסתמך ההסדר, אכבד את ההסדר.

אשר על כן, הנני דן הנאשם לעונשים הבאים:

1. 6 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מהיום לא יעבור עבירה מסוג פשע על פקודת הסמים המסוכנים.

2. 3חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מהיום לא יעבור מסוג עוון על פקודת הסמים המסוכנים.

3. קנס בסך 2,000 ₪ או 40 ימי מאסר תמורתו. לבקשת הנאשם יקוזז הקנס מהפקדה שניתנה במסגרת תיק המעצר והיתרה תועבר לידי בא כוחו.

הרכב ומכשיר הטלפון שנתפסו מידי הנאשם יוחזרו, ככל שהם מוחזקים עדיין בידי המשטרה. ככל שנתפסו מידי הנאשם בתיק שצורף מסמכים אישיים וקלטת של שמחה משפחתית, יוחזרו לידיו מסמכים אלה.

המזכירות תסרוק את כתב האישום המתוקן ואת המסמך ע/1.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ב' אב תשע"ג, 09/07/2013 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/07/2013 הוראה למבקש 1 להגיש אישור פקס חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל מאיה בוצר
משיב 1 ראובן שועה ישראל קליין