טוען...

החלטה

מרים קסלסי07/04/2013

בפני כב' השופטת מרים קסלסי

המבקש

מגדי רמדאן

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקש עו"ד ג'יג'יני

ב"כ המשיבה עו"ד טל בסון

פרוטוקול

ב"כ המבקש: חוזר על הבקשה, ככל הידוע לי אין למבקש עבר תעבורתי. עדיין מדובר בעבירה שלא מן החמורות בעבירות התעבורה. מדוח הפעולה עולה כי השוטר לא ראה את המבקש עובר קו הפרדה רצוף אלא קו מסומן, זה מה שנרשם. גם נרשם בתיק כי המרחק בין השוטר למבקש היה עשרה מטרים ומצד שני נרשם כי הגיעו שני רכבים ממול למבקש, דבר זה מנוגד לגרסת השוטר. אבקש להחזיר הן את רישיון הנהיגה והן את הרכב. הרכב נלקח בגרירה עלה לו 1,200 ש"ח, רישיון הנהיגה ורישיון הרכב נלקחו ל-30 ימים וחלפו כבר עשרה ימים. לאור המצב הראייתי ולאור העובדה שאין בפני בית המשפט את עברו של המבקש, אבקש לבוא לקראתו ולהסתפק בחומר שיש. המבקש עובד בשיווק ומשתמש ברכב לצורך עבודה. אם בית המשפט לא יחזיר לו את רישיונו עדיין יוכל להקטין את נזקיו הכלכליים בכך שיאפשר לאחיו לנהוג במקומו.

ב"כ המשיבה: אבקש לבדוק במזכירות אם שלחו לי בפקס את עברו התעבורתי של המבקש.

(לאחר הפסקה)

המבקש נוהג משנת 93 לחובתו 19 הרשעות קודמות מתוכן שתיים דומות. אחת דומה משנת 2010 ואחת משנת 2002. בין הרשעותיו אף מס' עבירות מהירות. לעניין הראיות לכאורה, המאשימה סבורה כי קיימות ראיות לכאורה שכן השוטר שנמצא במרחק של עשרה מטרים כותב כי יוצא לעקיפה של שני רכבים בקו בו קיים קו הפרדה המצוין בצורה ברורה וכן הבחין כי בזמן העקיפה הגיעו רכבים ממול שנאלצו לסטות ולרדת לשול על מנת להימנע מתאונה.

המבקש מודה בביצוע העבירה גם בתגובתו הספונטנית בעת קבלת הדוח. גם בשימוע לפסילת הרישיון וגם בשימוע לפסילת הרכב. מדובר ברכבו של המבקש עצמו שהוא זה שעושה בו שימוש ולא אדם אחר. זו היתה מטרת החוק כאשר קבעה סנקציה בדבר איסור מנהלי ובדבר נטילת רישיון נהיגה כאשר קיימת מסוכנות. לאור העבירה ולאור עברו המכביד, ניתן לומר כי ישנה מסוכנות ממשית, לאור האמור מתנגדים להחזרת הרכב ולהחזרת הרישיון. מגישה הגליון.

<#3#>

החלטה

בפניי בקשה לביטול פסילה מנהלית של הרישיון והשבתת הרכב של המבקש אשר הוצאו על ידי קצין משטרה.

לעניין ראיות לכאורה, הרי שמנסיבות ביצוע העבירה עולה עבירה של עקיפה מסוכנת ולא עבירה של חציית קו הפרדה רצוף. אומנם המבקש הודה אך כידוע עבירה זו הינה פחות מסוכנת מאשר עבירה של חציית קו הפרדה רצוף, אך עדיין מסוכנת כשלעצמה ולכן נוכח עברו התעבורתי איני נענית לבקשה להחזרת רישיונו.

מצד שני, נוכח העובדה כי חלפו עשרה ימים מאז שהושבת הרכב והרישיון, אני נעתרת לבקשה החלופית של ב"כ המבקש ומורה על החזרת הרכב בלבד שמספרו – 8992976.

לא תיגרם סכנה לציבור שכן רישיון הנהיגה ימשיך להיות פסול עד תום שלושים הימים.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ז ניסן תשע"ג, 07/04/2013 במעמד הנוכחים.

מרים קסלסי, שופטת

הוקלד על ידי אורנה גוזלן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/04/2013 החלטה מרים קסלסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מגדי רמדאן עבד אלרח ג'יג'יני
משיב 1 מדינת ישראל