טוען...

החלטה שניתנה ע"י אלכסנדר רון

אלכסנדר רון23/06/2015

בעניין:

אבנר גרון
ע"י ב"כ עו"ד יחזקאל רוזנבלום

המבקש/הנתבע

נ ג ד

עירית ירושלים
ע"י ב"כ עו"ד ניר נחום

המשיבה/התובעת

החלטה

1. החלטה בבקשה לגילוי מסמכים ספציפיים.

2. ברקע לבקשה – תביעה לסילוק יד ממקרקעין.

3. על פי הבקשה, נתבקש בית המשפט לשקול הוראה לגילוי ספציפי של נהלי עירייה בהקשרים שפורטו; תיק הנכס, הכולל, על פי הבקשה, בקשות מהציבור ביחס לנכס ועוד; תיעוד ביקורים בנכס, דוחות תקופתיים של הממונה על הבטיחות בעירייה ודרישות ארנונה.

4. תחילה אציין את עמדת התובעת לפיה אין בידיה כלל המסמכים המפורטים בבקשה – ראה סעיף 1 לתגובתה. די בכך כדי להביא לדחיית הבקשה.

5. ומעבר לכך, על פני הדברים, אין אלה מסמכים רלוונטיים לתביעה לסילוק יד. על פי כתב התביעה אשר, מדרך העולם, התובעת היא זו שנדרשת להוכיחו, היא (התובעת), בעלת זכות החזקה הבלעדית בנכס, ועל פי סעיף 3 לתביעה פלש הנתבע עם קבוצת מתפללים למבנה. פשיטא שלצורך זה על התביעה להוכיח את זכויותיה בנכס, ובהינתן שסבור הנתבע שעושה הוא שם כדין, נדרש הוא בהמשך להוכיח את טענותיו. זה כל טיבה של תביעה לסילוק יד. ער אני לכך, שבפועל, נקט הנתבע בטענות מורכבות יותר, ועל פי הנטען, מתנהל במקום בית כנסת. חלק לא מבוטל מטענותיו – בהקשר זה. ואולם, אין בכך כדי לשנות ממהות התביעה, וכאמור לעיל.

6. יתר על זאת, ככל שעל הפרק תביעה לסילוק יד, אין המסמכים שנתבקשו רלוונטיים כלל. מה לטענת התובעת בדבר זכויותיה בנכס ואף לטענות הנתבע בדבר השימוש בנכס כבית כנסת, לנהלי העירייה בדבר תחזוקת מבנים, לא אבין; מה לכך ולמסמכים המתעדים ביקורים מצד העירייה בנכס, גם זאת לא אבין; ומה לדוחות תקופתיים של הממונה על הבטיחות בעיריית ירושלים ולשאלה האם להורות על סילוק יד הנתבע מהנכס, כנ"ל.

7. כללו של דיון, הבקשה לגילוי מסמכים ספציפיים שלטענת התובעת כלל אינם בידיה ואשר על פני הדברים אינם רלוונטיים כלל, דינה לדחייה.

8. ובהמשך לאמור, צו לתצהירי עדות ראשית:-

עדויות ראשיות של הצדדים ושל כל עדיהם יוגשו בתצהירים.

התביעה תגיש לבית-המשפט בתצהיר את כל עדויותיה כאמור בתוך 30 יום מהיום, וההגנה תגיש את עדויותיה כאמור בתוך 30 יום מיום בו קיבלה את עדויות התביעה. מובהר, כי במקביל להגשת התצהירים האמורים לבית-המשפט, ישלחו הצדדים תצהירים אלה לצד האחר. ימי הפגרה לא ייכללו במניין הימים.

לדיון הקרוב יביא כל צד עותק מודפס נוסף של התצהיר שהוגש כאמור, למסירה לידי בית המשפט. שימת לב לתקנות 68(ב) ו – 215ו בעניין. בעלי הדין ייצרפו לכל תצהיר כאמור את כל נספחיו (לרבות מסמכים שצורפו לכתבי טענות ובהליכי ביניים), וכל נספח יקבל סימון (במספר או באות). שימת לב, שבבית משפט זה לא מקובלת הגשת "תיקי מוצגים". מסמכים יצורפו לתצהירים המתאימים (על פי הכללים המקובלים, לרבות בהיבטי קבילות). אם מספר הנספחים עולה על עשרה, יסומנו הנספחים באמצעות 'דגלונים', לנוחות בית המשפט.

בכל מקרה בו נקלע מי מהצדדים לאי בהירות בכל הקשור למועדים שנקבעו (האם דיון מקדמי או הוכחות; הבדל בין החלטות בית המשפט לבין 'נט המשפט' או המענה הטלפוני וכל כיוצא בזה), נכון וראוי לפנות לבית המשפט מבעוד מועד, והבהרות, ככל הנדרש, תינתנה, ובלבד שלא נערכה הפנייה בסמיכות מידית למועד הדיון.

לא תותרנה עדויות ראשיות שלא באופן המפורט לעיל, אלא באישור מיוחד של בית המשפט, לבקשת צד שהוגשה מנומקת ובכתב לבית המשפט, מבעוד מועד.

לשימת לב הצדדים:

1. במועדים שייקבעו להוכחות לא תותרנה טענות מקדמיות בעלות אופי דיוני, לרבות אשר לתוכן התצהירים. הקצאת הזמן בישיבות אלה - להוכחות "נטו".

2. צד המבקש לטעון כנגד תצהיריו של הצד האחר, יפרט את טענותיו במסגרת הסיכומים: טענות כגון הצהרה על בסיס עדות שמיעה, אי-רלוונטיות, צירוף לתצהיר של נספחים בלתי קבילים וכיוצא באלה.

3. צד שסבור שזכויותיו תיפגענה משמעותית עקב אי נכונות בית-המשפט להקצות מזמן ההוכחות לצרכים דיוניים, רשאי מיוזמתו לבקש ישיבת קדם-משפט במועד שיקדם לישיבת ההוכחות (אם לא נקבעה ממילא ישיבה כאמור). בית-המשפט ישקול להיעתר או שלא להיעתר לבקשה זו על פי שיקול דעתו.

4. מוצע בזה לצד שבדעתו להזמין ולהגיש חוות-דעת מומחה מטעמו, למסור על כך הודעה לבית המשפט מבעוד מועד. בית המשפט עשוי לשקול לפטור אותו צד מהגשת חוות הדעת, ותחת זאת למנות מומחה אובייקטיבי אחד מטעמו, דבר שיחסוך מכספי הצדדים ויתרום לייעול הליכי המשפט.

5. מובהר שבית-המשפט עצמו אינו כבול לאמור לעיל, ורשאי הוא לשקול בכל עת שינויים אם יראה זאת לנכון.

באי כח הצדדים יהיו ערוכים לסיכומים בעל-פה, בנוכחות הצדדים עצמם, לאחר גמר ההוכחות אם בית-המשפט יורה על כך, בין במועד הנ"ל ובין בכל מועד נדחה אחר.

להמשך דיון ליום 25.11.2015 בשעה 14:00.

ניתנה היום, ו' תמוז תשע"ה, 23 יוני 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/06/2015 החלטה שניתנה ע"י אלכסנדר רון אלכסנדר רון צפייה
24/11/2015 החלטה שניתנה ע"י אלכסנדר רון אלכסנדר רון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 עירית ירושלים ניר נחום
נתבע 1 אבנר גרון יחזקאל רוזנבלום